![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ok ben alweer een stukje verder..
Alles kaal aan het maken: (kwam nog veel verstopte roest tegen die ik anders over het hoofd gezien had ![]() ![]() ![]() Voor het laswerk een nieuw lasapparaat, het oude lasapparaat op de achtergrond was het niet waard om aan de golf te klussen ![]() ![]() Alvast was laswerk snel vast gezet: ![]() ![]() Moet nu nog verder gaan met kaal maken en lassen van de neus. De neus wordt deels ook doorgelast, en dan met name vanaf de veerschotels naar achter toe. ![]() Daarvoor alleen wat kleine (belangrijke!) stukjes.. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Heb hier nog wat foto's gevonden van hoe hij er voor de resto bij stond:
![]() ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Helaas (ja of niet natuurlijk
![]() Nu het blok eruit was zag ik dat er een hoop kit op het blok zat.. Bleek achteraf dus een gat in het blok te zitten dat dicht gekit was ![]() ![]() Helaas dus net heel het blokje grote beurt gehad en alles, maar ja dat zet ik wel weer over op m'n polo ofzo. Maar goed er moet dus een ander blok in de golf komen, ik heb nog een 1.1 liggen die maar 70.000km had gelopen. Maar dat blokje kwam uit 78 en stond al een hele tijd stil, dus als ik dat er in zou hangen zo je binnen notime de koppakking eruit blazen, dus zouden we daar eerst de koppakking voor de zekerheid van moeten vervangen en weer grote beurt etc. doen. En dan moest ik natuurlijk nog een versnellingsbak hebben... En al met al had ik dan nog maar een 1100'tje. ![]() Het gevolg hiervan is dan ik opzoek ben gegaan naar een ander blok, liefst ook iets snels/moois, mooi geluidje, want als de golf dadelijk mooi/goed is, wil ik er natuurlijk optimaal van genieten. Veel blokken gezocht/gevonden en overwogen. Uiteindelijk ben ik bij een kennis beland die nog iets moois had en in een uitmuntende staat! ![]() Het is echt een wereld blok, had er al eerder oren naar, maar is er nooit van gekomen en nu ik toch geld in de golf aan het pompen ben, heb ik toch maar de knoop doorgehakt... ![]() Heel lullig maar ik laat het wel even voor wat het is... Dus voor meesten hier blijft het nog een verassing ![]() Heb wel een sneakpreview: ![]() Misschien laat dat al een indruk achter.. Gelukkig is het blok niet alleen een blok en is er heel veel(!) over het blok bekend: de geschiedenis, bonnen en berekeningen heb ik alvast gekregen: Dat was een boekwerk van heb ik jou daar: ![]() Ik ga het morgen ophalen dus ben razend benieuwd, het zit trouwens nog in een donor auto, dus het blok gaat eerst nog een tijdje in een andere mk1 zijn werk doen... ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ben ook erg benieuwd, maar als ik het zo lees wordt het een rap golfje!
|
||||
|
||||
![]() Vanmiddag dat ding spotten Gast ik ben egt benieuwd
|
|
|||
|
|||
![]() Ik zou die blanke metalen delen wel in de primer zetten gaat na een 10 a 20 minuten al vliegroesten
|
|
|||
|
|||
![]() ![]() Ik zou haast zeggen polijst de boel gewoon, gezien hoe strak het er bij staat ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ziet er idd nogal strak uit die veerpoot. Ben benieuwd naar het blok iig! succes met je project.
|
||||
|
||||
![]() Je hebt nu je schutbordrand weggehaald maar ga je dat gat nu ook dichtmaken?
Anders zuigt je ventilatie straks alle dampen vanonder je motorkap naar binnen. Of vind je dat juist lekker? ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Staat nu al 10 dagen blank en nog steeds geen vliegroest ![]() Quote:
Haha als er niks gelast moest worden had ik dat zeker wel gedaan, gewoon blanke lak erover en gaan.. ![]() ![]() Quote:
Deze is al weg/dicht.. ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Geen zichtbare vliegroest. Kaal metaal roest al met een paar minuten, voor het zichtbaar roest duurt wat langer.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
En met regen loopt er nu water waar het niet hoort te komen,kabel boom doorvoer,Hoofdremcilinder etc etc.Let hier ook effe op anders heb je straks natte voeten en een natte zekeringkast. ![]() |