![]() |
#21
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Dat snap ik maar ik kan geen geld uitgeven dat ik niet heb dus dit is voor mij nu de beste keuze Het scheelt ook dat het een auto is voor erbij dus er worden geen duizenden kilometers mee gereden |
#22
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik had dezelfde keuze als jou gemaakt hoor ![]()
__________________
|
#23
|
||||
|
||||
![]() Ziet er netjes uit, je bent er goed mee bezig
![]()
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#24
|
|||
|
|||
![]() Omdat de kabel van de dynamo naar de startmotor niet meer goed was heeft 1 van de vorige eigenaren een nieuwe kabel getrokken van de dynamo naar de accu
Echter is dat niet echt handig als je iets aan de motor wilt doen want dan zit deze kabel altijd in de weg en daarom maar de kapotte kabel vervangen voor een nieuwe en deze op de originele manier aangesloten naar de startmotor Zo zat het eerst ![]() En daarna zonder de rode kabel ![]() Vrienden van ons gingen trouwen dus hij heeft nog even gefunctioneerd als trouwbus ![]() Verder gaf de brandstofmeter een verkeerde waarde aan Als ik de bus had vol getanked dan stond de meter al weer op leeg als ik ongeveer 30 liter had gebruikt Aangezien de bus 50 liter heeft geeft de vlotter een verkeerde waarde aan Echter om de vlotter te kunnen verzetten moet je de motor uit de auto halen en de brandstoftank eruit halen zodat je bij de vlotter kunt Dan deze verzetten zodat de tank en de motor terug kunnen om er vervolgens achter te komen dat de vlotter te veel of te weinig is verzet waardoor je weer de motor en de tank eruit moet halen om de vlotter weer iets te verzetten ik zag dit niet echt zitten omdat ik niet binnen in de garage kan staan om de motor er uit te halen Daarom ben ik altijd afhankelijk van goed weer en meer tijd als de motor en tank eruit moeten Daarom maar besloten om een luikje in de bus te maken om van de bovenkant bij de vlotter te kunnen Ik wou graag wel alles zo netjes mogelijk afwerken en daarom was ik op zoek naar een klein stukje vloerplaat maar omdat ik deze niet kon vinden heb ik zelf maar wat gemaakt van plaatstaal ![]() ![]() Om dat vervolgens in de epoxy primer te zetten en in de goede kleur te spuiten ![]() En in de vakantie wat tijd gehad om het luikje erin te maken Het was niet helemaal duidelijk waar de vlotter nu exact zat en ik durfde ook niet goed te zagen vlakbij de tank omdat ik niet precies wist waar alle leidingen zaten daarom toch nog maar een keer de motor en tank eruit gehaald zodat ik veilig kon werken Gaatje in vloer gemaakt ![]() Om vervolgens een paar draadjes te tappen en de deksel erop te maken ![]() Omdat de motor er nu toch uit lag heb ik meteen de versnellingsbak een beetje laten zakken zodat ik de schakelstang onder uit de bus kon halen De bus schakelde op zich niet slecht maar het had ook beter gekund en daarom had ik al een revisie set gekocht om alle rubber en plastic onderdelen te vervangen en omdat de schakelstang op z,n plaats wordt gehouden met 3 plastic clips werd de stang schoon gemaakt en voorzien van nieuwe clips Zo kwam hij er uit ![]() Ik ben alleen vergeten foto’s te maken van de schoongemaakte en vernieuwde stang Daarna de schakelstang,brandstoftank en motor weer terug in gebouwd om daarna het voorste deel van de schakelstang uit elkaar te halen schoon te maken en de voorste steun te voorzien van een nieuw rubber ![]() En het achterste schakelblokje vernieuwd en voorzien van urethaan blokjes ![]() Vervolgens ging ik met de bus rijden Hij schakelde goed en ook de brandstofmeter deed het weer naar behoren alleen als ik nu tussen de 90 en 100 km per uur reed trilde de schakelstang als een malle in de bus Dit was echt super irritant dus na verschillende afstel pogingen op de schakelstang en wat extra smeer pogingen zonder resultaat zijn de urethaan blokjes er weer onder uit gehaald en vervangen door gewone rubberen exemplaren waardoor het weer stil werdt in de cabine Ik moet eerlijk zeggen dat het wel iets minder strak schakeld met de rubberen blokjes maar het is beter dan het trillen Op ikw Wanroij heb ik nog een kapot klokje kunnen kopen voor een mooie prijs Deze heb ik thuis gerepareerd,schoongemaakt en in de bus gezet zodat de metercluster nu mooi vol kijkt ![]() En nog wat rondjes gereden met de hond van schoonfamilie en een keer naar t strand gereden ![]() ![]() Ook zijn we weer wat verder op het gebied van de motor Ik ben in de vakantie bij iemand langs geweest die waarschijnlijk voor mij de motor gaat reviseren Omdat ik vind dat de bus nu iets wat vermogen mist met invoegen en rijden op de snelweg wil ik hem graag iets meer vermogen geven Het is niet de bedoeling om er een strepentrekker van te maken maar gewoon een goed rijdende bus met wat extra vermogen Daarom zal bij de revisie de motor waarschijnlijk ook omgebouwd worden van 1600 naar 1641 en een andere carburateur Ook zit ik nog te twijfelen om er misschien een lange bak onder te leggen zodat het toerental op de snelweg iets naar beneden gaat zodat het wat rustiger wordt in de cabine qua geluid Dit is allemaal afhankelijk wat dit kost en wat de staat van de motor nu is Als ik veel nieuwe onderdelen moet kopen zal de prijs oplopen waardoor de versnellingsbak misschien op een later tijdstip gebeurd Last edited by Ironvw : 10-09-2022 at 11:52. |
#25
|
||||
|
||||
![]() Lekker bezig
![]()
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#26
|
|||
|
|||
![]() Mooie update weer. Bus ziet er goed uit!
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |