![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
euhm, voorgloeien doe je vóórdat je de motor start, hoor.. Passat ziet er goed uit zo! Je gaat nog wel een achterbumper monteren neem ik aan? |
|
||||
|
||||
![]() Jezus, 1:20... daar ben ik met m'n TDI jalours op..!!
![]() Ruilen!? ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Wiseguy! ![]() ![]() Quote:
Achterbumper komt er zeker weer op, wss met trekhaak... Dan nog een oud vouwwagentje scoren! ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Van blok of van auto? ![]() Van auto maar niet. Jouw model Passat heb ik al gehad, en hoewel het heerlijk reed wil ik gewoon een Belastingdienst-fucker! ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
just checking! ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Mmmm, net toch maar gewoon een zooitje sierlijstklemmen besteld bij de dealer...
![]() Volgens VAGCAT nog gewoon leverbaar, en inderdaad: morgen binnen (Ã* € 0,23 ex BTW)?! ![]() Voor de zoekenden/geïnteresseerden: onderdeelnummer 803853139C
|
||||
|
||||
![]() FYI: *voorgloeisysteem kan ook 'na-gloeien'*
Denk niet dat deze passat hiervan voorzien is, maar ze zijn d'r wel; zorgen bij koude motor voor een iets rustiger motor loop. Nagloeien kan toch een minuutje duren, zonder dat je hierbij het spiraaltje op je dash ziet branden. D'r zijn ook (heule luxe) systemen (bij VW o.a. in de Golf 3 Turbo Diesel) waarbij de auto zichzelf al begint voor te gloeien zodra je de bestuurdersdeur opent. Ook weer zonder controle lampje. Afhankelijk hoe sloom je vervolgens zelf instapt, kán het lijken alsof de motor bijna niet hoeft voor te gloeien; Het gloeispiraaltje brand alleen als je de sleutel op contact zet.
|
|
||||
|
||||
![]() Heb nog een preheater liggen van origineel een T3 (even kwijt hoe zo'n ding ook alweer heet)... Moet ik nog een keer inbouwen. Is meer met de gedachte op wintertijd (inclusief prepaid-mobieltje zodat ik niet hoef te krabben)?!
![]()
|
||||
|
||||
![]() standkachel
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Justem, zo'n Eberspacher-ding... Op diesel!
![]()
Last edited by Oudelut : 13-08-2009 at 15:25. |
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]()
|
|||
|
|||
![]() Ziet er strak uit Oudelut!
|
||||
|
||||
![]() Thnx!
Dit weekend trouwens mijn dynamo gewisseld. In eerste instantie weggebracht voor revisie, maar zou minstens € 105 gaan kosten (en dan moest het schild eigenlijk ook nog vervangen worden). Besloten dan maar om te ruilen voor een nieuwe 65A (oude was 45A) mét W-aansluiting voor € 130. Auto rijdt nu echt probleemloos! ![]()
|
||||
|
||||
![]() Nadat eigenlijk al sinds mijn eigendom de auto bij de start 1 a 2 seconden moet 'nadenken' alvorens te starten, wilde hij vanmorgen helemaal niet meer.
Voorgloeien gaat prima, accu zit goed vol, maar de startmotor slaat niet aan... Dit weekend heb ik wel tijd om wat nader onderzoek te plegen, maar ik vraag me af of de startmotor verschilt van de benzine-versie? Via VagCat zie ik slechts 1 starter voor het modeljaar, hetgeen zou betekenen dat er geen verschil zit tussen benzine- en dieselversie. Ik vraag het met name omdat ik wss pas zondag aan de slag kan, en ik nog een donor-auto heb (benzine dus) waar ik dan niet bij kan. Ik zou dan de startmotor op een eerder moment uit de benzine-auto moeten sleutelen, maar er is ernstig tijdgebrek. Als ik dus vantevoren weet dat het geen zin heeft ga ik er zelfs geen tijd aan besteden... Iemand wijze raad? Ook andere zaken waardoor de startmotor niets zou doen (contactblokje heb ik zelf al als mogelijkheid) mogen genoemd worden.
|
||||
|
||||
![]() Ik vraag me af of een benzine startmotor sterk genoeg is om jou diesel aan te slingeren... Contact punten, massa etc is allemaal schoon?
En btw, heb je de zaag al in je dak gezet? ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Nog totaal geen tijd gehad om te kijken naar whatsoever... Gewoon de auto van de vrouw meegeritst (wat een scheitbak is dat toch ![]() Maar ik vroeg me hetzelfde af, totdat ik dus geen verschil zag in VagCat tussen starters voor benzine of diesel (of ik kijk simpelweg niet goed). Quote:
Nope, wel al voorbesproken met Arno, maar onze agenda's moeten simpelweg eens even een keer goed samenvallen...
|
||||
|
||||
![]() Ik had zelf een en ander al een paar keer proberen door te meten, op te laden en in serie te zetten, maar startmotor gaf maar geen sjoege.
Nou ja, had toch even geen geld voor vervangende onderdelen, en bovendien was Iris goed ziek en had ik dus vervangend vervoer... Toen vrijdagmiddag Koen-is-sleeping maar even gebeld om na een week werken even via Breda naar huis te rijden, en gezien zijn desk-job had hij nog mooi genoeg energie over om aan te helpen duwen... ![]() Geen goedkope grap, maar qua werkzaamheden wel veel makkelijker dan startmotor wisselen, dus vandaag een nieuwe (kwaliteits)accu gehaald... Heb trouwens ook 3 aanvullende VDO-meters gepast, maar ook dat heeft nog wel wat voeten in de aarde. Het betreft een complete set in 1 geheel vanuit een late Audi 80, dus ik moet de codering van de stekkeraansluiting zien te achterhalen. Bovendien moet ik een mooie aansluiting in de middenconsole verzorgen, want de vorige eigenaar heeft -toen de cockpitweekstand kapot was- een losse tankmeter in de middenconsole gezet. Daarbij heeft hij er echter één van het schap getrokken die te groot was voor de 52mm gaten die de middenconsole standaard heeft, en is toen met het botte mes in het plastic van de middenconsole gaan hakken en snijden. ![]() Daar moet ik dus nog eens een keer iets voor zien te vinden, zodat het er netjes uit komt te zien. Vandeweek dan ook eindelijk maar eens wat van de sierlijsten gemonteerd op de Pisrat... Moet ook nog even op zoek wie er nou laatst ook alweer van die clipjes te koop had waar je je typeplaatjes in klikt?
|
||||
|
||||
![]() Met sierlijsten:
![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Gisteren zitten lezen in de jetzt helfe ich mir selbst (soort olieslager boekje, maar dan van vroeger)
Daar staat in, als je problemen met de dynamo hebt (bijv lampje gaat branden) moet je de stekker van de dynamo los trekken omdat de dynamo anders de accu leeg zou kunnen trekken.... Je zegt wel dat je diesel blijft lopen, maar als de spanning helemaal weg valt, gaat de afsluiter van de dieselpomp dicht, en stopt je motor alsnog ![]() ![]()