Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 09-10-2005, 13:16
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 708
Send a message via MSN to Maarten
Default

Ik heb op de meet in Deurne op de rollenbank gestaan:

http://morninglight.demon.nl/a3/dyno1.jpg

124.8PK / 244Nm Meer dan ik had verwacht


Paar filmpjes:

dyno1.mov
dyno2.mov
dyno3.mov

__________________
Audi A4 Avant TDI werkpaard
VW Passat LS '74 1.8 Weber hobbypaard
Renault Twingo @ LPG-G3 Cheap-o-paard

- Build to go, not to show -

Last edited by Morninglight : 09-10-2005 at 13:40.
Reply With Quote
  #42  
Old 09-10-2005, 14:02
Dasher's Avatar
Dasher Dasher is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,636
Default



Mooi spul
Reply With Quote
  #43  
Old 10-10-2005, 11:54
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,817
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Kijk mooi!

Vandaar dat je zo lekker smoketailt....
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #44  
Old 11-10-2005, 12:23
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 708
Send a message via MSN to Maarten
Default

Echt smoken doet ie niet dus ik heb nog veel ruimte over om meer brandstof in te spuiten bij gelijkblijvende turbodruk. Ik ben nu aan het winkelen voor een G60 vliegwiel en Sachs sportkoppeling/drukgroep ed. Daarna trek ik de pomp nog wel een keer open om nog wat dingen aan te passen

Meer vermogen resulteert nu toch alleen maar in meer koppelingslip en rondvliegende homokineetlagers

Fotootje van de meet in Deurne:


__________________
Audi A4 Avant TDI werkpaard
VW Passat LS '74 1.8 Weber hobbypaard
Renault Twingo @ LPG-G3 Cheap-o-paard

- Build to go, not to show -
Reply With Quote
  #45  
Old 24-10-2005, 20:58
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 708
Send a message via MSN to Maarten
Default

Vandaag mijn laatste VDO Vision olietempmeter incl peilstoksensor binnen gekregen dus nu is de console compleet:






Binnenkort nog een EGT en amperemeter erbij

En even een hondehok opgehaald zodat ik woensdag met de caddy droog kan verhuizen




Het ging nog vlot 170 met hok erop....
__________________
Audi A4 Avant TDI werkpaard
VW Passat LS '74 1.8 Weber hobbypaard
Renault Twingo @ LPG-G3 Cheap-o-paard

- Build to go, not to show -

Last edited by Morninglight : 24-10-2005 at 21:53.
Reply With Quote
  #46  
Old 24-10-2005, 21:33
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,361
Send a message via MSN to Gijs
Default

Haha, vet met dat plamuur Kzou me kapot lachen als je met 170 voorbij komt gassen

Toffe caddy iig
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #47  
Old 10-12-2005, 00:12
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 708
Send a message via MSN to Maarten
Default

Ik zit inmiddels in mijn nieuwe huissie met carport en berging aan de voorkant De tijd voor een major-update

Type 2 dash met 260klok en GTD toerenteller hangt er inmiddels in en werkt maar ik kwam er bij het vervangen van mijn kleppendekselpakking achter dat mijn nokkenas ingelopen was.. mijn blok had ook iets last van overdruk en lage oliedruk.. het is toch winter dus dan is het beter in de schuur werken




Motortje uit elkaar:











Blok terug van de revisieboer incl nieuwe Kolbenschmidt lagers en zuigers, krukas is gepolijst en cylinders opgeboord/gehoond tot 80.01 (helaas waren er geen 81 zuigers te krijgen voor deze motor )






Meeste aanbouwdelen van de motor geparelstraald en verzinkt:



Morgen verder aan het afbouwen van het blok.
__________________
Audi A4 Avant TDI werkpaard
VW Passat LS '74 1.8 Weber hobbypaard
Renault Twingo @ LPG-G3 Cheap-o-paard

- Build to go, not to show -

Last edited by Morninglight : 13-03-2006 at 22:34.
Reply With Quote
  #48  
Old 13-03-2006, 22:37
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 708
Send a message via MSN to Maarten
Default

Morgen verder werd meer 2 maanden verder...






Stukje bij beetje ben ik ezig elk onderdeel er terug op te bouwen, alle pakkingen/keerringen ed worden natuurlijk vervangen. De baksteunen voor de 02A bak liggen al klaar, daar is alleen nog 100mm aandrijfassen en het koppelingsmechanisme voor nodig.
__________________
Audi A4 Avant TDI werkpaard
VW Passat LS '74 1.8 Weber hobbypaard
Renault Twingo @ LPG-G3 Cheap-o-paard

- Build to go, not to show -
Reply With Quote
  #49  
Old 13-03-2006, 22:55
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

heb je misschien wat betere foto`s van zo`n verzinkt onderdeel? ziet er goed uit namelijk
Reply With Quote
  #50  
Old 14-03-2006, 19:32
Arnaud's Avatar
Arnaud Arnaud is offline
Married to PC
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,115
Default

Yep, en weeer een topic om te volgen! Prachtig die oldskool-turbo-diesel-tuning. Had dit blok al veel carterdruk toen je hem monteerde of kon hij slecht tegen de naderhand aangebrachte 'aanpassingen'?
Reply With Quote
  #51  
Old 14-03-2006, 23:17
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 708
Send a message via MSN to Maarten
Default

Carterdruk was aanwezig maar niet extreem, beetje vergelijkbaar met hoe een goed gebruikte GTI 16v blaast

Doordat mijn turbo nogal gulzig is zoog die ook aardig wat oliespetters naar binnen, heel het inlaattraject was dus ook goed vet. Daar kwam dan bij dat de nokkenas ingelopen was, dan maar alles onder handen nemen

De verstuivers zijn trouwens 1 traps van een 1.6GTD, meer opbrengst en in 1x open ipv in 2 trappen.. meer spritz onderin dus (wat meehelpt aan de turbo eerder op druk krijgen)
__________________
Audi A4 Avant TDI werkpaard
VW Passat LS '74 1.8 Weber hobbypaard
Renault Twingo @ LPG-G3 Cheap-o-paard

- Build to go, not to show -
Reply With Quote
  #52  
Old 14-03-2006, 23:34
tjeeke's Avatar
tjeeke tjeeke is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 341
Default

Quote:
Originally Posted by Morninglig
Toevallig had iemand nog een enkel grilletje liggen:






Ik zie dat ie goed terecht is gekomen, succes
Reply With Quote
  #53  
Old 15-03-2006, 07:37
Rutger's Avatar
Rutger Rutger is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,173
Default

Gaaf project man!! Succes!
__________________
Audi 80 CD 5S
VW Golf 2 GTI G60
VW T3 Westfalia Joker
Reply With Quote
  #54  
Old 15-03-2006, 21:43
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 708
Send a message via MSN to Maarten
Default

Tjeeke> Zeker, alleen is het VW teken er half afgevallen... die hangt nu op half elf

Voor meer pics van het verzinkte spul moet je nog even wachten... over een weekje of 2/3 is het blok ingebouwd en voorzien van alle bling bling
__________________
Audi A4 Avant TDI werkpaard
VW Passat LS '74 1.8 Weber hobbypaard
Renault Twingo @ LPG-G3 Cheap-o-paard

- Build to go, not to show -
Reply With Quote
  #55  
Old 16-03-2006, 19:44
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 708
Send a message via MSN to Maarten
Default

Pic met mn telefoon:




Je ziet het verschil wel duidelijk dat er een ander sooft ijzer/staal onder de zinklaag zit... vooral het nokkenastandwiel blingt als een gek
__________________
Audi A4 Avant TDI werkpaard
VW Passat LS '74 1.8 Weber hobbypaard
Renault Twingo @ LPG-G3 Cheap-o-paard

- Build to go, not to show -
Reply With Quote
  #56  
Old 16-03-2006, 19:59
bigmg60 bigmg60 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 36
Default

altijd leuk zo n caddy
Reply With Quote
  #57  
Old 16-03-2006, 20:02
maniacmark's Avatar
maniacmark maniacmark is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,541
Default

leuk topic
blijven we zeker volgen
Reply With Quote
  #58  
Old 16-03-2006, 23:46
Arnaud's Avatar
Arnaud Arnaud is offline
Married to PC
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,115
Default

Zijn de originele verstuivers van een AAZ tweetraps dan? Meende dat de TDI's dat alleen hadden.
En dat G60 vliegwiel is lichter bij gelijke afmeting ofzo?

Wat is eigenlijk je streven wat betreft vermogen? Je hebt nog wel aardig wat 'speelruimte ' volgens mij.
Reply With Quote
  #59  
Old 17-03-2006, 00:48
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 708
Send a message via MSN to Maarten
Default

De originele AAZ verstuviers hebben inderdaad 2 veren, de 1.9D maar 1. Alle 1.6D/TDs hebben ook maar 1 veer.

2 massavliegwiel met 020 4S bak (dit is wat er op zat):
Compleet: 10.6kg
Vliegwiel: 5.7kg

02A CEX bak met 1 massa G60 vliegwiel:
Compleet: 15.6kg
Vliegwiel: 9.6kg

Dus 1/3e meer gewicht, ik ben beniewd hoe de motor gaat lopen en reargeren op het pedaal. afdraaien kan altijd nog, misschien rijd ik de koppeling die bij het vliegwiel zat wel eerst op (is niet bijzonder veel meer) en bekijk dan wat ik er mee ga doen.

Mijn streefvermogen? Het was 124.8PK/244Nm Ik wil een voorzichtige gok doen op 150Pk/300Nm.. maar als ik de temperatuurhuishouding goed krijg (en houd) dan zou het misschien weleens meer kunnen worden ) Daarvoor komt er een EGT meter in het uitlaatspruitstuk, 2 voelers in de aan en afvoer van de IC, olieaftapplug temp voeler ipv peilstokvoeler aan een VDO meter en nog een extra koelwatertemp in een slang. Houd de rollenbanken in de gaten op de meetings
__________________
Audi A4 Avant TDI werkpaard
VW Passat LS '74 1.8 Weber hobbypaard
Renault Twingo @ LPG-G3 Cheap-o-paard

- Build to go, not to show -

Last edited by Morninglight : 17-03-2006 at 16:30.
Reply With Quote
  #60  
Old 17-03-2006, 12:35
Arnaud's Avatar
Arnaud Arnaud is offline
Married to PC
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,115
Default

Quote:
Originally Posted by Morninglight
De originele AAZ verstuviers hebben inderdaad 2 veren, de 1.9D maar 1. Alle 1.6D/TDs hebben ook maar 1 veer.

2 massavliegwiel met 020 4S bak (dit is wat er op zat):
Compleet: 10.6kg
Vliegwiel: 5.7kg

02A CEX bak met 1 massa G60 vliegwiel met:
Compleet: 15.6kg
Vliegwiel: 9.6kg

Dus 1/3e meer gewicht, ik ben beniewd hoe de motor gaat lopen en reargeren op het pedaal. afdraaien kan altijd nog, misschien rijd ik de koppeling die bij het vliegwiel zat wel eerst op (is niet bijzonder veel meer) en bekijk dan wat ik er mee ga doen.

Mijn streefvermogen? Het was 124.8PK/244Nm Ik wil een voorzichtige gok doen op 150Pk/300Nm.. maar als ik de temperatuurhuishouding goed krijg (en houd) dan zou het misschien weleens meer kunnen worden ) Daarvoor komt er een EGT meter in het uitlaatspruitstuk, 2 voelers in de aan en afvoer van de IC, olieaftapplug temp voeler ipv peilstokvoeler aan een VDO meter en nog een extra koelwatertemp in een slang. Houd de rollenbanken in de gaten op de meetings

Oké ik ga dit topic zeer zeker in de gaten houden, erg leerzaam dit! Zou je ook al je bevindingen wat betreft de temperatuurhuishouding en de uitlaatgastemperatuurmetingen en de daarmee gepaard gaande afstellingen hier willen posten? Wordt het extra leerzaam van voor de beginnelingen! (Waaronder ondergetekende ) Veel suc6 ermee, maar ik heb allang gemerkt dat dit helemaal goed gaat komen...
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum