![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Nee dat was enkel voor nood die staan er allang niet meer die staan allemaal droog in een loods.
|
||||
|
||||
![]() vind het altijd een smerig gezicht auto`s weg gestopt in het gras, volgens mij mag je dat als bedrijf niet eens en moet de grond bestraat zijn.
|
|
||||
|
||||
![]() Hier staat ook een nette sc ergens in de buurt
|
|||
|
|||
![]() hallo, ik ben een student en ik ben in bezit van een nog redelijk goede golf sc van 1980 en heeft 106.000km. Alles nog origineel, behalve de lak. Ik heb er allemaal niet veel verstand van. Maar hoe komt het dat ik zo weinig vind van golf sc? Hoeveel zijn er eigenlijk van gemaakt enzo?
En weet toevallig ook iemand waar ik zo van die wielboord bagetten kan vinden voor mijn golf?? pz. |
|
||||
|
||||
![]() SC staat voor Scorpion
![]() Was ook een actiemodel. Is oa te herkennen aan de deels oranje sierstrips.
Golf 1 GTI 1.8 8V (DX) 1983 Zwart Golf 2 GTI 1.8 16V (KR) 1986 Oakgroen Golf 3 GL 2.0 8V (AGG) 1997 zilvergrijs 'parttime Daily' Seat Ibiza 2 (6K1) GTI 2.0 8V (2E) 1997 rood 'parttime Daily' Last edited by Golf1Fan : 01-10-2010 at 00:09. |
|
||||
|
||||
![]() [QUOTE=Golf1Fan]SC staat voor Scorpion [QUOTE]
Is dat zo? ![]() ![]() scorpion: ![]() ![]() SC: ![]() |
|
||||
|
||||
![]() sc staat niet voor scorpion..
|
||||
|
||||
![]() Nee, inderdaad niet !!!
|
|||
|
|||
![]() Zelf ooit zo een gehad is gewoon hetzelfde als een s met 1.5 jb motor. Alleen de oranje details zijn apart.
Kleur was inderdaad lichtblauw mettallic. Helaas geen foto's meer. |
|
||||
|
||||
![]() Volgens mij geleverd in licht blauw metallic,
zilvergrijs en wit... Verder kleuren ken ik er niet van. SC stond toch voor iets van milieuvriendelijker of zo? |
|
||||
|
||||
![]() nee, dat was de Formel-E.
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Staat op de eerste pagina.
|
||||
|
||||
![]() Swiss Champion inderdaad.
(ligt hier nu ook een andere nokkenas in, of was de "gewone" S)
|
||||
|
||||
![]() Ik heb even gegoogled en heb in ieder geval ontdekt dat de Golf SC wel een actiemodel was, zie links:
http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Mo...VW-Golf-SC.html http://www.golf1-ig.de/galleries/members/car/boltz1 @Sponze: Heb me idd vergist ![]()
Golf 1 GTI 1.8 8V (DX) 1983 Zwart Golf 2 GTI 1.8 16V (KR) 1986 Oakgroen Golf 3 GL 2.0 8V (AGG) 1997 zilvergrijs 'parttime Daily' Seat Ibiza 2 (6K1) GTI 2.0 8V (2E) 1997 rood 'parttime Daily' Last edited by Golf1Fan : 02-10-2010 at 00:25. |
|
||||
|
||||
![]() ik heb nog een oranje grille embleem liggen van zo'n ding..
ws inderdaad lichtblauw metallic.. een of ander actiemodel inderdaad.. net zoiets als mijn "sprinter"destijds.. maar die kwam als actiemodel bij de importeur weg.. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Een vriend van me zijn moeder heeft vroeger zo nog een witte SC gehad met een 1.6 diesel erin. Zijn inderdaad zeldzaam!
|
|||
|
|||
![]() Weet iemand van jullie wat de kleurcode is van het lichtblauw-zilvermetallic wat er vaak op de Nederlandse SC's zat?
Ik kan het in ETKA niet vinden, op Doppelwobber staat het volgens mij ook niet goed, enige blauw daar is Regattablau-metallic maar dat is toch veel donkerder. Ik meende dat de SC er in Nederland alleen in dat lichtblauw en in het wit was, kan dit kloppen? Deze kleur dus: ![]() |
|
||||
|
||||
![]() mailtje naar PON? Of misschien een urkunde opvragen bij VW
|
||||
|
||||
![]() oe ik heb ook nog zoeen gehad, voor de kleur moet ik ff heel hard nadenken.. staat iig niet op doppelwobber
|
|
||||
|
||||
![]() Aan de hand van de foto's denk ik Cosmos metallic, LK5Y. Deze kleur zit ook op Audi's van die tijd.
Jetta mk1 1981 ![]() ![]() Te koop: http://www.marktplaats.nl/verkopers/3866830.html Last edited by Nyts2005 : 03-09-2011 at 14:11. |