Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 12-05-2004, 09:33
FMA's Avatar
FMA FMA is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 877
Default Golf 1 1400 kopen

hey;

ik sta op het punt om een golfje I aan te schaffen als daily driver. Het is een 1.4 automatic uit 1981; motorcode weet ik zo direct niet.

het gaat over deze auto: http://www.automatch.be/N_autozoeke...=show&id=242870

nu ben ik niet zo bekend met die auto's op het gebied van hun zwakke punten (roest etc) dus als iemand mij wat handige tips kan geven waar op te letten enzo dan hoor ik het graag.

bedankt
Paul
__________________
89er Golf 2 GTi 8v (PF)
86er Polo 2 Steilheck (MH)
Reply With Quote
  #2  
Old 12-05-2004, 09:51
Christiaan's Avatar
Christiaan Christiaan is offline
Approaching the redline...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 9,219
Default

lasnaad achterschermen onder achterbumper wil het wel eens roesten, voorschermen, vulhals is een groot probleem (roest -> gat erin -> vuil in je tank). Zekeringkast controleren op corrosie...

En sja, ennuh, die automaatbak, geen idee eigenlijk wat de kwaliteit daarvan is, of hoelang zoiets meegaat...
Reply With Quote
  #3  
Old 12-05-2004, 09:53
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

tip:neem een kenner mee anders koop je zeker mis als je er zelf geen kijk op hebt!
Reply With Quote
  #4  
Old 12-05-2004, 09:55
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

1400? denk eerder 1500cc
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
  #5  
Old 12-05-2004, 10:05
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

kvind 750 euro nie veel voor zo`n wagentje
Reply With Quote
  #6  
Old 12-05-2004, 10:14
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Gister een aanbieding gehad voor het stoplicht..

Golf 1, smalle achterlichten, plastic bumpers, (1979'er kenteken Dx-yy-xx) Manilla groen, GLD (Diesel), belasting vrij.

1500 euri.

Laat maar!

'nieuwe spatborden voor' is het minimum aan reparaties,. kan je alvast gaan sparen voor de rest!
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
  #7  
Old 12-05-2004, 10:28
FMA's Avatar
FMA FMA is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 877
Default

Quote:
Originally Posted by sjampoo
1400? denk eerder 1500cc


die bedenking had ik me ook al gemaakt; thanks 4 de tips alvast

het karretje moet gewoon rijden zonder veel gelazer ermee, is toch maar daily driver. dus er mag wel wat roest ofzo aan zijn.
wat me opviel zijn de pinkertjes op de schermen voor, speciaal model ofzo? die kerel die ik erover belde kon me er niet veel meer over vertellen...
__________________
89er Golf 2 GTi 8v (PF)
86er Polo 2 Steilheck (MH)
Reply With Quote
  #8  
Old 13-05-2004, 07:45
Oliver®'s Avatar
Oliver® Oliver® is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 365
Default

Je moet ook even naar de dorpels kijken, ook naar de binnendorpel. (Bekleding binnenin een beetje aan de kant halen)

Een kenner meenemen is geen overbodige luxe.

Ophangpunten van de achters zijn ook vaak een probleem.

Aan 1 zijkant zit een knipperlicht aan de andere niet.

Ik heb me alleens laten vertellen dat je met een type ouder dan 83 op moet passen met roest.
__________________
www.oliververheij.com
Contact me for info & pricing about photoshoots!

VW Fanatics!
Reply With Quote
  #9  
Old 15-05-2004, 14:43
FMA's Avatar
FMA FMA is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 877
Default

ben net gaan kijken en was een zeer mooie LS uitvoering.
had bijna nergens roest; dorpels waren nog zeer goed, was enkel zeer slecht herspoten. Was dus zeker niet ongevalvrij.
interieur was ook nog zeer proper.
Er stond op dat het een JB was (wat kan kloppen) maar op het motorblok stond er 1.6 op
het enige wat me stoorde was dat ie olie lekte; kon niet goed zien waar dit vandaan kwam, maar volgens mij ergens van koppeling, en het onderblok was ook nat van de olie...
het is en blijft maar 750 euro natuurlijk voor een auto die verder netjes was;
ben met andere woorden zwaar aan het twijfelen om hem al dat niet te kopen.
__________________
89er Golf 2 GTi 8v (PF)
86er Polo 2 Steilheck (MH)
Reply With Quote
  #10  
Old 15-05-2004, 20:46
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Denk dat de carterpakking gewoon aan vervanging toe is, tenminste zo lijkt het. Bij mijn diesel is dat ook het geval. Onderkant is daar behoorlijk vochtig, zweten is niet erg. Zolang ie maar niet echt lekt
Reply With Quote
  #11  
Old 16-05-2004, 14:26
FMA's Avatar
FMA FMA is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 877
Default

is dit het probleem van de vulhals dat je bedoelt christiaan?



btw marco, het was meer dan zweten, echt druppen deed ie niet, maar er hingen wel enkele druppels aan
__________________
89er Golf 2 GTi 8v (PF)
86er Polo 2 Steilheck (MH)
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum