![]() |
|
||||
|
||||
![]() Mensen,
Mijn vader is aan het rondkijken voor een Passat B6, Heel veel aanbieders zetten bij een 1.9 TDI erbij dat dit betere motoren zijn dan een 2.0 TDI. Veel problemen met cylinderkop. Is het echt aan te raden voor een 1.9 te gaan in plaats van een 2.0? Wat raden jullie aan? Met vriendelijke groet, DennieMeister @Mods; ik weet niet of ik deze hier moet neerzetten of bij Passat. |
|
||||
|
||||
![]() Kijk anders even op het passat forum daar staan veel tips en tricks. Ik zelf rij een 1.9 TDI en moet zeggen dat het me prima bevalt.
|
||||
|
||||
![]() 1.9 is niet snel/sterk maar wel betrouwbaar. de eerste series 2.0tdi zijn inderdaad niet de beste 2005/2006 modellen kennen inderdaad koelvloeistofproblemen met cilinderkoppen etc, tevens pompverstuivers welke stuk gaan en soms zelfs regelapperaten welke vervangen dienen te worden.
Je moet er ook wel een beetje geluk mee hebben maar de ervaring leert dat de 1.9 modellen wel betrouwbaarder zijn. |
|
||||
|
||||
![]() Thanks voor de snelle reacties!
De situatie is nu alsvolgt; Mijn vader heeft een Passat op het oog met een 2.0 TDI motor van September 2006 en daar is een nieuwe motor ingekomen bij 36k KM. En heeft daar inmiddels 145k KM mee gereden. Dus mijn twijfel daarbij is of dit nieuwe blok wat erin is gekomen die problemen ook nog heeft. |