Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 23-05-2009, 14:16
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,361
Send a message via MSN to Gijs
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Op de ratel slaan lijkt mij niet zo goed voor de ratel!!

Een goede ratel kan daar tegen! Op m'n werk heb ik een Stahlwille 3/8 ratel. Deze gebruik ik ook om de motor rond te draaien tijdens het kleppen stellen. Deze ratel heb ik ooit, per ongeluk, laten zitten toen ik de motor wilde starten. Ik kan je vertellen dat deze ratel 480pk aankan, want van het gehard stalen rondsel braken de tanden af. De ratel was heel, en nog
Gedore ben ik overigens niet zo'n fan van, Stahlewilly daarentegen wel

Met een snijbrander, pnumatische kangoo, 3/4 en 1" luchttol kom je vaak een heel eind
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #22  
Old 24-05-2009, 08:56
Darkprojectx Darkprojectx is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 425
Default

ik heb weleens slotbouten gehad die zo vast zaten dat de kop verkloot werd als je hem los wou draaien das fijn!

heb ze eruit kunnen laten freezen...

nu gelukkig deugdelijk materiaal
__________________
Golf mk7 variant 1.4tsi 2015
Reply With Quote
  #23  
Old 24-05-2009, 09:11
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by martiepartie
2.Je geen brug hebt en niet genoeg kracht kan zetten omdat je in een soort van foetushouding onder de auto moet liggen

4.Het gereedschap van de Gamma vaak eerder 'los' is dan de bout



Geweldig omschreven. Moest even goed lachen
Punt 4 ook
Reply With Quote
  #24  
Old 29-05-2009, 14:41
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,878
Default

wat ook helpt los van alle andere tips is uiteindelijk alles weer terug vastzetten op de juiste NM dus een paar verschillende maten momentsleutels en de vraagbaak is een PRE.

Ik heb eens een hardnekkige bout van een remzadel losgemaakt met een ringsleutel daaronder een hydraulische krik waarbij het gewicht van de auto de slag verzorgde.
Reply With Quote
  #25  
Old 09-06-2009, 20:31
RemyVR6 RemyVR6 is offline
Forum regular
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 92
Default

Mooi verhaal Heb hetzelfde al een aantal keer aan de hand gehad. Ik spuit de bouten eerst in met WD40 en dan maak ik de binnenkant van de imbus goed schoon, dan kan de dop er weer een paar mm verder in. Vervolgens een kort verlengstuk erop en met een hamer laten schrikken. En dan krijg je hem met een pompstok van de krik wel los Meestal....
Reply With Quote
  #26  
Old 09-06-2009, 22:09
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Ben ik dan de enige die auto's koopt waar de vorige eigenaren te debiel waren om te onthouden welke bout waar moest? Te lange bouten, te korte bouten, verkeerde diktes en windingen, houtschroeven, haringen...

Het enige dat mij nog kan verbazen is als d'r in een volgende auto opeens een vibo in een schroefdraad zit gedraaid.
Aan de andere kant... die krijg je dan wel weer lekker makkelijk los. Knoppie om en gaan!
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #27  
Old 10-06-2009, 13:47
RJTuning's Avatar
RJTuning RJTuning is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 483
Default

hehe vibo... hehe
__________________
Jetta mk1 '84 ''polarsilber''
VW Santana 1.6 diesel '82

'' En GOD zag, dat het lauw was ''
Reply With Quote
  #28  
Old 10-06-2009, 15:14
ronnie_v's Avatar
ronnie_v ronnie_v is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,275
Default

ipv wd40 gebruik ik wel eens remvloeistof. Goed in laten werken, en dan heb je de bout zo los.
Reply With Quote
  #29  
Old 10-06-2009, 17:00
ReBo ReBo is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 724
Default

"Onze vader" aanspreken helpt in elk geval niet . . .

Gisteravond van de 6 bouten er slechts 4 losgekregen . . . en alleen doordat de koppen afbraken

Naarmate er meer bouten afbraken werden ook de verwensingen steeds erger, wat resulteerde in nog meer afgebroken koppen !!

Vanavond poging 2 . . . met de slijptol er maar naast
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum