![]() |
#21
|
|||
|
|||
![]() pak gewoon een tdi ff om bouwen naar een m-tech pomp kun je serieuse pk s mee halen en ben je de hele ecu niet nodig, niet slecht bedoelt maar ff een ecu op een andere kabelboom aan de praat maken is niet makkelijk als je niet weet wat je precies moet doen. of gewoon alle2 de kabelbomen naar mij opsturen en tegen vergoed klaar laten maken
![]() |
#22
|
||||
|
||||
![]() Quote:
als ik het goed begrijp heb jij dus een ibiza tdi gekocht van 1996-1999. en daarvan de zekeringkast en complete kabelboom in je golf 2 gehangen en daarvan alle dashboard en verlichting dingen omgesoldeerd en daar zit een stekker in die zo op je golf 2 teller past? want mijn plan was om de golf 2 zekeringenkast en kabelboom te pakken en daarvan alle tdi dingen om te solderen, maar misschien is jou manier wel veel makkelijker ja. de meeste schakelaars en lampjes zijn simpele schakelingen he.
__________________
Scratch the surface! ![]() -Golf 2 '841.9TDI |
#23
|
||||
|
||||
![]() Quote:
M-tech pomp zegt me niets, maar doet een hoop geld vermoeden... Dat van die 2 kabelbomen opsturen naar jou, en vergoedingen enzo... Waar moet ik dan aan denken?? ![]()
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius ![]() |
#24
|
||||
|
||||
![]() Inderdaad een Ibiza 6K AFN gekocht en daar alle techniek van omgehangen in mijn Golf 2.
Voordeel is dat deze qua plaatsing van onderdelen (bijvoorbeeld ECU) gelijk is aan Golf 2. Deel van de stekkers is gelijk aan nieuw type Golf 2, zekeringkast idem. Daarnaast als je voor de juiste uitvoering gaat ook standaard voorzien van G60 remmerij rondom. ![]() Dan stekkers op verlichting en enkele schakelaars omsolderen en je kan rijden.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#25
|
||||
|
||||
![]() dat is dan weer mooi nieuws
![]() ik heb alleen een oud type mk2 dus zal alles om moeten gooien maar dat is niet erg, kan ik alles gelijk mooi op orde maken. ik neem aan dat de ECU van een AFN en een 1Z niet veel verschillen? ik ben al halverwege mn project dus kan nu niet meer voor een Ibiza als donor kiezen he ![]() maar ik ga in ieder geval op zoek naar een kabelboom van een Ibiza 6k. als ik daar dan mooi mn cockpit in kan klikken ben ik al aardig tevreden, die verlichting en schakelaars is geen probleem. @zollie: ik denk dat hij een mechanische diesel pomp bedoelt. die zijn idd niet goedkoop en is volgens mij minder uit te halen. wel veel minder elektronica rond je blok
__________________
Scratch the surface! ![]() -Golf 2 '841.9TDI |
#26
|
||||
|
||||
![]() ik had al eens gebeld met een bedrijf die ombouwen naar mechanische pomp, stonden geen prijzen op de website, maar na een telefoontje bleek het inderdaad om 1000 euro aanschaf te gaan, das me ff te gek voor een geintje
![]()
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius ![]() |
#27
|
||||
|
||||
![]() je kunt toch ook gewoon een paar relais op je zekeringskast zetten voor computerrelais en gloeirelais, ik heb een maand geleden nog een tdi in een Golf 1 aangesloten.
Gewoon op de oude bekabeling, is best te doen hoor, ombouwen naar mechanisch kost alleen maar een boel geld. Als ik je moet helpen dan stuur je maar een Pb |
#28
|
||||
|
||||
![]() Dat is wel de makkelijkste optie. Plussen en minnen zelf leggen + alle signalen aansluiten en het loopt.
Zelf wilde ik enkele opties van de Ibiza behouden (alarm, MFA, enz.) + cruisecontrol erbij inbouwen. Dat heeft mij doen besluiten de originele kabelboom mee om te bouwen.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#29
|
||||
|
||||
![]() dat was ook mijn plan in eerste instantie, maar zou graag ook cruisecontrol hebben.
dat is de enige luxe die ik in mn auto toesta ![]()
__________________
Scratch the surface! ![]() -Golf 2 '841.9TDI |
#30
|
||||
|
||||
![]() weer even uit het stof!
binnenkort ga ik beginnen, nog een beetje onderdelen scharrelen her en der. de uitlaat is nu bijna compleet ![]() Begrijp ik nou goed dat als ik een zekeringkast en dashboard/lampen/achterkant-bedrading van een nieuwer type golf 2 diesel neem, incl teller, dat alles zo in te pluggen is??? in dat geval dus wat stekkertjes etc voor lampen/schakelaars overzetten, maar dat is het probleem niet. geeft wel een goed gevoel om de TDI draadboom intact te houden en zo in te kunnen pluggen. Wie kan bevestigen dat ik dus aan bedrading van een golf diesel met nieuw type kast genoeg heb? (of wie heeft dat voor me? ![]()
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius ![]() |
#31
|
||||
|
||||
![]() ik ga ook volgendeweek die kabels eens uitzoeken. heb nu alle kabels uit de golf 3 gehaald en heb vanaf volgende week eindelijk weer eens tijd.
__________________
Scratch the surface! ![]() -Golf 2 '841.9TDI |
#32
|
||||
|
||||
![]() update:
heb nu een golf 4 blok ipv golf 3. ook een computer erbij van een golf 4 en contact en cockpit enzo. er zit een JD chip in die computer, vandaar dat ik die er per see bij wil gebruiken. maar moet nog op zoek naar een motorboom van een golf 4 anders kan ik de computer nergens op aansluiten. weet er iemand hier of het mogelijk is om dan alsnog mijn golf 2 teller te behouden? (analoge kmtellerkabel) ik kan anders alsnog de kabelboom naar de tellerbak erbij zoeken, maar dan zal ik waarschijnlijk de zekeringen kast er ook bij moeten hebben. graag hoor ik jullie mening en info / ervaringen hierover.
__________________
Scratch the surface! ![]() -Golf 2 '841.9TDI |
#33
|
||||
|
||||
![]() Ja dat kan.
Moet alleen even kijken of je op die G4 dynamo een W-signaal kan wegpakken. Edit: waarbij ik dan even de kanttekening wil plaatsen dat je dan wel de ECU even moet laten vrijmaken. Als je de tacho namelijk weglaat zal je immo niet meer functioneren en dus de wagen niet starten. Ofwel; vrij laten maken, óf ECU, Tacho en sleutelchip in de wagen bouwen. (moet je dus ook de bekabeling voor de leesring v.d. startonderbreker aanleggen)
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl Last edited by Turbo-Variant : 28-07-2010 at 23:47. |
#34
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Kun je van zo'n ibiza alles 1 op 1 overzetten ? ![]() Ik denk hierbij aan subframe, stuurhuis, draagarmen, fusee stukken en aandrijfassen. Dat zou het wel een stuk makkelijker maken dan als je golf 3 spul gebruikt . |
#35
|
||||
|
||||
![]() Quote:
bedankt voor je info! ik zit er nu wel over na te denken om toch de tacho van de mk4 te gebruiken. ik heb namelijk ook het contactslot erbij en sleutel. heb daar alleen geen leesring aan zien hangen. maar die heb ik nog wel met kasje en sleutel en kabels van de mk3. misschien dat ik daar dan iets mee kan. denk dat ik die rare ledjes in de golf 4 tacho wel om kan zetten naar groene ![]() nou zou de motorboom geen probleem zijn om in de bouwen in de golf. omdat dat bijna alleen maar gaat om het stukje tussen ECU en het blok. maar om de tacho in te bouwen, zou ik dan de volledige zekeringenkast moeten hebben van een golf 4? gr Joost
__________________
Scratch the surface! ![]() -Golf 2 '841.9TDI |