![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hallo,
Ik heb een Golf 2 uit 1987 met een 1800 motor. Type weet ik niet, weet wel de motorcode die eindigt op AA. Nu loopt de motor sinds kort erg slecht stationair wanneer ddeze koud is. Dit resulteert erin dat ik konstant moet gassen anders valt de motor uit. Erg irritant. Als ik de motor start vliegt het toerental even naar de 2000 om daarna weer terug te vallen totdat de motor uitvalt. Als de auto eenmaal op temperatuur is, heb ik nergens meer last van. Nu heb ik al wat zoekwerk gedaan op het internet en de stappenmotor wordt veel als mogelijke oorzaak genoemd. Hier wil ik wel naar kijken maar ik heb geen idee waar deze zit. Mischien kan iemand mij hiermee helpen hieronder een foto van de motor Plus foto van de motorcode: Ik heb trouwens zelf al de bougies, luchtfilter, rotor en rotorkap vervangen. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Is een GX 90PK blok [staat bij de ontsteking]
Denk dat het de luchtweger/brandstofverdeler is |
#3
|
|||
|
|||
![]() Om je gelijk maar uit de droom te helpen: op dit type motor zit géén stappen motor, je moet eerder denken aan valse lucht, een verkeerde afstelling van het mengsel, zoals gemeld een verkeerd afgestelde of zwaargaande luchtweger. vervuilde stationair afstelnaald...
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Quote:
De EV zit er precies hetzelfde uit..... ![]() ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Ik heb precies hetzelfde probleem, maar dan met een GTI 16v (KR)....Zelfde oorzaken?
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Bij jou KR motor is het de stappenmotor/toerentalstabilisator of hoe dat ding ook maar heet
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Oh ja dat ding, zit met 4 bouten vast en er loopt een redelijk dikke slang naar de luchtbuis ja... Daar lekt ook wat olie lijkt het.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Het probleem is gevonden!
De kabel die loopt van dit apparaat. Naar hier Was afgescheurd/gebroken, heb de kabel nu zo goed als het ging vast gezet maar wil een nieuwe kabel kopen, aangezien ik niet denk dat dit echt stevig zit zo. Mijn vraag is hoe dat eerste ding nu heet, denk dat het iets van temperatuur meter is??? Tweede vraag hoe kom ik aan zo'n kabel, volkswagen dealer mischien?? |
#9
|
||||
|
||||
![]() Ik heb hetzelfde probleem gehad bleek een pakking van de luchtinlaat lek te zijn.
Was alleen moelijk te vinden.Nu hadden ze bij de garage een simpel middel om het lek te vinden ze pakten een spuitbus remreiniger. Er werd gewoon bij elk slangetje en pakking reiniger gespoten, is er ergens een lek gaat het toerental kortstondig omhoog of in mijn geval afslaan , misschien kun je hier wat mee het probleem was bij mij in notime gevonden |
#10
|
|||
|
|||
![]() Quote:
dat "ding" is een klepje wat opent als het stationair toerental te ver weg zakt, dan opent ie een soort bypass die extra lucht geeft aan de motor... |
#11
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Je bedoelt de RD Bij de EV zit niet zo veel electronica bij de luchtweger [is een K-jetronic] |
#12
|
|||
|
|||
![]() Jawel, bij de K-jetronic zit wel degelijk 'zoveel' electronica!
![]() |