![]() |
|
||||
|
||||
![]() Om de mistlamp-dummy's eruit te halen, en mn echte mistlampen te monteren,
moet mn voorbumper eraf (anders kom ik er echt niet bij) Maar hoe gaat ie eraf? op hoeveel punten zit ie vast aan de auto? en waar zitten die precies? Iemand? Groeten, Arjen |
|
||||
|
||||
![]() Ja wil ik ook graag weten!
|
|
||||
|
||||
![]() Kan wel eens een probleem worden als de bouten al 24 jaar vast zitten
![]() ![]() Een Jetta 2 toch? |
|
|||
|
|||
![]() op de voorste dwarsbalk zitten links en rechts 2 17 mm bouten deze 4 los dan trek je hem er zo kompleet af
nodig 17 mm dop lang verlengstuk en ratel ps die 13 mm laten zitten anders valt de hele balk na bene en als dat niet wil een stoot yzer...
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Zijn er al jetta 2's van 24 jaar oud dan???????? ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() sorry jongens... het gaat inderdaad om een jetta 2 uit 91, dus 15 jaar oud
![]() en bedankt voor de info ![]() |
|
|||
|
|||
![]() zoals carbreaker de autosloper zegt zou het moeten lukken!
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
en onderin je stenenvanger of wat dat is, dat onderste stuk plaatwerk aan de neus van je auto, zitten recht onder je pinkers twee gaten. één aan elke kant. steek hier een dop met verlengstuk doorheen en je zit op de eerste bout. en idd, alleen de voorste en achterste bouten los draaien, en de middelste laten zitten, anders, kepaf, blokje op de grond. ga dr dan trouwens ook niet nog effe n stukje mee rijden, want dan donderd alsnog t hele zaakje op de grond. ook geen TWEE meter! k heb t resultaat daarvan meegemaakt, das NIET leuk ![]() (neen, k zat niet zelf aan t stuur) |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ok, begrijp ook wel dat je hem opgeschoond hebt ![]() maar ik moest dat gewoon ff typen... begrijp sommige mensen niet zo, post dan niks ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Hehe. Nee ok, maar wil de bumpers van de Passat eraf halen, die zitten allemachtigst vast na 24 jaar. 6 bouten per bumper ![]() Last edited by Ebut : 22-02-2006 at 17:15. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
probeer eens de andere kant op te hangen en wurgen... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Imal
|
||||
|
||||
![]() Arjen ... nog even kort en krachtig:
- Ga onder de Jetta liggen (je zult 'm ws wel moeten opkrikken aan de voorzijde), - In de kokerbalken zitten 4 bouten, 2 aan elke kant ... je ziet ze vanzelf zitten, - Draai deze los, - Haal je knipperlichten uit de bumper (koppel ze los), - Nu kun je de bumper er zo vanaf schuiven. Verder zit de bumper hoes met 4 schroevjes vast aan de binnenbalk als ik het goed heb ... dus als deze losmoet, dan wijst het zich vanzelf. En dan nog een laatste tip voor het monteren van de bumper: Zorg ervoor dat de bumper goed op de bumpersteunen op de zijschermen schuift ... Dit voorkomt een hoop gescheld als je alles heb gemonteerd en aangesloten, dat blijkt dat je bumper scheef hangt ... maarja kleine tip ![]() ![]() Succes, Rick! |
|
||||
|
||||
![]() En zoals men het al gehad heeft over de middelste bouten laten zitten. Ik vind het ook erg verstandig om de keienvanger te ondersteunen. Het is namelijk zo dat dit vaak rot is en dat het handeltje door de 4 bouten van de bumper bij-een word gehouden. Het kan dus zijn dat als je de 4 bouten losdraaid het blok voorover kantelt. Als je de bumper dan er weer opzet zijn opeens de bouten te kort. Let daar dus ff op!
|
|
||||
|
||||
![]() nou, ben vanochtend weer bezig geweest met de jetta, maar het ging niet echt als gepland. kut-bumper
![]() De 4 bouten zitten echt moervast, ook met wd-40 geen beweging in te krijgen. maar ik natuurlijk toch proberen ze los te krijgen, zette extra kracht, en toen schoot de dop van de moer af en sloeg ik met mn hand tegen de auto aan... en ja hoor, een snee van 2 cm, en 5mm diep in de bovenkant van mn pols... ik naar de dokter, het is geplakt, en nu mag ik me 2,3 dagen niet inspannen met mn rechterhand, en moet het droog blijven... daar zit ik dan, met een bumper die niet loswil, en een hand waar ik niks meer mee kan ![]() Maar ja, het leven is hard... Groeten, Arjen |
|
||||
|
||||
![]() luchttol erop
|
|
||||
|
||||
![]() Maarja, die heeft niet iedereen
![]() Succes en sterkte Arjan, ik zal vanmiddag ook weer even aan de slag, hopen dat het nu wel wil. |
|
||||
|
||||
![]() nee, deed het gewoon met een normale ratel met een dopsleutelsetje...
maar hij had toch niet zoveel grip op de bout als dat ik dacht, en dus schoot ie eraf... maar ja, ze zitten alle 4 echt even goed vast... natuurlijk ook al 15 jaar ![]() |