|
|||
|
|||
Golf2 1.3i NZ - slaat af/loopt niet stationair
Hallo ,
Zit met het volgende probleem met me golf2 1.3i(NZ). Mijn auto begon in te houden en soms sloeg die ook gewoon af bij het stoplicht,maar hij startte ook meteen weer en kon weer doorrijden met gestotter. Nu wil ik mijn auto starten , hij slaat gelijk aan en gaat moeilijk lopen en heletijd verschillende toerenlopen als ik wat gas bijgeef reageerd deze niet en slaat de auto meteen af. Wat o wat kan dat zijn? Heb al vervangen : Rotorverdeelkap Accu ECU
|
|||
|
|||
wanneer heb je je brandstof filter vervangen? En bromt(zoemt) je brandstof pomp wanneer je je auto op contact zet, gedurende een seconde of 5?
|
|
||||
|
||||
is je ecu droog ?
edit: zie nu dat je die al vervangen hebt
'85 Golf mk2 1.9 TDI PD "mk2 outside / mk4 inside" vwclubparkstad https://www.facebook.com/vwclubparkstad Last edited by ronaroot : 07-06-2011 at 21:35. |
|
|||
|
|||
Quote:
Okt. 2009 heb ik benzinefilter vervangen , misschien kleinigheid om die maar eens een KEER te vervangen en de brandstofpomp zoemt 5sec +-
|
|||
|
|||
Quote:
Daarom had ik dus de ECU vervangen , stond vol water het gooitje zat vol blaadjes (wat ik dus niet wist namelijk me 1ste auto ) Het water droop gewoon uit de ECU , en de stekker was ook vies / waterig .. ook schoongemaakt toendertijd en andere aangeschaft en het was in principe starten en lopen maar nu begint ie weer kuren te krijgen. Heb zelf 5% verstand van auto's laat staan de techniek
|
|||
|
|||
Als hij bij gasgeven direct afslaat, zit er vaak iets fout in de luchtaanzuiging. Kijk eens in de stekker en naar de kabel van je luchthoeveelheidsmeter, en de carterontluchting naar de aanzuigbuis of hij daar misschien valse lucht trekt.
Verder alle vacuumslangetjes bekijken en de vacuumpaddestoel op je ontsteking (als die lek is, gaat hij ook inhouden). NZ + vacuumlek = altijd problemen Succes, Johan. |
|
|||
|
|||
Quote:
Als die eind 2009 vervangen is zal dat niet het probleem zijn. Dan zal het eerder aan slechte vacuumslangetjes liggen. (sorry ik zie net dat JohanV, ook al met dit gekomen is). |
|
|||
|
|||
Hey Johan ,
Bedankt voor je reactie , ga morgen in de middag maar eens op slangenjacht. Eindelijk na 5 maanden doet me auto het weer fatsoenlijk , begint het weer hehe achja denk zo moet werk houden he
|
|||
|
|||
Hallo,
Heb echt alles bekeken maar nergens een scheur of gekkigheid te zien aan de vacuumslangen , zit met me handen in het haar (al heb ik niet veel)
|
|||
|
|||
Heb je de vacuumpaddestoel op de ontsteking al getest?
Als je het slangetje dat daarheen gaat van het gasklephuis lostrekt en er aan zuigt, moet je weerstand voelen. Anders is het membraan lek, heb je geen/slechte vacuumvervroeging en houdt hij ook in/schokt. De slang naar de rembekrachtiger kan ook een vacuumlek hebben, al had je dat waarschijnlijk met remmen ook wel gemerkt. Testen: - eerst een paar keer de rem flink intrappen - dan rempedaal helemaal ingetrapt houden - starten. Als je dan het pedaal niet verder voelt zakken, is die slang waarschijnlijk lek. |
|
|||
|
|||
Quote:
Nu dat je dat zegt , soms als ik bij een stoplicht kwam en remde .. sloeg ie ook soms af .. ga dat nu eens proberen .. en tijdens stationair lopen hapt ie naar benzine/houd hij idd in .. ik ga maar weer op slangenjacht .. fietsen ben ik nu wel weer beu na 3 weken
|
|||
|
|||
het slangetje geeft weerstand .. en de rem is ook in orde heb 2 vacuumslangen vervangen die slijtage vertoonde maar tot op heden nog niks..
|
||||
|
||||
luchtmassameter?
|
|||
|
|||
Quote:
Kan ik het testen of ergens aan zien of het niet werkt/kapot is ?
|
|||
|
|||
Relais 32
Zit bovenop de zekerinkast Opvoerpomp [in de tank] |
|
|||
|
|||
Quote:
ga ik dat eens proberen , hoorde ook al iemand zeggen dat het de lambdasonde kan zijn .. had het hem uitgelegd wat ie doet en wat ie niet doet en hij noemde meteen de sonde... VW dealer kan nummer 32 niet meer aankomen ... nu maar via forum rondvragen voor zo'n relais alvast bedankt voor je reactie
|
||||
|
||||
Niet weer een verzopen ecu, bougies en kabels fris?
|
||||
|
||||
als je je lambda wil testen kan je die even loshalen, is er geen verschil in lopen dan is er een grote kans dat die kapot is! de stekker zit boven bij de inlaat ergens ,even zelf volgen!
|
|
||||
|
||||
Waarschijnlijk bij jou niet het geval maar voor anderen die problemen hebben:
Onder de aanzuigslang van het luchtfilterhuis naar de inlaat zit een soort "knietje" welke op een (volgens mij) koolstof-potje zit. Deze was bij mij gescheurd, stukje nieuwe slang ertussen en (bijna) verholpen. Bij de mijne was ook de slang van de carterontluchting kapot. |
|
||||
|
||||
Zonder lambda sonde rijdt een NZ nog prima. Uit je verhaal maak ik op dat er een vacuumlek is. Probeer is met remmenreiniger of een ander brandbaar spuitbus goedje op je inlaat pakking te spuiten, dan naar je gasklep en dan nog is over de vacuumslangen. Als er een lek is hoor je het aan de motorloop die verandert.
|