![]() |
#21
|
|||
|
|||
![]() Quote:
begrijp je vraag of opmerking niet! Maar ben als kind mee verhuisd met mn ouders, 18jaar geleden. Niks geen kwaad woord over de bevolking hier, alleen nemen ze t meestal allemaal niet zo nauw! Wel relaxter leven op die manier ![]() grtn yal |
#22
|
||||
|
||||
![]() Goed om te zien dat je kwaliteit hoog in het vaandel hebt staan. Door zelf alles te doen weet je zeker dat het gebeurt zoals jij het graag wilt hebben en kan je aanpassingen tijdens het opbouwen makkelijk doen.
Hoe bevalt de motor na de aanpassingen die je hebt verricht? |
#23
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Gaan ontzettend veel uren in zitten, zeker als je de wielkasten in kleur wil ![]() Heb vandaag de motor voor t eerst weer in maanden gestart, (auto zit bijna weer in elkaar) en moest ff voelen en horen hoe dat loopt. ![]() Na 4000km gereden te hebben staat t oliepeil ook nog steeds op max en is nog mooi geel. De reden van de koprevisie was t olieverbruik langs de kleppen, onderblok is nog top na 128 000 orginele km en de compressie ook ![]() Hij reageert ook lekker fel op gas. Kop was iets krom doordat ie warm was geworden, en de koppakking zo goed als door. Dus een koudere thermostaat gemonteerd inlc. thermocontact en verder alle slangen, radiateur en alles nieuw gemonteerd. Ook deed de thermostaat in t olie filterhuis t niet meer goed, dus ook maar vervangen. Temperatuur blijft heel goed nu, en kan de verwarming nu uitlaten als ik ff flink doorijd.(niet te doen rijden hier met verwarming aan) Ook heb ik weer een rotor weer gemonteerd met toerenbegrenzer. Hoop dat ik eind volgende week de weg weer op kan, en me weer eens kan uitleven ![]() Moet de deuren nog afbouwen, rubbers monteren en lijmen, zoek nog nette deurpanelen zonder gaten en een zwarte strippen set. En dan ooit t dashboard vervangen, ![]() ![]() |
#24
|
|||
|
|||
![]() ![]() |
#25
|
||||
|
||||
![]() goed werk, netjes gedaan! Enne, geniet van`t leven in het zonnige Spanje!
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#26
|
|||
|
|||
![]() Quote:
bedankt, zal nog ff genieten ![]() En dan is t afgelopen, en ga ik weer terug naar NL om aan t werk te gaan. ![]() Ben tandtechnieker, en prijzen liggen hier zo ontzettend laag dat t voor mij geen zin heeft om dat beroep hier uit te oefenen. vandaar, ik ga in NL aan de slag, en dan als t allemaal beter gaat een Oettinger 16v in de gti hangen. Kan hier niets wijzigen zonder t te homologeren, veel papier gedoe en kosten! //Toink, bedankt voor je reactie! Hoe loopt je gti nu????? grtn yal |
#27
|
||||
|
||||
![]() nee, nee, nee, ga jij ook al de zonnige oorden verlaten voor het grotendeels, voor de meeste tijd van het jaar natte Nederland? Maar ik begrijp je reden wel, en je moet het ook zelf weten, ik vind het jammer voor je dat je niet voor fatsoenlijk geld daar in Spanje jouw beroep kan uitoefenen.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#28
|
|||
|
|||
![]() ![]() grtn yal |
#29
|
|||
|
|||
![]() Quote:
keertje o-h'en is altijd leuk ![]() Mijn gti blijft helaas voorlopig hier staan, geen droge plek in NL om m te stallen. ![]() Mijn versnellingsbak maakt herrie in de 4de versnelling en moet ook uit elkaar, en de koppeling is ook aan vervanging toe. Is zeer waarschijnelijk de orginele koppeling, want alle bruine tie wraps zaten er nog. Zelfs de koelslangen uit 1983 zaten er nog op. En ben benieuwt wat r voor iets groots aan je gti gaat gebeuren ![]() Ikke wil ook nog ff lekker gaan trappen, met t spaghettie spruitstuk en hogere compressie klinkt mn blokkie nog lekkerder! En euro 98 is ineens met 12cent verlaagd hier, en kost nog maar 1,15euro. ![]() Met een beetje mazzel ga ik nog ff wat peut erdoor heen jagen, tank is zo leeg met die bergen en bochtige weggetjes hier ![]() En zuipen doet een DX wel met een zware rechtervoet, de 16v waren toch wel wat zuiniger. grtn yal |
#30
|
|||
|
|||
![]() Quote:
drinkgedrag maakt mij ook nix uit, en 1:6 haal ik wel als ik ff mn best doe. Net even de buurt onveilig gemaakt hier en voor t eerst in maanden weer de weg op geweest. ![]() Zat ik toevalig achter een zwarte golf 1 GTD iets jonger kenteken dan de mijne, en die vent trappen. pff, wat een stonk dat zeg, en ff later recht stukkie en r ff vol voorbij. Die vent zat aan zn stuur te trekken toen ik r naast zat, zo van harder harder! Mn vriendin snapt dan niet dat ik r perse voorbij moet(zat ernaast), maarja vrouwen he! Ben benieuwt wat er gebeuren gaat aan die rooie van jou!! Zal snel fotos maken van mijn gti, als ie klaar en schoon is. En alvast bedankt voor de gastvrijheid!!! grtn yal |
#31
|
||||
|
||||
![]() ik snap niet dat jullie beweren dat de 1800 (DX) GTI zo zou zuipen, na negen jaar Pirelli-GTI te hebben gereden, kan ik zeggen dat het verbruik, ook al eens bij forse rijstijl, nooit boven de 10 Liter uitkwam, in de regel bij normaal rijden zo tussen de 7 en 8 Liter per 100 Kilometer.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#32
|
|||
|
|||
![]() Quote:
woon in de bergen, in Spanje. En is bloedheet hier. En reken maar dat ie flink slurpt als je flink aan t gassen bent, ff remmen voor de bocht, versnellingkje terug en daarna vol de bocht uit accelereren. Mn scirocco 16v en golf II 16 v waren velen malen zuiniger. Mn CO % staat op 1%, en das schraal. grtn yal |
#33
|
|||
|
|||
![]() ik heb 1 keer een tank leegereden en 1:12 gehaald en ben nu blij als ik 1:9 a 1:10 haal. Op de snelweg zijn ze inderdaad wel zuinig, zelfs bij een kruissnelheid van 140 a 150km/h haal ik dan makkelijk 1:10
Alleen rijd ik nooit op de snelweg met mn gti, daar rijd ik alleen maar binnenwegen mee ![]() Gti zal in NL ook wel lekker zuinig zijn, en vlak landschap en om de 10mtr een flitspaal of andere onzin grtn yal |