#1
|
||||
|
||||
VW "Big block" ontstekingsvraagje
In mijn nieuwe aanwinst ligt een 2.0 ABA motor.
De ontsteking hiervan is niet af te stellen. Alleen door het ontstekingstandwiel te verzetten. Ik heb hem nu op tijd alleen voor mijn gevoel staat het midden van de rotor net iets naast de kerf van het ontstekingshuis. Weet iemand of de rotor als het ontstekingstandwiel een tandje verzet wordt veel verplaatst of niet?
__________________
WWW.MIVW.NL |
#2
|
||||
|
||||
denk een 2 a 3 mm.
Maar waarom probeer je het niet gewoon? Er kan niks kapot gaan en als je eerst een markeer streepje zet kun je hem altijd weer terug zetten. Gr
__________________
golf 1 gti '77 under construction Passat dsl '80 130 PK TDI Passat station 2004 130 PK TDI |
#3
|
||||
|
||||
Het was een heel gekloot om hem zo te krijgen. Een tandwiel bleef meedraaien.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#4
|
||||
|
||||
Het lijkt erop of heeft men de verdeler er een keer uit gehad en weer teruggeplaatst waarbij hij 1 tandje verzet is. Is het ook een optie de verdeler er nog eens uit te pakken, de rotor op de juiste plek te houden en de verdeler weer terug te zetten? Misschien het riemwiel van de ontsteking bij de distributie ook tegenhouden zodat deze ook bij het merkteken blijft staan?
__________________
-Volkswagen Golf MKII GTI 1984 |
#5
|
||||
|
||||
De distributie is gebroken geweest. Daarna vervangen maar niet juist op tijd gezet. Toen op tijd gezet maar niet met het gewenste resultaat.
Daarna heb ik de auto gekocht, de kop eraf getrokken en laten reviseren en nu moet het spul weer op de juiste manier afgesteld. De ontsteking is als mijn informatie juist is niet te stellen bij dit type motor.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#6
|
||||
|
||||
Wat Arnoud zegt.
Beetje klooien, moet lukken als je ook een kop kan de- en monteren op je juiste manier.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#7
|
||||
|
||||
Ik bedacht me gisteren dat als ik het complete spul een tandje verdraai ik precies zie hoever de rotor dan verdraait
Het zit nu naar mijn zin in ieder geval. Zaterdag de brug op voorpijp weer monteren, koelvloeistof erin en eens kijken hoe het draait.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#8
|
||||
|
||||
Het draaide lekker en het check engine lampje bleef nu uit.
Denk dat het wel goed zit.
__________________
WWW.MIVW.NL |