Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 12-03-2010, 18:12
golf mk2 90 golf mk2 90 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 358
Unhappy polo g40 probleem

ik heb een probleem met mijn polo,

als ik hard rem begint hij te trillen in het stuurwiel, enige dat ik weet is dat het van voor komt. Remschijf krom?

en mijn temperatuurmeter komt amper van z'n plek af af en toe gaat de naald een millimeter of 2 omhoog? is dat normaal?

mvg michel.
Reply With Quote
  #2  
Old 12-03-2010, 22:32
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Trillen kan van alles zijn. Kromme schijf, speling in ophanging.
Voel eens of de schijf onregelmatig aanloopt met het wiel van de grond en dan ronddraaien.
Tussen naaf en schijf moet ook geen vuil zitten.

Temperatuur: loopt de meter bij langer stationair wel hoger op? Dan is waarschijnlijk de thermostaat stuk (blijft open).
Anders eventueel de sensor voor de meter. Dat is de zwarte sensor in het thermostaathuis.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #3  
Old 13-03-2010, 10:25
golf mk2 90 golf mk2 90 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 358
Default

ik heb het wiel er van de week afgehaald en de schijf rond gedraait met m'n handen, weerstand is niet aanwezig.

ik merk wel, als ik het stuur helemaal omdraai als ik bijvoorbeeld uit het parkeervak draai, dat ik een luid geknak hoor.


Wat de temperatuur betreft, stationair of rijdend maakt niets uit, hij blijft 2 mm boven het nulpunt.

ik zal beide even vervangen!

bedankt alvast.
Reply With Quote
  #4  
Old 13-03-2010, 14:29
PatrickG40's Avatar
PatrickG40 PatrickG40 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2009
Posts: 164
Default

Kijk eens of de moer van de aandrijfas nog vast zit en daarna naar je homokineet.
En het wiellager ook ff checken.

Hoe dat knakken komt bij het insturen? Geen id.. sorry
__________________
Polo G40 Genesis 1993
Reply With Quote
  #5  
Old 14-03-2010, 10:07
golf mk2 90 golf mk2 90 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 358
Default

super!

ik zal de hele mik maar vervangen, dan weet ik dat het goed zit.

bedankt voor de reacties.
Reply With Quote
  #6  
Old 15-03-2010, 15:59
PatrickG40's Avatar
PatrickG40 PatrickG40 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2009
Posts: 164
Default

Al een oplossing voor het knakken bij het insturen?
__________________
Polo G40 Genesis 1993
Reply With Quote
  #7  
Old 16-03-2010, 18:05
golf mk2 90 golf mk2 90 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 358
Default

nee nog niet,

ik heb wel de remschijf met blokken vervangen. ( meteen andere kant ook mee genomen)

ik heb geen idee waar het vandaan komt
het viel mij wel op dat als ik via het gat van de stuurstang naar binnen keek, dat er een bout miste in de stabi stang.
het knakken is niet verholpen hiermee.
misschien moet ik het zoeken bij de veerpoot? toplager?

iemand tips?
Reply With Quote
  #8  
Old 18-03-2010, 19:27
polonick polonick is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 425
Default

kan toplager zijn dat je veer knakt of metaal tegen metaal
haal je veer eraf en vervang je toplager denk dat je dan van het probleem af ben.

ik had verlaagde veerpoot schotels nou die kraakte zo erg die waren er binnen 2 dagen weer vanaf
Reply With Quote
  #9  
Old 22-03-2010, 22:50
golf mk2 90 golf mk2 90 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 358
Default

super!

bedankt voor de tip! het knakken met sturen kwam inderdaad door een rot toplager, beide kanten vervangen en het rijd prima!

groet
Reply With Quote
  #10  
Old 29-03-2010, 20:13
golf mk2 90 golf mk2 90 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 358
Default

weer een probleem erbij


ik had zo'n vermoeden dat mijn koppakking er een beetje aan was,
toen mijn vader een stukje ging rijden en de Lader erbij kwam deed de auto alleen nog maar pruttel en uit!

hij start helemaal niet meer, als ik in het expansie vaatje kijk zie ik allemaal gele drap door de kvs.

wat de vraag eigenlijk is,

is de koppakking er nu helemaal aan waardoor hij ook niet meer start?

bedankt maar weer, goede hulp op dit forum trouwens
__________________
Caddy mk1
Reply With Quote
  #11  
Old 29-03-2010, 22:45
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Gele drap -> grote kans dat de koppakking stuk is idd.
Hij wil nu helemaal niet meer rond op de startmotor? Dan zou er wel eens koelvloeistof in de cylinders kunnen staan. En dat laat zich nu eenmaal niet samenpersen.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #12  
Old 30-03-2010, 09:54
rickyg rickyg is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2009
Posts: 274
Default

is duidelijk een koppakking.

er zal koelvloeistof in je cilinders staan. hierdoor draait de motor niet rond. (wat hiervoor al gezegt is). word dus inderdaad koppaking vervangen en de motor spoelen.

succes er mee
__________________
Rotiform'd Mini cooper s r53
Reply With Quote
  #13  
Old 30-03-2010, 14:35
golf mk2 90 golf mk2 90 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 358
Default

thnx,

kan ik spullen gaan bestellen. bedankt weer!
__________________
Caddy mk1
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum