Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 08-09-2006, 19:50
yal yal is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 586
Default

Quote:
Originally Posted by Richard
reden waarom je in spanje woont.. stukje verhaal achter de mens zeg maar



begrijp je vraag of opmerking niet! Maar ben als kind mee verhuisd met mn ouders, 18jaar geleden.
Niks geen kwaad woord over de bevolking hier, alleen nemen ze t meestal allemaal niet zo nauw! Wel relaxter leven op die manier , alleen ben ik helaas niet zo en wil ik alles perfect. (en maakt t mezelf moelijk in hun ogen)

grtn yal
Reply With Quote
  #22  
Old 08-09-2006, 21:06
snellesjaak's Avatar
snellesjaak snellesjaak is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 422
Default

Goed om te zien dat je kwaliteit hoog in het vaandel hebt staan. Door zelf alles te doen weet je zeker dat het gebeurt zoals jij het graag wilt hebben en kan je aanpassingen tijdens het opbouwen makkelijk doen.

Hoe bevalt de motor na de aanpassingen die je hebt verricht?
Reply With Quote
  #23  
Old 08-09-2006, 21:48
yal yal is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 586
Default

Quote:
Originally Posted by snellesjaak
Goed om te zien dat je kwaliteit hoog in het vaandel hebt staan. Door zelf alles te doen weet je zeker dat het gebeurt zoals jij het graag wilt hebben en kan je aanpassingen tijdens het opbouwen makkelijk doen.

Hoe bevalt de motor na de aanpassingen die je hebt verricht?


Gaan ontzettend veel uren in zitten, zeker als je de wielkasten in kleur wil





Heb vandaag de motor voor t eerst weer in maanden gestart, (auto zit bijna weer in elkaar) en moest ff voelen en horen hoe dat loopt.


Na 4000km gereden te hebben staat t oliepeil ook nog steeds op max en is nog mooi geel.
De reden van de koprevisie was t olieverbruik langs de kleppen, onderblok is nog top na 128 000 orginele km en de compressie ook
Hij reageert ook lekker fel op gas.

Kop was iets krom doordat ie warm was geworden, en de koppakking zo goed als door. Dus een koudere thermostaat gemonteerd inlc. thermocontact en verder alle slangen, radiateur en alles nieuw gemonteerd.

Ook deed de thermostaat in t olie filterhuis t niet meer goed, dus ook maar vervangen. Temperatuur blijft heel goed nu, en kan de verwarming nu uitlaten als ik ff flink doorijd.(niet te doen rijden hier met verwarming aan)

Ook heb ik weer een rotor weer gemonteerd met toerenbegrenzer.

Hoop dat ik eind volgende week de weg weer op kan, en me weer eens kan uitleven .

Moet de deuren nog afbouwen, rubbers monteren en lijmen, zoek nog nette deurpanelen zonder gaten en een zwarte strippen set.
En dan ooit t dashboard vervangen, een debiel had er een alarm op geschroefd, op t dashborad ja en zitten dus lelijke gaten in.
Reply With Quote
  #24  
Old 08-09-2006, 21:54
yal yal is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 586
Default kan t niet laten, hier nog een fotootje




Reply With Quote
  #25  
Old 08-09-2006, 22:12
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,808
Default

goed werk, netjes gedaan! Enne, geniet van`t leven in het zonnige Spanje!
__________________
Quote:
That was a great time, the summer of '71 - I can't remember it, but I'll never forget it! (Ian "Lemmy" Kilmister 1945 - 2015)


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
  #26  
Old 09-09-2006, 08:43
yal yal is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 586
Default

Quote:
Originally Posted by Type 17
goed werk, netjes gedaan! Enne, geniet van`t leven in het zonnige Spanje!



bedankt, zal nog ff genieten
En dan is t afgelopen, en ga ik weer terug naar NL om aan t werk te gaan.
Ben tandtechnieker, en prijzen liggen hier zo ontzettend laag dat t voor mij geen zin heeft om dat beroep hier uit te oefenen.


vandaar, ik ga in NL aan de slag, en dan als t allemaal beter gaat een Oettinger 16v in de gti hangen.
Kan hier niets wijzigen zonder t te homologeren, veel papier gedoe en kosten!

//Toink, bedankt voor je reactie! Hoe loopt je gti nu?????

grtn yal
Reply With Quote
  #27  
Old 09-09-2006, 11:27
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,808
Default

nee, nee, nee, ga jij ook al de zonnige oorden verlaten voor het grotendeels, voor de meeste tijd van het jaar natte Nederland? Maar ik begrijp je reden wel, en je moet het ook zelf weten, ik vind het jammer voor je dat je niet voor fatsoenlijk geld daar in Spanje jouw beroep kan uitoefenen.
__________________
Quote:
That was a great time, the summer of '71 - I can't remember it, but I'll never forget it! (Ian "Lemmy" Kilmister 1945 - 2015)


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
  #28  
Old 09-09-2006, 12:44
yal yal is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 586
Default ook de deuren zijn van binnen als nieuw












grtn yal
Reply With Quote
  #29  
Old 09-09-2006, 22:45
yal yal is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 586
Default

Quote:
Originally Posted by Toink
Yal, leuk dat je naar NL komt, natuurlijk ben je van harte uitgenodigd om een keer te komen o-h'en . Ja, ik heb goeie zin, hele goeie zin. Mijn GTI heb ik net opgehaald in Arnhem voor een dag [morgen gaat ie terug voor...] Wát heb ik een heerlijk partijtje gescheurd met die wagen. Hij heeft nog nooit zo goed gereden en ook het geluid is nu wat anders... veel lekkerder loopt ie gewoon!

Zoals ik al zei gaat ie morgen terug voor een andere versnellingsbak en dan gaat er ook iets anders aan gebeuren... iets groots! ik kan niet wachten!



keertje o-h'en is altijd leuk en lijkt me zeker leuk.
Mijn gti blijft helaas voorlopig hier staan, geen droge plek in NL om m te stallen.

Mijn versnellingsbak maakt herrie in de 4de versnelling en moet ook uit elkaar, en de koppeling is ook aan vervanging toe.
Is zeer waarschijnelijk de orginele koppeling, want alle bruine tie wraps zaten er nog. Zelfs de koelslangen uit 1983 zaten er nog op.

En ben benieuwt wat r voor iets groots aan je gti gaat gebeuren

Ikke wil ook nog ff lekker gaan trappen, met t spaghettie spruitstuk en hogere compressie klinkt mn blokkie nog lekkerder! En euro 98 is ineens met 12cent verlaagd hier, en kost nog maar 1,15euro.
Met een beetje mazzel ga ik nog ff wat peut erdoor heen jagen, tank is zo leeg met die bergen en bochtige weggetjes hier

En zuipen doet een DX wel met een zware rechtervoet, de 16v waren toch wel wat zuiniger.

grtn yal
Reply With Quote
  #30  
Old 10-09-2006, 19:19
yal yal is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 586
Default

Quote:
Originally Posted by Toink
Drinkgedrag maakt mij echt helemaal 3x niks uit. Ik wil gewoon leuke snelle auto voor erbij en kan 'm droog stallen. Laat maar weten wanneer je een keer in de buurt bent; deur staat open.

Je ziet vanzelf wel wat er gaat gebeuren maar het zal 'm zeker goed doen!



drinkgedrag maakt mij ook nix uit, en 1:6 haal ik wel als ik ff mn best doe.
Net even de buurt onveilig gemaakt hier en voor t eerst in maanden weer de weg op geweest. Ooh wat klinkt ie lekker, net nog de ontsteking een graadje vroeger gezet, staat nu 6,5 graden voorontsteking en loopt beter nu.

Zat ik toevalig achter een zwarte golf 1 GTD iets jonger kenteken dan de mijne, en die vent trappen. pff, wat een stonk dat zeg, en ff later recht stukkie en r ff vol voorbij. Die vent zat aan zn stuur te trekken toen ik r naast zat, zo van harder harder!
Mn vriendin snapt dan niet dat ik r perse voorbij moet(zat ernaast), maarja vrouwen he!


Ben benieuwt wat er gebeuren gaat aan die rooie van jou!!
Zal snel fotos maken van mijn gti, als ie klaar en schoon is.
En alvast bedankt voor de gastvrijheid!!!

grtn yal
Reply With Quote
  #31  
Old 10-09-2006, 19:30
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,808
Default

ik snap niet dat jullie beweren dat de 1800 (DX) GTI zo zou zuipen, na negen jaar Pirelli-GTI te hebben gereden, kan ik zeggen dat het verbruik, ook al eens bij forse rijstijl, nooit boven de 10 Liter uitkwam, in de regel bij normaal rijden zo tussen de 7 en 8 Liter per 100 Kilometer.
__________________
Quote:
That was a great time, the summer of '71 - I can't remember it, but I'll never forget it! (Ian "Lemmy" Kilmister 1945 - 2015)


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
  #32  
Old 10-09-2006, 20:53
yal yal is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 586
Default

Quote:
Originally Posted by Type 17
ik snap niet dat jullie beweren dat de 1800 (DX) GTI zo zou zuipen, na negen jaar Pirelli-GTI te hebben gereden, kan ik zeggen dat het verbruik, ook al eens bij forse rijstijl, nooit boven de 10 Liter uitkwam, in de regel bij normaal rijden zo tussen de 7 en 8 Liter per 100 Kilometer.


woon in de bergen, in Spanje. En is bloedheet hier.
En reken maar dat ie flink slurpt als je flink aan t gassen bent, ff remmen voor de bocht, versnellingkje terug en daarna vol de bocht uit accelereren.
Mn scirocco 16v en golf II 16 v waren velen malen zuiniger.

Mn CO % staat op 1%, en das schraal.

grtn yal
Reply With Quote
  #33  
Old 10-09-2006, 21:12
yal yal is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 586
Default

ik heb 1 keer een tank leegereden en 1:12 gehaald en ben nu blij als ik 1:9 a 1:10 haal. Op de snelweg zijn ze inderdaad wel zuinig, zelfs bij een kruissnelheid van 140 a 150km/h haal ik dan makkelijk 1:10

Alleen rijd ik nooit op de snelweg met mn gti, daar rijd ik alleen maar binnenwegen mee Pak mn bora voor op de snelweg, lekker cruisen in de 6de versnelling.

Gti zal in NL ook wel lekker zuinig zijn, en vlak landschap en om de 10mtr een flitspaal of andere onzin

grtn yal
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum