![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ook wel eens aan het metertje zelf gedacht? Heb het namelijk ook in mn Passat (1800 8v 66kw ) sensor vervangen, geen resultaat,signaal gemeten op de tellerunit (met voltmeter meten of er signaal binnen komt) en dat was zo.
Op de meter zit een plus 12v een massa en het signaal het middelste pennetje
|
||||
|
||||
![]() Heb ik inderdaad nog niet gecheckt Marco maar de sensor werkt volgens het principe dat hij bij een hogere temperatuur meer massa maakt en daarmee de meter verder uit laat slaan maar bij de huidige wijze van aansluiten (via dat splitter prutswerk) zit hij sowieso met de draad aan de massa (via die aarde aan de klepdeksel).
Het kan dus bij voorbaat nooit de juiste aansluiting zijn op de huidige wijze maar ik weet niet welke draad/draden (vanuit de draadboom) ik dan zou moeten hebben om het wel een kans tot werken te geven. Werkt het ook dan niet dan zou het inderdaad ook nog de meter zelf kunnen zijn. De huidige draadboom (of beter "bomen") is een rommeltje. Er liggen verschillende stekkers los onder de kap die tegelijk ook nergens op kunnen. Vanaf de computer onder de dash hangt ook een bundel onaangesloten (sterker nog, veel van de draden van die bundel zijn simpelweg afgeknipt). Hoogstwaarschijnlijk heeft dit te maken met de uitbouw van de gasinstallatie die volgens de RDW in 2001 tot wijziging van de papieren leidde. Het is alleen enorm slordig gedaan met de huidige puinzooi tot gevolg ![]() Klein verwant vraagje, in de dash zit bij de verwarmings unit (waar de radio zit) een bundel (tesamen in zo'n schuimhoesje) voor de radio. Althans ik neem aan dat hij voor de radio is? In die bundel zitten: Rood = continu 12v Bruin = massa Bruin met rode arcering lijn = ? Grijs met blauwe arcering lijn = ? Wit met gele arcering lijn = ? Is deze bundel daadwerkelijk voor de radio? en zo ja wat is de functie van de onderste drie draden? Ik heb ze gemeten maar kan geen optie meer bedenken waarbij ze al dan niet stroom door zouden kunnen laten (b.v. licht aan/uit maakt geen verschil, op contact of niet maakt ook geen verschil etc.). Iemand een idee waar deze bundel voor is of anders waar deze 3 voor mij nu onbekende kleuren voor staan? Het is dat een complete andere/nieuwe draadboom leggen voor nu nog teveel tijd kost (het is m'n daily) anders zou dat een stuk praktischer zijn denk ik. |
|
||||
|
||||
![]() Nou ben ik vanmiddag aan het zoeken geweest in de auto en m.b.v. schema's naar de juiste originele draad (kleurcode) voor de tempsensor (voor de temperatuurmeter in de dash) maar kom er niet uit. Weet iemand welke kleur die draad zou moeten hebben? Ik bedoel dus de kleur(en) van de draad die bij de motor op de sensor gaat.
Weet niet of er verschil in zit? maar het is een '91-er 1.6CL met PN blok. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Nog even een korte vervolg reply hier op. Als ik de juiste originele draad kan vinden (zie bovenstaande vraag) dan wil ik proberen desnoods voor die draad een nieuwe draad door te trekken naar die middelste pen als die originele niet meer bruikbaar zou zijn. |