![]() |
|
View Poll Results: Moeten we de hoogte van verkeersboetes inkomensafhankelijk maken? | |||
Ja! Geniaal. |
![]() ![]() ![]() |
76 | 37.07% |
Nee! Slecht idee. |
![]() ![]() ![]() |
109 | 53.17% |
Ik ben er nog niet uit... |
![]() ![]() ![]() |
20 | 9.76% |
Voters: 205. You may not vote on this poll |
![]() |
|
Thread Tools | Search this Thread |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Qua echt afgekeurden en vrijwilligers ben ik het met je eens, de ene partij is echt ongeschikt en de vrijwilligers spelen een belangrijke rol in de samenleving. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik heb niets tegen mensen die echt niet kunnen en al zeker niet tegen vrijwilligers. Maar weet jij hoe groot de groep van mensen is die afgekeurd zijn en ook echt niets kunnen als je ze hoort maar wel heel de week lopen te beunen.Ik weet waar ik over praat want ik heb zo'n lul in mijn kenissenkring. ![]() Als het aan mij lag ging de hele sociale dienst op de schop en werden al die geitewollen sokken buiten gegooid want als je maar zielig genoeg bent of problemen hebt met de nederlandse taal en ook nog eens donker getint bent dan wordt je gewoon afgekeurd of krijg je een uitkering. Zeg niet dat het niet zo is ik heb het afgelopen half jaar meerdere keren bij het UWV binnen gezeten en zo werkt het gewoon hier in nederland. Het is natuurlijk wel makkelijk als je andermans geld kunt uitdelen. Michael
I got kicked out of Barnes and Noble once for moving all the Bibles into the fiction section. Last edited by Tiki Madness : 01-02-2009 at 11:50. |
|
|||
|
|||
![]() ik weet dat die groep heel groot is. die types die de hele dag tv kijken, blikken bier van de lidl drinken en sávonds met de arme buren lekker gaan barbequeën...
ook zo'n onderwerp idd, als je geen nederlands praat word je afgekeurd en krijg je een uitkering! als je in nederland woont en je hebt een verblijfsvergunning, dan moet je ook gewoon nederlands praten! |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ik vermoed dat je zelfstandig bent ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Zoiets ja ![]() Michael
|
||||||
|
||||||
![]() Quote:
En al die afgekeurden hebben ook kinderen, en die krijgen ook weer kinderen, en al die lui kosten geld. Geld voor een studie, geld voor kleding, en geld voor eten. En om gezeik over "ZE KRIJGEN TOCH KINDERGELD" te voorkomen...: dat is gewoon niet genoeg om een kind op te voeden, te kleden en naar school te sturen. Die kids krijgen dus gewoon niet de kans te studeren of te werken. Al willen ze het nog zo verdomde hard. En ik ben het met je eens wat betreft die selectie van mensen om te zien wie wel en wie nou juist NIET die uitkering verdient. D'r zijn te veel mensen die een uitkering krijgen en daar totaal geen recht op hebben. Neem hen dat geld af, en verdeel dat over degenen die het verdienen. En met minder bijstandsGERECHTIGDEN kan de belasting voor de rijkeren ook gelijk omlaag. Maar net als met een inkomensafhankelijk boetesysteem, betekent dat, dat er ambtenaren van hun luie reet moeten komen, en eens echt aan het werk moeten! Quote:
Verschil is hoe die boete je leven beïnvloedt! Het moet niet zo zijn dat iemand door een foutje de rest van de maand niks te vreten heeft. Ik vergeet daarbij natuurlijk dat iedereen in dit topic perfect is, dat jullie allemaal geen foutje maken, niet per ongeluk een bordje missen waar 50 op staat. ![]() Fijn die perfecte wereld he. ![]() Quote:
Dat geklets bedoel ik dus! Diegenen die de centen hebben leven een luizenleventje. Die gasten die moeten ploeteren om rond te komen, dat zijn degenen die echt hard moeten werken! Het is al eerder gezegd door iemand anders, maar ik zal het nog eens zeggen: ik wens iedereen hier een beetje pech en ongeluk toe, dat iedereen maar wat tegenslagen mag hebben, en iedereen eens moet rond komen van een bijstandsuitering. Misschien dat dan dat gezeur over dat geweldige leven in de bijstand afneemt... Quote:
Zoals gezegd: iedereen maakt per ongeluk eens een foutje, maar daar hoeft iemand in de bijstand niet zo onder te lijden dat er een paar weken geen geld meer is om in BASISbehoeften te voorzien. Dat is namelijk dat verschil dat er duidelijk totaal bij niemand in gaat: een rijke stinkerd kan niet direct in al zijn LUXEbehoeften vorozien, een bijstandsgerechtigde komt in de knoei met het voorzien in BASISbehoeften door die klote bekeuring. Dat is mijns inziens een "beetje" krom. En die Frogers zeggen dat omdat ze opeens beseffen dat het toch wel verdomme HEEL zwaar is met zo weinig centen rond te komen! Ik heb met genoeg mensen gewerkt die gewoonweg niet meer aan een studie konden beginnen omdat het er financiëel niet meer in zat. Ze WILLEN het wel, maar het gaat gewoon niet meer. Ik zou zeggen probeer het gewoon eens, en dan nog eens zien of je er dan nog zo over denkt. ![]() Quote:
Studenten krijgen ook toetsen op school nadat ze één jaar Frans hebben gehad. Die taal hebben de meesten nog nooit gesproken, maar ze worden wel geacht die taal na een jaar enigszins te beheersen. Doe dat hetzelfde met allochtonen! Komen ze hierheen? Prima! Maar spreken ze na 'n jaar nog niet voldoende de taal, en zijn ze niet goed ingeburgerd, zet je ze weer terug op de boot naar huis! Als je verdomme niet eens de moeite doet een taal te leren om zo een door oorlog geteisterd land uit te kunnen, hoppa de welvaart in, dan is die oorlog thuis niet erg genoeg, of wil je er gewoon niet hard genoeg vandaan, en kun je net zo goed opdonderen terug naar huis!
|
||||
|
||||
![]() Quote:
AMEN ![]() Michael
|
|||
|
|||
![]() @ breadfan
natuurlijk kan het dat je een keertje een foutje maakt, maar door er goed op te letten komt dit erg weinig voor. en het is natuurlijk erg dat je hierdoor niet in je basisbehoeften kan voorzien! natuurlijk heb je een keer haast, maar de gemiddelde politie agent heeft daar heus respect voor! verder denk ik dat we gewoon niet teveel moeten zeuren, iedereen heeft hier; drinkwater, eten, verzorging, & vervoer (OV, auto enz..) van die buitenlanders, ik zit zelf in de 3e mavo, vorig jaar heb ik godzijdank frans afgesloten (met een 3). daarbij kwam ook dat ik dacht''wat moet ik met die klote taal''! maar als je in nederland woont moet je de taal gewoon spreken en niet van je zoon of dochter afhankelijk zijn om boodschappen te doen! als ik in frankrijk zou wonen zou ik de taal ook willen spreken, anders moet je elke dag in de supermarkt naar de crossaint vragen! |
|
||||
|
||||
![]() Hey Broodtrommel, werk jij eigenlijk al?
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Jawel. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
En om even te laten zien dat een niet kwaad bedoeld foutje in een klein hoekje zit hoef je blijkbaar niet eens ver te zoeken: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=51236 Je doet er niemand kwaad mee, hebt er geen kwade bedoelingen mee, en toch krijg je een niet al te zuinige boete...
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Fulltime of parttime bij je studie ![]() |
|
|||
|
|||
![]() @Breadfan
tja, das inderdaad geen zuinige boete. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Op dit moment parttime, omdat er fulltime nog even niks te vinden is. Studie zit er voorlopig niet in omdat IB-Groep nu al 'n aantal jaar aan 't naaien is met de studiefinanciering. M'n studie is vorig jaar stopgezet, en afgelopen maand heb ik voor 't eerst de reguliere stufie gekregen... ![]() ^^Dus ook een van die voorbeelden van mensen die het wel willen, maar gewoon de kans niet echt krijgen. Studiejaar volledig afgerond, maar IB-Groep was "even vergeten" me als student in te schrijven. Gevolg: geen student, geen studiepunten. Daarnaast al een aantal jaren in aanmerking gekomen voor een uitkering, maar nooit aangevraagd. Simpelweg omdat ik van mezelf vind dat ik wel kan werken. Ik vreet je belastingcenten dus niet op. ![]() Zijn de argumenten trouwens al op, omdat we nu naar fouten gaan zoeken bij degene die niet je eigen mening deelt? ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Argumenten zijn niet op, vroeg me alleen af of je al werkte, je hoeft niet heel de tijd alles in te vullen voor me op deze manier. Jij bedenkt voor mij dat ik naar fouten opzoek ben van jou omdat jij mijn mening niet deelt. Dat is een beetje triest. Ik deel je mening niet, op een paar punten ja. Ik zie alleen niet het nut van het heel de tijd aandragen (debatteren) van punten door mensen die te veel verschillen. We zullen elkaar toch nooit tegemoet komen, daarvoor liggen we te ver uit elkaar. En ik haat lange teksten ik ben toch meer een spreker. Wel wil ik nog kwijt dat je ons wat tegenslagen wenst maar je niet eens weet wat mensen allemaal mee hebben gemaakt. Je hoeft niet perse iets mee gemaakt te hebben om jouw visie/mening te delen. Ik denk daar anders over en heb echt wel het nodige meegemaakt ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Nja, wat die tegenslagen aangaat weet je hopelijk best wat ik bedoel. Gewoon eens krap bij kas zitten. En dan niet een weekje, maar een paar maanden, een paar jaar. Dan merk je dat het voor veel mensen niet weggelegd is hun toekomst te veranderen, al willen ze nog zo hard.
En er wordt gezegd dat wanneer je arm bent, je maar geen auto moet nemen, maar geen merkjes moet kopen, en niet op vakantie moet gaan... eens zien hoe het leve is van die rijken als je ze al die dingen afneemt. Ik bedoel gewoon dat veel mensen niet begrijpen wat het is om geen centen te hebben, om bijvoorbeeld eens gewoon vol te tanken. Wat met anderen in het verleden is gebeurd weet ik niet, en ik doe ook niet alsof ik het weet. Het is alleen wel zo dat veel mensen er makkelijk over praten hoe het is om geen geld te hebben, en je daar zonder hulp uit te werken. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Wij zoeken nog 40 chauffeurs.. en betalen de opleiding.... geen hond die er op afkomt.
|
||||
|
||||
![]() Gezeur met je StuFi? Ach gut... Ik heb nooit ene cent StuFi gehad van de overheid, ik ben dus een self-made-man. En omdat ik het nu goed doe (en daar heb ik verdomd hard voor gewerkt en mag dus 20 jaar schuld afbetalen - rente niet aftrekbaar!!) mag ik de overheid extra spekken.
Maarja, we verraken in persoonlijke gevallen, dat is een eindeloze discussie. Wat ik met mijn vorige opmerking op doelde, Broodtrommelt, is een kleine peiling of jij wel contact had gehad met 'mijn' kant van de lijn - aangezien je zo'n sterke meningen hebt over mensen die zogenaamd geen contact hebben met de door jou omarmde kant. We zijn uiteindelijk allemaal zoogdieren. Toevallig zijn we wat verder ontwikkeld geraakt dan de gemiddelde oerang-oetang (uitzonderingen daargelaten), maar uiteindelijk komt het leven neer op overleven, is een natuurlijk gegeven. Gelukkig hebben we dus een sociaal gevoel en systeem ontwikkeld, maar dat de neanderthaler die het hardste kan rennen de mooiste biefstuk heeft, heb ik nog altijd geen moeite mee. Dat de grothangende neanderthaler ook wat moet eten is geen enkel probleem, maar als hij de biefstuk van de hardlopende neanderthaler probeert weg te harken komt er minimaal wat gesputter van...dat soort discussies (dit soort discussies) houden de boel nou eenmaal in balans. (en mijn persoonlijke mening is dat de balans een beetje doorhangt in NL).
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Klopt, heb ik nooit ontkent. Maar dat komt niet door alle mensen die niks doen, maar door de mensen die het wel kunnen, maar doen alsof ze het niet kunnen en daarvoor beloond worden met een uitkering. En wat betreft die Stufi... Ieder krijgt z'n centen elders vandaan. En nou zij het zo dat de baantjes die ik sinds m'n dertiende heb gehad niet voldoende waren om m'n studie te betalen, en vanaf het moment dat het van toepassing was ook het eten en onderdak. ![]() In het begin is gezegd niet alle mensen over een kam te scheren, maar dat schijnt met werkelozen wel te mogen, althans zo oordelen veel mensen. Straf diegenen die op hun luie reet zitten te GENIETEN van een uitkering, maar niet hen die hun best doen, en het moeilijk hebben ondanks hun uitkering. ![]() 't Land is gewoon te vol om die enorme groep werkelozen te steunen met het inkomen van dat kleine groepje mensen dat wel werkt.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Link? ![]()