![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ziet er goed uit!
Is net een nieuw front! ![]() Ben je niet bang dat de lak gaat loslaten in de buurt van de plekken waar je het front gaat vastlassen. Ik zet het eerst in de zinkspray,vastlassen en dan primeren en aflakken.
|
|||
|
|||
![]() Je kunt het inderdaad beter eerst op zijn plek zetten, voor je het helemaal gaat strakmaken! Straks moet de hamer nog van pas komen om het lekker te laten passen en dan is al je werk voor niets?
Maarja, de basis is nu wel een strak voorfront, of het slim is of niet zul je straks vanzelf weten toch ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik heb nog niet het hele front strak gemaakt. Alleen de voorkant en daar zou de hamer toch niet meer aan te pas moeten komen. Alle plekken waar daadwerkelijk gelast moet worden zijn alleen met een beschermlaagje behandeld. Overigens is het front 99% pasklaar, want daar heb ik natuurlijk van te voren voor gezorgd.
Alleen de binnenkant zet ik al gedeeltelijk in kleur omdat ik er anders straks lastig bij kom als alles op zijn plek zit. Maar goed, ik kom er straks wel achter of ik de goede volgorde gehanteerd heb. Ik heb er in ieder geval wel over nagedacht (maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het dan ook goed gaat ![]() De voorkant, die je dus op de foto's ziet, wordt pas in kleur gezet als het front er in zit en dat laat ik dan ook aan de spuiter over. Dat ga ik niet met een spuitbusje doen, want dat moet perfect zijn.
Last edited by Audilimburg : 22-07-2010 at 12:47. |
|
||||
|
||||
![]() Nog weer even wat werk verzet.
Motorruimte nogmaals opgeschuurd, verse laag Bahamablau past bij jou eroverheen en daarna blanke lak erover: ![]() ![]() En nog even om te patsen met deze mooie kleur: ![]() Het onderste gedeelte van het schutbord en aangrenzende delen staan in de roestomvormer en wordt nog behandeld met epoxy en vervolgens strijkkit om vervolgens uiteraard ook blauw te worden. Dat wordt echter iets voor na het weekend.
|
||||
|
||||
![]() respect als je dat met een busje hebt gespoten
|
||||
|
||||
![]() Heb je die motorruimte nou gespoten met spuitbus? Erg netjes geworden zeg! Goed bezig, sowieso!
![]()
|
||||
|
||||
![]() Heel netjes gedaan hoor. Waarom heb je het onderste gedeelte niet gestraald ? Is toch makkelijker om de roest weg te krijgen lijkt me ?
Las ook dat jij straalt met zilverzand, hoe droog jij deze eigenlijk ? Bij mij 'klontert' de zand heel erg namelijk. |
|
||||
|
||||
![]() Bedankt mensen. Ik heb dit inderdaad met een spuitbus, of beter gezegd 2-3 ondertussen, gespoten. En daarna ook de blanke lak met een spuitbus. Die heb ik laten maken bij Verf24 en op die spuitbussen zitten een speciale kop die vlak spuit in plaats van rond. Die gebruik ik vervolgens ook op de bus voor de blanke lak.
Nu moet ik zeggen dat foto's over het algemeen het resultaat een beetje vertekenen, maar in dit geval ben ik er zelf ook erg tevreden over. Wat betreft dat zandstralen, dat doe ik toch maar niet meer in de garage. Het geeft een enorme teringzooi die overal in en tussen gaat zitten. Verder levert mijn compressor niet voldoende druk om echt goed te stralen. Dat doe ik dus alleen met kleine deeltjes om ze cosmetisch beter uit te laten zien. Sowieso is zilverzand te fijn om echt roest weg te stralen. Ik laat de zak in ieder geval een tijdje in een warme garage liggen, dan is hij zo droog.
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ondanks een bijzonder vervelende gebeurtenis afgelopen week toch maar weer verder met de Golf. Het werkt therapeutisch zeg maar
![]() Motorruimte is nu volledig klaar en grotendeels in kleur: ![]() Motor erin gehangen om het front passend te maken: ![]() Front er tijdelijk voor gehangen om te kijken of alles netjes past: ![]() Dit weekend even de spatborden monteren en ook even de grill en koplampen erop zetten om te kijken of alles netjes past. Dan kan het onderste gedeelte van front vastgezet worden.
|
||||
|
||||
![]() hier zitten ook al de nodige uurtjes zie ik wel, mooi project om te zien en een leuk kleurtje
![]() suc6 met je project,je zit al een beetje in de afbouw ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Er zitten inderdaad al de nodige uurtjes in en er zullen er nog vele moeten volgen! Afbouw zou ik het toch zeker nog niet willen noemen, maar klinkt in ieder geval wel al positief en in de goede richting
![]() Maar er moet nog veeeel gebeuren.
|
||||
|
||||
![]() Vandaag eens het hele front en alle aangrenzende delen gemonteerd om alles te passen. Ziet er allemaal goed uit.
Front geplaatst: ![]() Spatborden gemonteerd: ![]() Motortakel verwijderd en motorkap gemonteerd: ![]() Daarna weer alles losgehaald om de puntjes op de 'i' te zetten. Hopelijk komen we morgen een heel eind met de afwerking en de montage.
|
||||
|
||||
![]() Nice, ziet er goed uit. Nu lijkt het weer een beetje op een auto
![]() |
|
||||
|
||||
![]() En weer wat vooruitgang geboekt de afgelopen dagen. Beetje bij beetje komen we er wel. Vandaag zelfs de motor alweer aan het lopen gehad nadat ik een aantal kabels aangesloten had. Dat geeft wel weer even de nodige motivatie moet ik zeggen. Het blok spint als een katje, weliswaar een katje met een zware stem aangezien de uitlaat niet aangesloten was.
Binnenkant front in kleur, klaar om gelast te worden. (en ja, ik besef dat de lak daarna op diverse plaatsen bijgewerkt zal moeten worden) ![]() De slotplaat helemaal geschuurd, behandeld en in de epoxy gezet: ![]() ![]() De onderdelen die ik vandaag nog gemonteerd heb ik de motorruimte: ![]() Met dit als voorlopige resultaat: ![]() Zoek de verschillen tussen hierboven en hieronder ![]() ![]() Alleen die kabels wordt ik helemaal gek van, dat ziet er zo slordig uit. Hopelijk kan ik die nog een beetje netjes wegwerken tzt.
|
||||
|
||||
![]() Dat geeft al een heel verschil,
Ziet er netjes uit zo. Erik. |
|
||||
|
||||
![]() Wát een verschil. Was ik maar al zover als dat jij bent
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
De onderste kan rjden ![]() Nee serieus! goed bezig kerel. Ziet er heel netjes uit allemaal. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() @Yellowbug: Hij is leuk
![]() @Thijs: Vergis je niet, ik moet nog heel veel, maar er zit nu wel eindelijk vaart in. Maar als ik in topics van andere kijk, zoals bijvoorbeeld Arnout99c, dan ben ik ook wel jaloers hoor en wilde ik dat ik ook al veel verder was. Maar goed, we komen er wel. Het tempo zit er op het moment goed in en ik ben weer gemotiveerd.
|
||||
|
||||
![]() Maar blijkbaar heeft jouw blokje alweer gelopen. Dat kan ik nog niet zeggen. Wel goed om te zien dat je vorderingen maakt! Echt wel een groot verschil tussen voor en na!
|