![]() |
|
|||
|
|||
![]() ziet er deftig uit,vicent ,,,maar die koppeling kan je zo de bak in gooien,,,,ik had een tiltontot 450 pk al om zeep geholpen...toen effe om toch te kunnen sprinten op duitse auto dag een 225 pk 20vt koppeling gemonteerd en die ging naar een rondje industrie terein al aan flinters,,,
|
||||
|
||||
![]() Hmmm..... (welke koppeling had jij in gedachte?) het onderblok wat ik bij je heb gehaald zal het zeker houden!!....
Ohja...mensen..indien je een perfect blok zoekt of aanverwante zaken...ga even bij Carbreaker de autosloper (Jarno) langs!.... 1 van de weinigen die afspraken nakomt!!!... Plus dat hij je louter en alleen onderdelen wil verkopen welke 1000% zijn.... Dus nogmaals mijn dank..!
-------------------------------------------- '79 Mk1-16VT - Rallye-16VT -------------------------------------------- Last edited by Vincent-Mk1 : 14-07-2010 at 23:31. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
en de vlinderklep is vaak ook de restrictie.. ik zelf vind een schuifklep altijd mooi(oa. audi IMSA)
|
||||
|
||||
![]() Morge Richard
Klopt idd,..... Meer info cq. op/aanmerkingen zijn zeer welkom kerels! groet!
|
||||
|
||||
![]() Is niet wat ik bedoel
|
||||
|
||||
![]() snap het wel stijn.. is volgens mij om een werveling te creeren van de lucht/ brandstof
|
||||
|
||||
![]() En om te zorgen voor een gelijkmatige verdeling van de druk/inlaatlucht over de cylinders.
De oppervlakte/grootte van de spleet moet ook minimaal de oppervlakte van de gasklep hebben en ik geloof nog iets groter. Anders heb je inderdaad een restrictie. |
|
||||
|
||||
![]() Wat ik gemerkt heb bij mijn vacuumgevormde filterbak op mijn keihin carbs;
Als je het deksel van de filterbak te dicht op de kelken hebt zitten en de inlaatkant van de filterbak aan de zijkant (zoals hier), dan krijg je dat de eerste cilinder een groot deel van de lucht wegzuigt. Cilinder2 zuigt een deel van de overgebleven (wervelende) lucht weg, cilinder 3 net zo, de rest is voor cilinder 4. Bij hogere toerentallen is de inlaat van de filterbak niet groot genoeg om de lucht voor alle 4 de cilinders te leveren, en de boel gaat smoren. De doorlaat mag een flinke factor groter zijn dan de vlinderklep om smoren te voorkomen, of je moet een taps toelopende filterbak maken om te zorgen dat de drukpulsen van de kelken de luchtstroom niet ernstig verstoren. Bij de ouderwetse Sorg/ Debielas ( ![]()
|
||||
|
||||
![]() Er is denk ik wel een verschil tussen drukgevulde en atmosferische motoren. En bij zo'n 'dual-plenum' inlaat loopt de 'spleet' over een groot deel van de breedte juist om alle cylinders gelijk te voorzien.
|
|
||||
|
||||
![]() Yep.. Mipmip je hebt het goed! (Is niet te vergelijken met elkaar..!)
Zal het binnenkort even uitleggen hoe het werkt ...
|
||||
|
||||
![]() ah, dat was ik gemakshalve even vergeten
![]()
|
|||
|
|||
![]() Dit soort 'Lehmann' inlaten zijn bedoelt om zo veel mogelijk luchtsnelheid te houden, ze werken vooral goed op een turbomotor die door een restrictor ademt (WRC/idd IMSA ed) en zorgen voor een bredere powerband. Met een normaal spruitstuk met bv kelken zal je in principe altijd meer (top)vermogen hebben. Je ziet trouwens wel vaak dat als dit soort motoren opeens zonder restrictor mag rijden (bv WRC's in Rallycross) dat ze dan normaal gevormde spruitstukken gebruiken.
|
|||
|
|||
![]() Wel mooie spulletjes allemaal! Goed bezig. Als ik jouw was zou ik ook een dikkere koppeling kopen als je er beetje serieus mee bezig gaat (lees: regelmatig met 1.5bar+ rijden/circuitdag/sprinten) . Als je alleen de plaat vervangt voor een sinter/cerametaal plaat dan kan je al een stuk meer Nm vasthouden (ervan uitgaande dat de drukgroep een Sachs Race Engineering is) Wil je het echt goed doen dan kan je beter een 7'25 inch koppeling (liefst multiplaats kopen van bv AP/Tilton/Sachs ed. (nooit amerikaans spul kopen van bv Spec etc, valt in de doos vaak al van ellende uit elkaar) Ikzelf heb nu een Tilton 3plaats cerametaal gekocht zou een dikke 1200Nm vast moeten houden, was een hele uitgave maar elke keer na een stukje rijden een nieuwe koppeling kopen begon ook te irriteren
![]()
|
|||
|
|||
![]() Tja Mel, nu houdt je koppeling wel het geweld, maar strip je iedere keer de tanden van de 3e versnelling zodra je op het gas gaat...:P Of valt dat nu mee met de 02M bak??
Hoe staat het trouwens met de nieuwe motor? draait ie al naar behoren(met bijbehorende cijfers)?? |
|
||||
|
||||
![]()
-------------------------------------------- '79 Mk1-16VT - Rallye-16VT -------------------------------------------- Last edited by Vincent-Mk1 : 19-07-2010 at 22:23. |
|
|||
|
|||
![]() Mooi!!!
En ook al apk gekeurd ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Idd,...pracht wagen
|
||||
|
||||
![]() ben er stil van
|
||||
|
||||
![]() Man wat mooi!!
|
||||
|
||||
![]() Hmm doen ons best!! Komen nog andere banden op... Moet even wachten op de bilsteins B8....Dan pas kan er een bandenkeus worden gemaakt... ivm hoogte etc.. (de 165/40/16 komen dan vrij,..200km oud)
Dus de BBS RM's zijn te koop... (wie een stel mooie velgen wil,...ook opnieuw opgemaakt! 15 inch 7J) 1 inch velgbed) Zitten nieuwe banden op plm 300km oud! 185/45/15.
-------------------------------------------- '79 Mk1-16VT - Rallye-16VT -------------------------------------------- Last edited by Vincent-Mk1 : 19-07-2010 at 22:51. |