![]() |
|
||||
|
||||
![]() Heb vandaag de 3e koppelingskabel erdoor getrapt in de golf 1 TDI. Nu begint me dit langzaam te vervelen, en wil graag eens kijken of ik een hydraulische koppeling kan inbouwen. Er zullen vast mensen zijn die dit al eens gedaan hebben? En me eventueel op weg kunnen helpen qua benodigdheden en hoe het het beste gemonteerd kan worden.
|
|
||||
|
||||
![]() Uwelke koppelingskabel gebruik je dan? ikheb er namelijk een van een golf 2 1.3 maar die loopt veel te scherp.. heb ook wel eens gehoord dat je er een zelfstellende op kan zetten.die is wat langer en die loopt in een mooieree bocht..
|
|
||||
|
||||
![]() En waarom een vr6? Orriginele van een tdi pakken? Dan zelf een leiding maken van koperen remleiding?
Meest kl*te om te maken is de cilinder op je pendaal.. |
|
||||
|
||||
![]() Ja kan inderdaad ook van een gewone tdi.
Ik heb nu een kabel van een golf 1 1.3 inderdaad deze loopt te scherp en je moet te hard trappen. Daarom wil ik nu hydraulisch. Waar moet die koperen leiding op aangesloten worden wat je zegt? pewivwteam had dit volgens mij ook al eens gedaan. |
|
||||
|
||||
![]() Je hebt 2 cilinders. Een op je bak die het druklager bedient, en één bij je pedaal. Die op je bak kan gewoon origineel TDI.
Deze zit door het schutbord naar je pedaal. Het witt eclipje klik je in een golf 3 nedaal ![]() Van deze kan je met remleiding een leiding buigen en die gaat naar.. ![]() De cilinder op de bak. Remolie pakt de bovenste koppelingscilinder van uit het rempotje.. Het lastige is om dat witte clipje (o.i.d) fatsoenlijk op het golf 1 pendaal te fabriceren. |
|
||||
|
||||
![]() Dat wordt dan inderdaad het lastigste het aanpassen op het pedaal. Want een golf 1 maakt een trekkende bewegen op de kabel en een golf 3 een duwende beweging op de cilinder lijkt me?
|
|
||||
|
||||
![]() Klopt.
Scharnier van het golf 3 pedaal zit ook bovenin. En dan de bevestiging voor de koppcilinder, en dan waar je je voet moet plaatse. zoals dit; ![]() Dit is bij een golf 2; ![]() ![]() Misschien dat je iets uit de motorsport kan gebruiken. Is genoeg universele cilindertjes voor te krijgen iig. Last edited by EelcoB : 03-04-2012 at 18:38. |
|
|||
|
|||
![]() probleem met een golf 1 is het slappe schutbord, je kan dit systeem wel gemakkelijk maken schutbord vereist nogal wat aanpassingen. Ik heb het op de volgende manier opgelost bij een scirocco, een beugel gemaakt die op de bevestiging van het stuurhuis gemaakt binnenin de auto onder het dashboard, deze is stevig genoeg en je kan het op de orginele manier monteren omdat je aan deze zijde gewoon een duwende beweging hebt. Stukje staalomvlochten leiding naar motorruimte, op een reservoir en naar de cilinder op de bak.
|
|||
|
|||
![]() is dan trouwens wel handig om een cilinder van een corrado te gebruiken deze hebben namelijk een oog op het uiteinde dus is op die manier gemakkelijk met een asje op de orginele koppelingspedaal van de mk1 te monteren.
|
||||
|
||||
![]() Dus als ik het goed begrijp werkt de hydraulische koppeling in de zelfde richting als de mechanische koppeling. Dus hij trekt aan de kabel en bij een corado trekt die aan de de koppelingscilinder? Dan zou het weinig aanpaswerk zijn.
|
|
||||
|
||||
![]() nee de koppelingscylinder moet andersom gemonteerd worden,dus onder het dash,aan de steun van de stuurkolom.
[ik zit gewoon maurits tekst over te typen ![]()
|
||||
|
||||
![]() klopt inderdaad, eroverheen gelezen sorry.
|
|
||||
|
||||
![]() up
|
|
|||
|
|||
![]() |
|
||||
|
||||
![]() hoeveel druk trap je met een std. koppelingscilinder weet iemand dat?
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Hey Ik las jou probleem van de koppeling. Als je de hevel van de bak 1 centimeter verlengt kan jij de koppeling niet weer terug.Dan koppelt hij als een veertje en blijf je kabel wel heel. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() hier al een optie voor gevonden
|
|
||||
|
||||
![]() ben dus ook al een tijdje aan het zoeken .....
en proberen om de koppeling hydro te krijgen maar het toch lastig op een golf 1. nu dacht ik als er nou een in plaats van druk cilinders ,trek cilinder te krijgen waren en kwam dit tegen ,iemand ervaring met deze of geef jullie mening ![]() http://www.rallydesign.co.uk/produc...roducts_id=4080 |
|
|||
|
|||
![]() mmm dat lijkt goed! hou dit ff in de gaten, makkelijker als een duw cilinder te monteren.
|
|
|||
|
|||
![]() http://www.funksoulkitty.org/shocky...utchmctemp.html maar het kan wel hier een redelijk duidelijke beschrijving!
|