![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]()
|
||||
|
||||
![]() We gaan lekker allemaal vanuit huis dingen doen, en als we buitens huis gaan met de fiets of de benenwagen..
Moet nu voor het werk 130 km per dag rijden, als de kmheffing erdoor komt zal ik wel dichterbij moeten gaan wonen of carpoolen oid...
|
||||
|
||||
![]() Ik ga een slaapkamer verhuren voor forenzen die hier in de buurt werken maar ver weg wonen
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Heb nog even wat vraagjes over dit gedoe
![]() -Hoe zit het met rijden in het buitenland? -en hoe zit het met buitenlanders die hier rijden? -Kastje zelf uitzetten kost je 4 jaar + 74.000 euro... Wat nou als je gaat sleutelen, en accu enzo eruit haalt, moet je dan direct de gevangenis in? dus naar de spuiter voor volledige herspuit gaan moet persee binnen 8uur gebeuren? de belangrijkste vraag eigenlijk: Hoe zit het nou in duitsland? want ik hoorde dat ze dit daar eigenlijk al hebben, geen belastingen e.d. maar het zit daar gewoon bij de benzineprijs in. De benzine is daar goedkoper dan hier... WTF? Is de nederlandse economie dus ZO waardeloos? En iemand zei wat over een eigen politieke partije maken ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dan betaal je niks... Quote:
Betalen ook niks... Quote:
Welke 8 uur? Waar haal je die vandaan ![]() Nee, als je gaat sleutelen rijd je toch ook niet? als je hem uit elkaar hebt liggen op een aanhanger hoef je geen km-heffing te betalen... Als je zelf naar de spuiter rijdt, dan wel... Joh! Quote:
Daar is de auto nog niet de melkkoe... En ja, daar is de brandstof goedkoper en zit de belasting er bij in... |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Daar haal ik de 8uur vandaan. Maar ik woont gelukkig dicht bij duitsland dus verhuizen is een makkelijke optie ![]() Natuurlijk als er een protest komt ben ik dabei ![]() |
|
||||
|
||||
![]() In Duitsland moet je KFZ-Steuer betalen hoor;
Quote:
Wel even bij de feiten blijven. |
|
|||
|
|||
![]() Even over de buitenlanders die naar Nederland willen komen, die gaan ook een verrassing krijgen.
Ja, ook buitenlandse auto gaan in Nederland per kilometer betalen. Hoe het precies gaat werken, is nog niet bekend. Als de kosten om dit te regelen te hoog blijken, wordt uitgekeken naar andere oplossingen. Bron http://www.anwb.nl/kilometerprijscheck/veelgesteldevragen |
|
||||
|
||||
![]() Ik zeg tolvignet, wij moeten in andere landen ook betalen.
|
|
||||
|
||||
![]() Kilometerprijs
Bestelauto ondernemer Voertuiggegevens Kenteken: Massa leeg voertuig: 1.950 kg Merk: VOLKSWAGEN Handelsbenaming (type): CRAFTER 32 BESTEL L2 H1 2.5 TDI 80 KW Ingevoerde gegevens Kilometers per jaar in Nederland: 40.000 Indicatie Hieronder wordt een indicatie gegeven van de kosten van dit voertuig als u kilometerprijs gaat betalen. De kosten per maand zijn gebaseerd op het door u opgegeven aantal gereden kilometers in Nederland. Ter vergelijking worden tevens de kosten getoond voor dit voertuig in de huidige situatie. Huidige situatie Na invoering kilometerprijs Motorrijtuigenbelasting (MRB): € 35,10 per maand Basistarief kilometerprijs: 1,9 ct/km € 63,33 per maand Let op. Op drukke trajecten kan in de spits een toeslag gelden. De hoogte van dit spitstarief – dat voor alle voertuigen hetzelfde is – staat nog niet vast. Op welke trajecten het spitstarief precies gaat gelden, en voor hoe lang, wordt ook pas later bepaald. In deze rekenhulp is het spitstarief daarom buiten beschouwing gelaten. Deze rekenhulp is totstandgekomen in samenwerking met de volgende partijen: ANWB, BOVAG, EVO, KNV, Ministerie van Verkeer en Waterstaat, MKB Nederland, RAI Vereniging, Transport en Logistiek Nederland, VNA en VNO-NCW Hoofdmenu Ik heb even mijn auto ingevuld en zoals je ziet rekenen ze nu 1,6 ct per kilometer terwijl het minimaal 3 ct is Bij 1,6 cent betaal ik al ht dubbele per maand en als je uitgaat van 3 cent ht virvoudige Michael
|
||||
|
||||
![]() Op ANWB site:
Quote:
deels? ![]() En lol @ tolheffing dan? Grenzen dus weer halfjes dicht ![]() En ze zeggen dat ze enkel de kilometers doorsturen, hoe kunnen wij dat controleren? Hoe kunnen wij zien dat ze ook niet gewoon bekijken waar we rijden? Want dit gaat zo ook al met de ov-chipkaart, daarvan weten ze ook precies waar jij instapte en waar jij uitstapte. Privacy van de Nederlander gaat fors achteruit en men doet er weinig aan. Iedereen vind het allemaal wel best ![]() |
|
||||
|
||||
![]() En voor de fietsers onder ons, vroeg of laat krijgen ze jouw ook 'te pakken'
![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ik denk wanneer je de met de auto gaat sleutelen dat je dan een soort schorsing moet hebben ? |
|
||||
|
||||
![]() hoezo? hij beweegt dan toch niet?
|
||||
|
||||
![]() nee het moment dat de stroom van het kastje of is en dus geen registratie hebt
|
|
||||
|
||||
![]() Dat betekend dan dat ze kunnen zien wanneer je de auto op en van contact haalt...
Het gaat steeds verder, nog even en er hangt een camera in elke kamer van je huis...
|
|||
|
|||
![]() Als ze de kilometer heffing gaan invoeren gaan dan ook de brandstof accijns eraf?
Of vergeten ze dat? Ik denk dat Nederland zich zelf in de vingers snijd met hun "groene"gedachte Zie het anti rook beleid. men mag nergens meer roken en de tabaksprijzen stegen de pan uit, wat doen nu veel Nederlanders? Ze stopten met roken, en dat wou de regering toch??? Ja en nee! nu hebben ze een gat in hun staats kas. Hoe zullen ze dat nu eens oplossen? Via de andere melkkoe in Nederland! Auto's Tja zie deze discussie hierboven waar ik me helemaal in kan vinden. Nou laat ons maar werken tot onze 67. En werkdagen maken van 7 tot 19.00 En gezond wezen door onze hoge zorgpremie.
|
||||
|
||||
![]() Betaal je ook dubbel als je je eigen auto op de ambulance hebt? (2x gps signaal toch?) En dat terwijl de auto zelf geen meter rijdt.
|
|||
|
|||
![]() Als je auto niet op contact staat wordt er ook niks geregistreerd! Daarom zijn er ook boetes bij controle, als je rijd maar je kastje staat niet aan heb je een probleem...
|
|
||||
|
||||
![]() Ik moet maar niet te vaak dit topic doorlezen, word ik alleen maar opstandig van
![]() |