Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 18-01-2010, 14:34
golfcabriolet's Avatar
golfcabriolet golfcabriolet is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,557
Default

Quote:
Originally Posted by Ron mk1
Meteen deze thread maar even spammen , gaat over hetzelfde onderwerp.

Wie weet of de astuppen van een golf mk3 gti hetzelfde zijn als die van een mk2 gti?

Ikb edoel , kan ik deze astuppen en klauwen gebruiken om een mk1 achteras om te bouwen naar remschijfen?
Dan wel met de mk2 schijfen vanwege 4 gaats ophanging?


DE astap van scirocco 16v hebben bestelnummer :

-333 501 117 Links
-333 501 118 Rechts

en zijn het zelfde als von de volgende vw modellen:

-Corrado 1989 tot 1995.
-Golf 1984 tot 1998
-Golf Cabriolet 1994 tot 2002
-Golf variant 1994 tot 1999
- Jetta 1984 tot 1992
-Passat 1985 tot 1997
-Polo/Derby 1995 tot 2000
-Vento 1992 tot 1998
Reply With Quote
  #42  
Old 18-01-2010, 14:37
golfcabriolet's Avatar
golfcabriolet golfcabriolet is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,557
Default

Quote:
Originally Posted by EelcoB
Om even samen te vatten;

- Standaard hoofdremcilinder + potjes, dan moet je lastafhankelijke remdrukregelaar monteren.
- Standaard hoofdremcilinder + Rocco 3/15 potjes zonder lastafhankelijke remdrukregelaar.

- Of je moet zelf wat knutselen met een universele instelbare remdrukregelaar van Wilwood ofzo, maar dan moet je 1 leiding naar achteren hebben - remdrukregelaar - en dan opsplitsen naar de remschijven.

Heb ik nog 1 vraag. Een lastafhankelijke remdrukregelaar van een golf 1 gti is met 3 aansluitingen (toch?). Gaat er dan maar 1 leiding naar achteren - lastafhankelijke regelaar - en dan opsplitsen naar de schijven? Het zelfde als een universele?

Want ik wil er eingelijk een lastafhankelijke regelaar van een golf 2 gti onderbouwen, die heeft 4 aansluitingen, dus dat zou veel makkelijker zijn.

even foto op etka bekijken
hoe de lijdingen lopen bij gti
heb er geen foto ,is dan makelijker uit te leggen.
Reply With Quote
  #43  
Old 18-01-2010, 14:39
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

Quote:
Originally Posted by oettinger_18
Als ik nouw de potjes van een cabrio neem en een lastafhankelijke remdrukregelaar onder de achteras van een golf 1 gti is ook niet goed? Of wel?

Nou heb je wel 2 potjes via classic parts van 16v scirocoo maar jah daar betaal je 200 euro voor.

En nog een vraag de achterremleidingen moeten die op de potjes aangesloten worden? Of maakt dat niet uit


Ik neem aan dat de potjes van een scirocco 2 hetzelfde zijn als een cabrio. Dan is het wel goed.

Zijn die potjes wel origineel Vw? Weet neit wat het uitmaakt, maargoed .

Ja de achterremmen moeten aangesloten worden op die potjes.
Reply With Quote
  #44  
Old 18-01-2010, 17:05
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,282
Default

Nee als je een lastafhankelijke GTI regelaar bij de achteras monteerd moet je geen potjes gaan monteren! Alleen rocco 16V potjes monteren als je geen lastafhankelijke regelaar monteerd het is gewoon of-of..! Die cabrio potjes moet je vergeten die zijn namelijk voor trommels achter En heb je dus met schijven niets aan.

Alleen de rocco 16V potjes zijn bruikbaar dus de 3/15.
Reply With Quote
  #45  
Old 18-01-2010, 17:19
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,178
Default

Quote:
Originally Posted by golfcabriolet
DE astap van scirocco 16v hebben bestelnummer :

-333 501 117 Links
-333 501 118 Rechts

en zijn het zelfde als von de volgende vw modellen:

-Corrado 1989 tot 1995.
-Golf 1984 tot 1998
-Golf Cabriolet 1994 tot 2002
-Golf variant 1994 tot 1999
- Jetta 1984 tot 1992
-Passat 1985 tot 1997
-Polo/Derby 1995 tot 2000
-Vento 1992 tot 1998


Maar dan alleen als je schijfen op die auto hebt?
Want ik heb een achteras van een cabrio met trommels liggen, daar wil ik schijfen opbouwen.
Nu heb ik astappen met alle bevestigingen van een mk3 gti liggen.
Ik kan dus dit hele systeem op de cabrio as monteren?
Reply With Quote
  #46  
Old 18-01-2010, 17:26
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

Quote:
Originally Posted by sciroccoGTII
Nee als je een lastafhankelijke GTI regelaar bij de achteras monteerd moet je geen potjes gaan monteren! Alleen rocco 16V potjes monteren als je geen lastafhankelijke regelaar monteerd het is gewoon of-of..! Die cabrio potjes moet je vergeten die zijn namelijk voor trommels achter En heb je dus met schijven niets aan.

Alleen de rocco 16V potjes zijn bruikbaar dus de 3/15.


Oke. Maar het leuke hieraan is dat die niet te vinden zijn!
Reply With Quote
  #47  
Old 18-01-2010, 19:09
oettinger_18's Avatar
oettinger_18 oettinger_18 is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,481
Default

Jahwel hoor nog nieuw te krijgen bij classic parts voor iets meer dan 100 euro per stuk! Dus als je schijven wilt hebben koop je 2 potjes schijven astappen remklauwen en dan zit je op een aardig bedrag
Reply With Quote
  #48  
Old 02-02-2010, 19:56
jobo1983 jobo1983 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 138
Default

ik heb een complete scirocco 16v rembekrachtiger / cilinder met 3/15 potjes.
als ik die monteer op mijn golf1 hoe zit het dan met de remsensor?
die zit nu nog bij mij op de remcilinder (auto is officieel een 1500).
Reply With Quote
  #49  
Old 03-02-2010, 01:20
golfcabriolet's Avatar
golfcabriolet golfcabriolet is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,557
Default

Quote:
Originally Posted by jobo1983
ik heb een complete scirocco 16v rembekrachtiger / cilinder met 3/15 potjes.
als ik die monteer op mijn golf1 hoe zit het dan met de remsensor?
die zit nu nog bij mij op de remcilinder (auto is officieel een 1500).


pedaalblok van scirocco 16v of golf cabrio montigen.
Reply With Quote
  #50  
Old 03-02-2010, 16:02
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

of gewoon ff een klein steuntje voor je remlichtpendaal schakelaar er in lassen. de 2 draden ff verlengen naar binnen 2 amptjes er op knijpen op je schakelaar drukken en klaar ben je.
Reply With Quote
  #51  
Old 12-02-2010, 23:51
jobo1983 jobo1983 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 138
Default

dat lassen gaat hem zoiezo niet worden.
of iemand moet dat kunne doen voor mij.
zal wel op zoek gaan naar de cabrio onderdelen.
Reply With Quote
  #52  
Old 17-02-2010, 02:47
scirocco9 scirocco9 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 361
Default

een t stukje voorzien bij een aftappunt bij je remcilinder
Reply With Quote
  #53  
Old 17-02-2010, 17:16
jobo1983 jobo1983 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 138
Default

jaa dat zou ook kunnen inderdaad..
maar dan eens kijken waar ik zo een T stuk kan vinden.
Reply With Quote
  #54  
Old 18-02-2010, 13:46
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

Nog even over het schijfombouwverhaal. Jeff zei dat opel remdrukbegrenzers ook passen/kunnen. Na even een tijdje googelen kwam ik erachter dat er meer mensen zijn die opel 3/20 remdrukbergenzers hebben gebruikt.

Dan ga ik toch maar voor die opel dingen!

Hier nieuw te krijgen http://www.opel-tuning.nl/?View=pag...d=&lvid=&mid=69

Kosten €139,- per set. Dat is al een stuk beter dan €101,- per stuk immitatie.
Reply With Quote
  #55  
Old 18-02-2010, 20:54
JaapL. JaapL. is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 636
Default

Reply With Quote
  #56  
Old 17-03-2010, 20:07
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

Jongens (en meisjes ) het volgende..

Mijn zoektoch naar remdrukbegrenzers gaat vrolijk verder. Nu heb ik iemand gevonden die ze van een opel heeft. Nu is mijn vraag of dat ze zijn. De desbetreffende man vroeg het ook aan mij. Ik weet hoe ze van VW eruit zien, en dit lijkt er op. Maar ik vraag het liever even.

Thá picture;



Dus op de gok wagen?

Thanx anyway.
Reply With Quote
  #57  
Old 17-03-2010, 23:09
JaapL. JaapL. is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 636
Default

Quote:
Originally Posted by golfcabriolet
Dit is een Lastafhankelijke remdrukregelaar op achter as.
dat met een Hooftremcilinder van GTI 20 MM dat werkt goed.
Er zijn ook Scirocco's 16v orgineel geleverd met een 20mm HRZ.
En er waren ook Scirocco's 16v met 22mm HRZ.
(Dat was in zommige landen zo 20mm)





Als ik zo'n Lastafhankelijke remdrukregelaar op de achteras heb, is het goed? En hoef ik op de hoofdremcilinder geen remdrukbegrenzers te monteren?
Reply With Quote
  #58  
Old 17-03-2010, 23:18
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,282
Default

Stimmt..je hebt dan immers al een drukregeling..wel even de veer afspannen anders sta je nog achterstevoren bij stevig remmen

Quote:
Originally Posted by JaapL.
Als ik zo'n Lastafhankelijke remdrukregelaar op de achteras heb, is het goed? En hoef ik op de hoofdremcilinder geen remdrukbegrenzers te monteren?
Reply With Quote
  #59  
Old 18-03-2010, 23:35
JaapL. JaapL. is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 636
Default

Jullie zijn helden! Bedankt!
Reply With Quote
  #60  
Old 06-12-2010, 22:26
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

Nog even hierop terugkoment..

Als ik dit onderstaande remsysteem bouw met een scirocco 16v begrenzer, werkt het dan ook? Of krijg je dan een raar/onveilig remgedrag?



Of liever zo:

Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum