Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #161  
Old 14-07-2010, 22:48
carbreaker de autosloper carbreaker de autosloper is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,368
Default

ziet er deftig uit,vicent ,,,maar die koppeling kan je zo de bak in gooien,,,,ik had een tiltontot 450 pk al om zeep geholpen...toen effe om toch te kunnen sprinten op duitse auto dag een 225 pk 20vt koppeling gemonteerd en die ging naar een rondje industrie terein al aan flinters,,,
__________________
quintus.....de grote race
Reply With Quote
  #162  
Old 14-07-2010, 23:27
Vincent-Mk1's Avatar
Vincent-Mk1 Vincent-Mk1 is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2007
Posts: 556
Default

Hmmm..... (welke koppeling had jij in gedachte?) het onderblok wat ik bij je heb gehaald zal het zeker houden!!....

Ohja...mensen..indien je een perfect blok zoekt of aanverwante zaken...ga even bij Carbreaker de autosloper (Jarno) langs!.... 1 van de weinigen die afspraken nakomt!!!...
Plus dat hij je louter en alleen onderdelen wil verkopen welke 1000% zijn....

Dus nogmaals mijn dank..!
__________________
--------------------------------------------
'79 Mk1-16VT - Rallye-16VT

--------------------------------------------

Last edited by Vincent-Mk1 : 14-07-2010 at 23:31.
Reply With Quote
  #163  
Old 15-07-2010, 08:18
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

Quote:
Originally Posted by Stijn
Ik zag al deze foto's ook al op golf1 info voorbij komen, machtig machtig....

Wat me verbaast bij deze 'spalt' inlaten is dat de spleet kleiner is dan de taps toelopende inblaas buis... Mijn inziens geeft dat restricties, maar er zal vast een goede reden voor zijn. Ik ben heel benieuwd wat daar achter zit?



en de vlinderklep is vaak ook de restrictie.. ik zelf vind een schuifklep altijd mooi(oa. audi IMSA)
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #164  
Old 15-07-2010, 09:32
Vincent-Mk1's Avatar
Vincent-Mk1 Vincent-Mk1 is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2007
Posts: 556
Default

Morge Richard


Klopt idd,.....

Meer info cq. op/aanmerkingen zijn zeer welkom kerels!

groet!
__________________
--------------------------------------------
'79 Mk1-16VT - Rallye-16VT

--------------------------------------------
Reply With Quote
  #165  
Old 15-07-2010, 15:47
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Is niet wat ik bedoel
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #166  
Old 15-07-2010, 15:49
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

snap het wel stijn.. is volgens mij om een werveling te creeren van de lucht/ brandstof
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #167  
Old 15-07-2010, 16:39
MipMip's Avatar
MipMip MipMip is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 663
Default

En om te zorgen voor een gelijkmatige verdeling van de druk/inlaatlucht over de cylinders.
De oppervlakte/grootte van de spleet moet ook minimaal de oppervlakte van de gasklep hebben en ik geloof nog iets groter. Anders heb je inderdaad een restrictie.
Reply With Quote
  #168  
Old 15-07-2010, 16:49
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Wat ik gemerkt heb bij mijn vacuumgevormde filterbak op mijn keihin carbs;

Als je het deksel van de filterbak te dicht op de kelken hebt zitten en de inlaatkant van de filterbak aan de zijkant (zoals hier), dan krijg je dat de eerste cilinder een groot deel van de lucht wegzuigt. Cilinder2 zuigt een deel van de overgebleven (wervelende) lucht weg, cilinder 3 net zo, de rest is voor cilinder 4.

Bij hogere toerentallen is de inlaat van de filterbak niet groot genoeg om de lucht voor alle 4 de cilinders te leveren, en de boel gaat smoren. De doorlaat mag een flinke factor groter zijn dan de vlinderklep om smoren te voorkomen, of je moet een taps toelopende filterbak maken om te zorgen dat de drukpulsen van de kelken de luchtstroom niet ernstig verstoren.

Bij de ouderwetse Sorg/ Debielas ( ) filterbakken zie je ook dat de lucht niet van de zijkant komt, maar van bovenaf.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #169  
Old 15-07-2010, 17:37
MipMip's Avatar
MipMip MipMip is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 663
Default

Er is denk ik wel een verschil tussen drukgevulde en atmosferische motoren. En bij zo'n 'dual-plenum' inlaat loopt de 'spleet' over een groot deel van de breedte juist om alle cylinders gelijk te voorzien.
Reply With Quote
  #170  
Old 15-07-2010, 18:33
Vincent-Mk1's Avatar
Vincent-Mk1 Vincent-Mk1 is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2007
Posts: 556
Default

Yep.. Mipmip je hebt het goed! (Is niet te vergelijken met elkaar..!)

Zal het binnenkort even uitleggen hoe het werkt ...
__________________
--------------------------------------------
'79 Mk1-16VT - Rallye-16VT

--------------------------------------------
Reply With Quote
  #171  
Old 15-07-2010, 19:35
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

ah, dat was ik gemakshalve even vergeten
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #172  
Old 15-07-2010, 21:52
MelG60 MelG60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,449
Default

Dit soort 'Lehmann' inlaten zijn bedoelt om zo veel mogelijk luchtsnelheid te houden, ze werken vooral goed op een turbomotor die door een restrictor ademt (WRC/idd IMSA ed) en zorgen voor een bredere powerband. Met een normaal spruitstuk met bv kelken zal je in principe altijd meer (top)vermogen hebben. Je ziet trouwens wel vaak dat als dit soort motoren opeens zonder restrictor mag rijden (bv WRC's in Rallycross) dat ze dan normaal gevormde spruitstukken gebruiken.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk
1989 Golf 20v turbo 4motion
1990 Golf GTI G60
1990 Golf GTI 16vG60
1991 Golf GTI G60
1991 Golf GTI Edition one G60
1983 Golf GTI 16vG60
1983 Golf GTI G60
2000 Audi S3
Reply With Quote
  #173  
Old 15-07-2010, 22:06
MelG60 MelG60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,449
Default

Wel mooie spulletjes allemaal! Goed bezig. Als ik jouw was zou ik ook een dikkere koppeling kopen als je er beetje serieus mee bezig gaat (lees: regelmatig met 1.5bar+ rijden/circuitdag/sprinten) . Als je alleen de plaat vervangt voor een sinter/cerametaal plaat dan kan je al een stuk meer Nm vasthouden (ervan uitgaande dat de drukgroep een Sachs Race Engineering is) Wil je het echt goed doen dan kan je beter een 7'25 inch koppeling (liefst multiplaats kopen van bv AP/Tilton/Sachs ed. (nooit amerikaans spul kopen van bv Spec etc, valt in de doos vaak al van ellende uit elkaar) Ikzelf heb nu een Tilton 3plaats cerametaal gekocht zou een dikke 1200Nm vast moeten houden, was een hele uitgave maar elke keer na een stukje rijden een nieuwe koppeling kopen begon ook te irriteren
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk
1989 Golf 20v turbo 4motion
1990 Golf GTI G60
1990 Golf GTI 16vG60
1991 Golf GTI G60
1991 Golf GTI Edition one G60
1983 Golf GTI 16vG60
1983 Golf GTI G60
2000 Audi S3
Reply With Quote
  #174  
Old 15-07-2010, 22:35
Bluepower Bluepower is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 935
Default

Tja Mel, nu houdt je koppeling wel het geweld, maar strip je iedere keer de tanden van de 3e versnelling zodra je op het gas gaat...:P Of valt dat nu mee met de 02M bak??
Hoe staat het trouwens met de nieuwe motor? draait ie al naar behoren(met bijbehorende cijfers)??
Reply With Quote
  #175  
Old 19-07-2010, 21:50
Vincent-Mk1's Avatar
Vincent-Mk1 Vincent-Mk1 is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2007
Posts: 556
Default

Zo... de 16 inch RS-en zijn gemonteerd, past uitmuntend icm de grote remklauwen..


__________________
--------------------------------------------
'79 Mk1-16VT - Rallye-16VT

--------------------------------------------

Last edited by Vincent-Mk1 : 19-07-2010 at 22:23.
Reply With Quote
  #176  
Old 19-07-2010, 21:54
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Mooi!!!

En ook al apk gekeurd Top!!!!
Reply With Quote
  #177  
Old 19-07-2010, 22:26
Vincent-Mk1's Avatar
Vincent-Mk1 Vincent-Mk1 is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2007
Posts: 556
Default

Idd,...pracht wagen
__________________
--------------------------------------------
'79 Mk1-16VT - Rallye-16VT

--------------------------------------------
Reply With Quote
  #178  
Old 19-07-2010, 22:28
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

ben er stil van
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #179  
Old 19-07-2010, 22:33
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Man wat mooi!!
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #180  
Old 19-07-2010, 22:41
Vincent-Mk1's Avatar
Vincent-Mk1 Vincent-Mk1 is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2007
Posts: 556
Default

Hmm doen ons best!! Komen nog andere banden op... Moet even wachten op de bilsteins B8....Dan pas kan er een bandenkeus worden gemaakt... ivm hoogte etc.. (de 165/40/16 komen dan vrij,..200km oud)

Dus de BBS RM's zijn te koop... (wie een stel mooie velgen wil,...ook opnieuw opgemaakt! 15 inch 7J) 1 inch velgbed) Zitten nieuwe banden op plm 300km oud! 185/45/15.
__________________
--------------------------------------------
'79 Mk1-16VT - Rallye-16VT

--------------------------------------------

Last edited by Vincent-Mk1 : 19-07-2010 at 22:51.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum