Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #221  
Old 28-12-2022, 19:10
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

Het is Kerst, dus ik heb wat cadeautjes gehaald.... voor mezelf

Een Sachs racing koppeling voor de 02A bak. Een crossmember incl radiatorbalk en de slotplaat. Ook nog een extra 2Y baksteun, welke ik ga modificeren naar de G60/Passat baksteun voor een 02A bak.
Om het af te maken zojuist ook nog Powerflex Black series rubbers besteld voor de cross member.

Omdat mijn huidige delen netjes gecoat zijn (en de slotplaat té ver aangepast) doe ik alle aanpassingen op andere delen. Deze worden voor montage uiteraard ook nog netjes gecoat/gespoten
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #222  
Old 28-12-2022, 23:20
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Heb je al een nieuwe slotplaat ?
Reply With Quote
  #223  
Old 29-12-2022, 09:13
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

Jep, zie tekst
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #224  
Old 29-12-2022, 14:13
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default


__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!

Last edited by daNpy : 29-12-2022 at 15:26.
Reply With Quote
  #225  
Old 03-01-2023, 18:44
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

Bezig met de aanpassingen aan het front om de andere radiator kwijt te kunnen.
Radiator balk verwijderd en de steun voor de slotplaat en keienvanger overgezet:




Tevens 2 steunen gemaakt voor de andere 2 gaten in de keienvanger. Was achteraf gezien niet nodig geweest want de keienvanger is stevig genoeg van zichzelf en zit op 6 punten vast...

Zo moet de radiator dus komen:



Nog een stuk uit de cross member gehaald om plaats te maken. De cross member bestaat uit 2 helften en deze worden uiteraard weer aan elkaar gelast.



Die steunen maken is niet makkelijk. Gelukkig had ik nog een vierkante pijp liggen van 30x30x2. Anders werd het een hoeklijn van 5mm of blik van 1...




Links was uiteindelijk nog goed te doen, maar de rechtse (op de foto's dan) moet onder verschillende hoeken omdat de cross member naar boven gaat en er zit dus niks om de pijp aan vast te maken.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #226  
Old 03-01-2023, 20:31
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 832
Default

Goed bezig.
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
  #227  
Old 04-01-2023, 08:28
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,257
Default

Nice
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #228  
Old 05-01-2023, 20:06
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

Het nummer van een druklager voor de 02A, is dat 02A 141 165 ?
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #229  
Old 06-01-2023, 16:24
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

Steunen zijn aan de cross member gelast. Ik heb ze aan de voorkant dicht gelast, maar weet niet of ik dat weer open maak. Dan kan er van binnen gecoat worden. Uiteindelijk zit er een gat in voor de pin van de radiator en daar kan dus wel vocht in komen, maar niet meer weg.






Ook de pinnen voor de aerocatch zitten op de slotplaat.






Ik heb de motorsteun een beetje gemodificeerd; de zelfborgende moer vervangen voor (mijn laatste) platte moer en de draad een stuk afgeslepen, zodat de koelslang meer ruimte krijgt. Uiteraard zit er locktite aan de moer.




Nu de steuntjes voor de oliekoeler nog. Deze plaats ik onder de airbox op de cross member. voor zowel oliekoeler als de radiator is de luchtgeleiding an sich vrij simpel te maken zo


__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #230  
Old 06-01-2023, 16:31
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,004
Default

Netjes!

Als vocht niet weg kan dan gaat het met de roest zeer snel ben ik bang. Spreek uit ervaring helaas.
Reply With Quote
  #231  
Old 06-01-2023, 18:02
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

Ja precies, dan slijp ik het maar weer open. De buitenste kant is achter open, omdat de cross member omhoog draait. Daarom was die steun ook moeilijker te maken (onder 2 hoeken).
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #232  
Old 06-01-2023, 18:17
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,004
Default

Kun je niet wat ventilatiegaten boren? Dan behoud je de stevigheid nog.
Reply With Quote
  #233  
Old 06-01-2023, 18:28
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

De stevigheid zit als het goed is meer in het kokertje als in de dichtgelaste punt, althans dat denk ik. Ik kan sowieso een klein gaatje boren om vocht weg te laten, alleen kan ik deze niet op het laagste punt doen. Dat is namelijk de dubbele, gepuntlaste strook van de helften van de crossmember
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #234  
Old 14-01-2023, 15:27
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

Als je zo snel geen 02A bracket voor een 2Y baksteun kan vinden, dan maak je hem zelf:




Ondertussen toch flink aan het twijfelen hoe verder.
Een Gripper sper of toch maar een Quaife. Scheelt wel € 400,-
Of gewoon een jaartje rijden met de 02A bak, en dan volgend jaar een sper monteren?
Het is niet dat ik wedstrijden ga winnen ofzo.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #235  
Old 22-01-2023, 12:23
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

Besloten om eerst maar een jaartje te rijden met de 02A bak en deze dan volgende winter te voorzien van een sper. Er zit nog genoeg werk aan de auto om de bak erin te krijgen. Eergisteren heb ik het lichtere vliegwiel opgehaald (5,5 kg ipv 9,5 kg) en meteen de juiste motorsteun meegekregen. De zelf gebouwde bewaar ik natuurlijk ook.
Ik heb de versnellingspook uitgebouwd en de 02A pook/mechanisme uit elkaar gehaald. Alle delen incl die van de voorkant met de staalborstel bewerkt om te laten stralen.


__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #236  
Old 29-01-2023, 09:30
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

Afgelopen week weer wat besteld en dat kwam eergisteren binnen. Een Sachs druklager, direct gemonteerd want dat is een minuutje werk. Ook nieuwe wiellagers zaten in het pakket. Deze heb ik gisteren erin geperst, en geen speling meer.
Als laatste nog een temperatuur schakelaar met M14x1,5 draad. Ik kan de originele sensor met M22 draad nergens kwijt, maar ze verkopen slangverbinders in diverse maten met een aansluiting voor een sensor... met M14x1,5 dus

In principe kunnen de bak en de motor nu aan elkaar en ingebouwd worden, zodat ik kan checken of ook echt alles past. Maar omdat ik er zonder motor van binnenuit bij kan, heb ik gisteren eerst nog wat ducting voor de radiator en olie koeler geplaatst (met de bumper etc erop) :tu:
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #237  
Old 29-01-2023, 09:43
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 832
Default

En hoe haal je dat straks er weer af?
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
  #238  
Old 29-01-2023, 09:51
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

Die ducting is er gewoon af te halen maar van binnenuit kan ik nu aan de binnenkant van de voorbumper kijken en alles op maat maken. In plaats van 100x passen, aanpassen, bumper de- en weer monteren


__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #239  
Old 29-01-2023, 10:36
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

Ik ga ook de pin van de Aerocatch nog iets anders monteren zodat de radiator wat rechter op kan komen te staan, of iig meer clearance heeft naar de slotplaat. Ik hoop alleen dat dat niet tot gevolg heeft dat ik de steunen onder ook weer aan moet passen.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #240  
Old 12-02-2023, 16:37
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

Bezig met de motor weer voor te bereiden voor inbouw in de auto.
Het vliegwiel zit vast, koppeling gemonteerd en daarna de bak erop. Toen de hele assembly op het subframe gezet, maar dat ging niet meteen helemaal lekker.
Eerst zat het hitteschild van het stuurhuis in de weg voor de uitlaat, die heb ik weg moeten halen. Dit pastte voorheen wel.
Daarna heeft de bak de onderste strutbar beschadigd. Ik had al opgemerkt dat de motor scheef in de auto lag met de 2Y bak, aan de versnellingsbak kant dermate laag dat het goed zichtbaar was (1 tot 2 cm).




Nu heb ik wat dikke ringen onder de motor steun gedaan, dan is de bak weer vrij maar het houd niet over. Hoort er een andere motorsteun voor een 2 liter motor tov de 1.8 16v?


__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum