#21
|
|||
|
|||
Niet overwogen om die pendelaszooi eruit te gooien en meteen naar IRS om te bouwen?
Originaliteit zal hier toch niet een issue zijn ? Groeten, Walter |
#22
|
||||
|
||||
Quote:
dat hoor ik wel vaker... ...maar heb drie jaar geleden een Kercher remmen set (klauwen, schijven enz. én alleen geschikt voor "pendelaszooi") voor 'grof' geld aangeschaft en vind t zonde om weer van voor af aan te beginnen... Bovendien ben ik zeeeeeer aan me 'negatieve' wieltjes gehecht
__________________
WILL NOT SHIP TO NIGERIA OR OTHER COUNTRY - NO SCAMS! ONLY FOR SALE FOR CASH www.xposure.nl the aircooled territory |
#23
|
||||
|
||||
Quote:
...en originaliteit zal me i.d.d. een worst weze
__________________
WILL NOT SHIP TO NIGERIA OR OTHER COUNTRY - NO SCAMS! ONLY FOR SALE FOR CASH www.xposure.nl the aircooled territory |
#24
|
|||
|
|||
Quote:
Ah, ja dan kan ik me daar iets bij voorstellen. Een voordeel met het sleutelen was iig dat je bak blijft hangen tussen de versnellingsbakvorken. Dat 'geluk' heb ik niet :frown: en na 3 keer de bak ertussenuit gehaald te moeten hebben (don't ask), begint het wat te irriteren dat je bak elke keer half aan zijn neuslager 'bungelt' gedurende de motoruitbouw. Je schijnt alles er ineen keer uit te moeten halen, maar ja, in je eentje lukt dat niet echt handig... Heb je achter dan ook niet die Porsche/Brembo klauwen ? Vooraan zit er bij jou volgens mij niet veel Kercher bij :biggrin: BTW Je Notch is absoluut 'top notch'. Ik ben niet zo'n ponton-fan, maar voor die van jou maak ik absoluut een uitzondering Groeten, Walter |
#25
|
||||
|
||||
Quote:
Niet bepaald... 996 turbo (achter)remklauwen op (door mcGyver) gedraaide naven met 993 Carrera 4 schijven, porsche 944 S2 hoofdremcilinder met Aeroquip RVS remleidingen. Moet genoeg zijn met 54 pk :p ...maar je kan er dan nog eens wat anders in hangen!
__________________
WILL NOT SHIP TO NIGERIA OR OTHER COUNTRY - NO SCAMS! ONLY FOR SALE FOR CASH www.xposure.nl the aircooled territory Last edited by user-x : 28-06-2004 at 13:52. |
#26
|
|||
|
|||
Quote:
Ja, precies, zoiets meende ik idd gezien te hebben (VA had dat plaatje al een keer ergens gepost iirc) :-) Jammer dat die geperforeerde schijven nieuw 2x zo duur zijn Als ik mij niet vergis, is die 944 (ook de S2) hoofdremcylinder een 'two-step' uitvoering (21/19mm oid). Heb je wat bij 944 vooraan is, ook weer vooraan aangesloten? Wat voor klauwen heb je achter zitten? Hoe is je rembalans? Thanks, Walter |
#27
|
||||
|
||||
Quote:
Voor die geperforeerde schijven moet je gewoon adresjes hebben, kr@kup heeft ze meestal wel op voorraad Die 944 remcylinder is i.d.d. two-step.. dus ideaal voor deze remopzet... en zelfde formaat en montage als de originele!!! En inderdaad, voor en achter zit gelijk. Hier ook groot voor en klein achter, t remt super i.i.g. hooguit wat zwaarder zonder rembekrachtiging. De rembalans schijnt ook goed te zijn, kreeg twee jaar geleden een uitgebreide steekproef op me remmen... maar alles bleek goed. Klauwtjes achter zijn volgens mij gewoon golf 16v, zaten bij die Kercherset!
__________________
WILL NOT SHIP TO NIGERIA OR OTHER COUNTRY - NO SCAMS! ONLY FOR SALE FOR CASH www.xposure.nl the aircooled territory |
#28
|
|||
|
|||
Ok, cool! Klinkt haast simpel haha!
Gevoelsmatig kan een luchtgekoelde met de motor achterin veeel meer remdruk achter hebben, waardoor je bij hard remmen als het ware niet alleen vooraan 'duikt', maar dat de auto als geheel naar beneden getrokken wordt zoals je bij sommige porsches wel eens zag. Ik vroeg dit specifiek omdat ik ook de grote Brembo 4-zuiger remmen achter heb (op de 03 weliswaar), de gewone kever hoofdremcylinder heb (dus een evengrote cup voor als achter (19mm) en toch vooraan overberemt ben... Het verbaast me dus wat dat jij daar geen last van hebt...maar des te beter voor jou natuurlijk :biggrin: Hmm, heeft Alain nog nieuwe 944 type 1 schijven liggen soms? (niet geperforeerd is prima hoor!) Hoewel je ze via e-bay duitsland niet te duur kan bestellen, heb ik wat angst voor de vrachtkosten van 2 inwendig geventileerde schijven (zwaarrrrr) De Variant gaat namelijk ook een remkuur krijgen (en ik moet die 6J Fuchsen toch ergens op kwijt... ). Alhoewel die nu erg goed remt, rem ik nog net niet tegen mijn ABS uitgeruste voorgangers op in het dagelijks verkeer :frown: Groeten en bedankt voor je uitleg. Het is altijd leuk en nuttig om dergelijke informatie uit te kunnen wisselen Walter |
#29
|
|||
|
|||
@Walter;had jij niet ooit twee (gestraalde) 7x15 Fuchsen van mij gekocht voor op de variant ??
Wat die remschijven betreft,daar heb ik zo mijn kontacten voor bij de importeur ... ik zou zeggen,geef het type en bouwjaar maar op,informeer ik (bij jouw om de hoek !!) wel wat ze kosten :biggrin: Alain |
#30
|
|||
|
|||
Yeah, je mag nooit meer raden Zijn nog niet 'gevelgendokterd' zoals ik hier ergens las haha.
Maar er past geen 7J Fuchs op een laat model type 3 achteras :frown: Zeker niet als er nog een verbredende 944 toestand achter op komt. Als ik mij niet vergis verbreedt de 944 type1 ('83-'85) achterschijfrem ongeveer 1 cm... Mijn huidige 5,5 J kruisvelgen met 195/60 hebben een ET van 34 en lopen na diep inveren, (nog net) vrij. De 6J Fuchs hebben 36, dus ik ga ongeveer 8mm breder. Het wordt dus al krap... Achter komt dan 6Jx16, voor 6Jx15. Waarschijnlijk na de vakantie. Oh, 944 achterschijven, gewone uitvoering (model '83-'85 dus). PM me anders maar ff. TIA, Walter PS Laat model Variants are definately not for girls. Convertibles are for girls! Kijk maar eens hoeveel girls er in (meestal 1303) cabrios rijden... |