![]() |
#21
|
|||
|
|||
![]() Vandaag even wat foto`s gemaakt van de auto en werkzaamheden.
Het was nog een beetje donker vanmorgen , maar allicht beter van kwaliteit dan de vorige foto`s. ![]() Het interieur, moet natuurlijk nog schoongemaakt worden . Maar zitten wel perfekt. ![]() Motor hangt tijdelijk even op zijn plek,zodat ik alles kan monteren en aanpassen zoals ik dat wil hebben. Zodra dit gedaan is gaat alles er weer uit . ABS pomp word verwijderd en vervangen voor een normaal systeem. Motorruimte word schoongemaakt, geschuurd en gespoten. Is het straks weer fris onder de kap. ![]() Hier is de eindtank van de Intercooler eraf geslepen, deze heb ik vanavond weggebracht om te laten verlassen. De in en uitgang zaten allebei op dezelfde hoogte ( zoals te zien in de eerste post). 1 kant moest dus omgedraaid worden om beter uit te komen voor de rest van mijn piping. ![]() ![]() Zal morgen eens kijken of ik buiten wat foto`s kan maken van de auto, dan is het wat beter om te zien. |
#22
|
||||
|
||||
![]() Ziet er nu al super uit Ron!
Blijft een super gezicht zo`n 20VT in een Golf 2 ![]()
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#23
|
||||
|
||||
![]() zo zo, je hebt niet stilgezeten zeg!
Ziet er toch goed uit moet ik zeggen, hoewel ik helemaal niet zo'n 20V-man ben ![]() Overtuig me maar!
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#24
|
|||
|
|||
![]() Thanks Rene.
@Erik: Jij ook bedankt, maar waarom zou ik jou moeten overtuigen. Als het je niet trekt moet je het niet doen natuurlijk. Iedereen heeft zijn eigen smaak ( gelukkig maar ![]() |
#25
|
||||
|
||||
![]() Huidige stand van zaken geeft een goede indruk Ron
![]()
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#26
|
|||
|
|||
![]() Gisteren niet veel gedaan, beugeltje gemaakt voor het koelwatertankje:
Moet nog 1 beugeltje bij om hem 100% te monteren. Ik wou hem op zijn plek hebben om straks de rest van de slangen en pipping te kunnen uitmeten. ![]() ABS pomp verwijderd, om ruimte te maken voor een normale hoofdremcillinder met aansluiting voor hydro koppeling. ![]() Mijn zoon is zo blij met papa`s hobby ![]() ![]() Op de bij rijdersstoel zie je de draden liggen om DTA boom mee te maken. Daar wil ik op tijd mee beginnen om het mooi te laten lopen van motor naar dashboardkastje. Last edited by Ron mk1 : 28-10-2007 at 15:00. |
#27
|
||||
|
||||
![]() Hallo Ron,
Leu dat je een proiect bent gestart!!En wordt nog een snelle golf ook ![]() Blijf idd ook gaaf een 20 vt,en de kleur is zekers goed van de golf!! Veel succes verder,en blijven posten!
__________________
Murdock...I love when a plan comes together |
#28
|
|||
|
|||
![]() Bedankt Karretje, en als het goed is word hij voorlopig snel genoeg.
Het streven is ongeveer een 230-240 pk. Alles wat meer is , is meegenomen. Ben op dit moment op mijn werk bezig het dashboard aan het monteren. Net van de donor auto alle beugels en schroeven afgehaald. Dashboard moest ik er helemaal uit halen omdat ik ook de ophangbeugels miste. De draadboom van de abs ook meteen er maar uitgehaald aan de rechterkant. |
#29
|
|||
|
|||
![]() Buitenhuls van het dashboard zit erin.
Zacht dashboard die ik bij de auto heb gekregen. Pas toen hij erin zat zag ik dat de sierlijst die erop zit stuk is terhoogte van het stuur. Nu vraag ik me af of je deze achteraf nog kan vervanen dan? Misschien iemand die het weet hier? ![]() |
#30
|
||||
|
||||
![]() wat is hier nu het slow budget aan? het gaat razend snel en echt langzaam zal hij ook niet worden...
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#31
|
|||
|
|||
![]() Nu gaat het idd nog vrij rap, maar straks komen alle afwerkingsdingen eraan. Dat vergt altijd veel tijd.
En die tijd kan ik over een week of 4-5 goed gebruiken, mijn vrouw is dan uitgerekend voor de 2e. ![]() Dan word het een slow project op dat moment. Het Low budget verklaring is dat er straks nog grote uitgaven gedaan moeten worden. Velgen met banden Dta En bepaalde dingen had ik beter nieuw kunnen kopen die ik nu gebruikt genomen heb. Een 20v standaard erin bouwen is vrij lowbudget. Je kan natuurlijk ook meteen een dikke turbo met andere injectoren plaatsen. Dan heb je een stuk meer vermogen, maar ook een vermogen kwijt aan geld. Dit was eigenlijk een beetje mijn gedachten gang over de topic naam. ![]() |
#32
|
|||
|
|||
![]() Dashboard net weer vervangen door een exemplaar die wel helemaal heel is.
ABS draadboom volledig verwijderd uit de auto incl abs computer. Achterklep slotje geplaatst en handgreep. Voorbumper en gril even tijdelijk gemonteerd om te kijken hoe het gaat worden. Zal morgen even een shotje maken van het neusje. Lasser kwam vanmiddag vertellen dat ik morgenavond de IC weer kan ophalen. Kan ik verder met mijn buizen en radiateur. ![]() |
#33
|
||||
|
||||
![]() Ziet er goed uit, zal best vooruit willen.
![]() Trouwens welk DTA type ga je gebruiken? E48?
__________________
-------------------------------------------- '79 Mk1-16VT - Rallye-16VT -------------------------------------------- |
#34
|
|||
|
|||
![]() @Vincent: de s40 pro wil ik gaan gebruiken.
Gisteravond het frontje gedeeltelijk gemonteerd om een beetje indruk te krijgen hoe het gaat worden. In de voorbumper moeten nog wel (waarschijnlijk gele) mistlampen komen. Was wel erg slecht licht toen deze foto gemaakt is. ![]() En vanavond de intercooler weer opgehaald bij de lasser. De eindtank is nu van 1 kant omgedraaid zodat ik beter uit kom met mijn ic slangen. ![]() ![]() Als het goed is heeft hij volgende week het watermondje af. Dan kan ik een gewone vw sensor gebruiken voor het watertemperatuur voor de dta. |
#35
|
|||
|
|||
![]() Gisteravond de IC geplaatst en meteen aan de onderkant een beugel gemaakt om hem daar ook goed vast te zetten.
Een radiateur gevonden die aan mijn wensen voldoet en pasgemaakt in de auto. Heb aan de onderkant 2 beugels gemaakt waar hij op kan staan net zo als origineel. Aan de bovenkant strak tegen de ic gemonteerd en vast gezet met een beugeltje. ![]() ![]() ![]() Zodra alles gemonteerd is geweest en weer gedemonteerd word voor het spuiten van het motorruim, dan zal de voorbalk goed en netjes gelast worden. Daarna slijpen , stralen en zwart gespoten worden. Vandaag heb ik ook weer een samco ic slang binnen gekregen. Als je goed zoekt op Marktplaats kom je toch een hoop tegen voor weinig geld. Merk dat veel aangeboden word omdat mensen te veel of verkeerd bestellen als ze aan een project beginnen. Dit wil ik dus voorkomen en pas echt wat gaan bestellen als ik er zeker van ben dat ik het nodig heb. Gelukkig voor mij dat anderen dat niet doen en dus nieuwe samco slangen hebben liggen waar ze niks meer aan hebben. ![]() Hoef dus nog maar een paar slangen te vinden en dan kan ik de ic piping gaan opmeten. Dit laat ik maken van rvs of van alluminium, weet alleen niet wat nou het beste is. ![]() |
#36
|
|||
|
|||
![]() mooi projeckt .ben benieuwd hoe dat loopt.
__________________
|
#37
|
|||
|
|||
![]() Anders ik wel, dit is dus ook de auto waar ik jouw midenconsole voor wou overnemen.
![]() Het is niet heel erg belangrijk op dit moment, maar zoek gewoon rustig aan naar de ontbrekende delen. Ben ook nog op zoek naar velgen. Heb wel wat in mijn hoofd zitten. Azev a 17 inch met platte naafdeksels. G60 sebering velgen, matzwart met gepolijst buitenrandje. clio 16v velgen matzwart met gepolijst middenhart. Maar goed, zoals ik zal zei dat heeft geen haast. Eerst het technische gedeelte klaar en rijden. |
#38
|
|||
|
|||
![]() Toestraks het subframe en draagarmen opgehaald bij de spuiter.
Zal morgen even foto`s maken. Meteen even besproken voor het spuiten van het motorruim de aanpak dan. Deze week het motorruimte klaar maken ( zeg alles monteren en pas maken) , daarna alles er weer uit halen en klaarmaken voor het spuiten. |
#39
|
||||
|
||||
![]() Jeemig,wat een snelheid heb jij er in! Goed bezig hoor.
Die intercooler is netjes omgelast. Past precies zo voor je radiateur, zal aan de buitenkant bijna niet te zien zijn (TOP dus!). Wordt de auto wel weer blauw? Vind dit een hele mooie kleur voor een golf2.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#40
|
|||
|
|||
![]() Aan de buitenkant zie je straks helemaal niks, blijft ook zo goed als origineel .
De buitenkant van de auto word ( nog ) niet gespoten, dus hij blijft origineel qua kleur. |