Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-09-2005, 17:41
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default Waar VDO sensoren te koop?

Nou ik weet dus waarschijnlijk waarom mijn VDO temp. meter in mn 1 GTI het niet doet....Ik zou een VDO sensor moeten hebben.. (waarom bedenk ik dat zelf niet!) Ik dus opzoek naar zo'n ding, kreeg een tip om bij halfords, brezan te gaan kijken, ik daar heen maar die zaten allemaal zo raar met de ogen te knipperen, alsof ik iets onmogelijks vroeg!

Toen dacht ik aan Biesheuvel, heb ze gemaild met de nummers die op mijn meter staan, maar daar werden ze niet wijs uit...
Of ik een keer langs kan komen met de meter....kan wel is alleen 120 km enkele rit rijden..

Dus hoe kom ik dan aan zo'n sensor?
Moet ik "gewoon" en VDO sensor hebben van 0 tot 150 graden? Zoals de meter? Of is het echt meter-type afhankelijk die sensors?
Reply With Quote
  #2  
Old 26-09-2005, 18:30
PeterZ's Avatar
PeterZ PeterZ is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 494
Default

Op de Duitse eBay komen regelmatig VDO sensors (geber) langs, al dan niet met het bijbehorende klokje..... En het wordt gewoon thuisgestuurd.. :biggrin:
__________________
Why do you press harder on a remote control if you know the battery is dead?
Reply With Quote
  #3  
Old 26-09-2005, 18:33
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

Quote:
Originally Posted by PeterZ
Op de Duitse eBay komen regelmatig VDO sensors (geber) langs, al dan niet met het bijbehorende klokje..... En het wordt gewoon thuisgestuurd.. :biggrin:


Moet er dus gewoon 1 hebben van 0 tot 150 graden, passend in een Golf 1, standaard VDO sensortje dus?
Reply With Quote
  #4  
Old 26-09-2005, 20:33
polijster kees polijster kees is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 224
Default

wat voor nummers staan er op
ik heb hier nog twee sensoren te liggen
__________________
voor al uw polijst en spuitwerk
Reply With Quote
  #5  
Old 26-09-2005, 20:40
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

Quote:
Originally Posted by polijster kees
wat voor nummers staan er op
ik heb hier nog twee sensoren te liggen


Op de meter?

Op de zijkant naast vw audi logo's staat: 321919541A VDO
Daaronder staat:310.274/82/4 5.82 12V
Reply With Quote
  #6  
Old 27-09-2005, 18:48
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Ome Eddie geeft 2 sensoren aan, in hetzelfde plaatje als waar de meter staat:

1. 049 919 563A Olietemperatuurvoeler 0-180graden
2. 049 919 501 water/olietemperatuurvoeler 0-125graden

Denk dat je nummer 1 moet hebben Ã* ongeveer 15 euro.
Bij de dealer dus

Of anders een echte auto-materialenzaak, die VDO spullen verkopen.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #7  
Old 27-09-2005, 19:06
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

Quote:
Originally Posted by Dennis@polo86c.nl
Ome Eddie geeft 2 sensoren aan, in hetzelfde plaatje als waar de meter staat:

1. 049 919 563A Olietemperatuurvoeler 0-180graden
2. 049 919 501 water/olietemperatuurvoeler 0-125graden

Denk dat je nummer 1 moet hebben Ã* ongeveer 15 euro.
Bij de dealer dus

Of anders een echte auto-materialenzaak, die VDO spullen verkopen.



Dank je, zal ik van de week es vragen, moet er toch nog ff heen..
Reply With Quote
  #8  
Old 27-09-2005, 19:36
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 708
Send a message via MSN to Maarten
Default

Je kan die draad ook bij 1 van je sensoren steken (dmv ap stekkertje waar dan weer een 2e bij kan) die al in je cylinderkop zitten... werkt perfect
__________________
Audi A4 Avant TDI werkpaard
VW Passat LS '74 1.8 Weber hobbypaard
Renault Twingo @ LPG-G3 Cheap-o-paard

- Build to go, not to show -
Reply With Quote
  #9  
Old 27-09-2005, 19:51
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

Quote:
Originally Posted by Morninglight
Je kan die draad ook bij 1 van je sensoren steken (dmv ap stekkertje waar dan weer een 2e bij kan) die al in je cylinderkop zitten... werkt perfect



uhhhh hoe bedoel je dat?
Reply With Quote
  #10  
Old 15-10-2005, 15:33
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

Nou, gisteren heb ik dan eindelijk een VDO sensor op kunnen halen.
Maar het probleem met de meter is er nog steeds. Zodra ik de meter aansluit, slaat deze helemaal uit naar 150gr. Ik heb inmiddels ook een andere VDO meter er op aangesloten, maar deze geeft hetzelfde resultaat...Die andere meter kwam uit een 1 Cabrio en was ook NIET aangesloten in deze auto, zullen dan toch beide meters kapot zijn? Omdat ze allebij helemaal uitslaan?

of......................?
Reply With Quote
  #11  
Old 20-10-2005, 22:59
Clawfinger's Avatar
Clawfinger Clawfinger is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 206
Default

Het lijkt me sterk dat alletwee meters kapot zijn... Weet je wel zeker dat de bedrading goed is (aangesloten)?

Ik heb zelf een olietemperatuurmeter in m'n Golf 1 gezet... gewoon een passende temperatuursensor als aftapplug gebruikt... Dus er loopt een draad vanaf de sensor naar de meter, die op G is aangesloten... De op de plus aangesloten draad gaat naar een stekkerblokje die oorspronkelijk voor een klokje bedoeld is... Maar ik wil hem nog anders aansluiten, over het contact zeg maar... En dan is er natuurlijk nog de massa en volgens mij ook nog een draadje van het lampje die ook naar het stekkerblokje gaan...

Ik weet niet precies hoe het bij jouw cabrio zit, maar ik denk dat het principe wel hetzelfde moet zijn

En nog ff over die sensoren... je kunt in principe bij elke Brezan wel zo'n sensor bestellen/kopen!
__________________
Audi - Vorsprung durch Technik
Reply With Quote
  #12  
Old 21-10-2005, 12:45
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

Quote:
Originally Posted by Clawfinger
Het lijkt me sterk dat alletwee meters kapot zijn... Weet je wel zeker dat de bedrading goed is (aangesloten)?

Ik heb zelf een olietemperatuurmeter in m'n Golf 1 gezet... gewoon een passende temperatuursensor als aftapplug gebruikt... Dus er loopt een draad vanaf de sensor naar de meter, die op G is aangesloten... De op de plus aangesloten draad gaat naar een stekkerblokje die oorspronkelijk voor een klokje bedoeld is... Maar ik wil hem nog anders aansluiten, over het contact zeg maar... En dan is er natuurlijk nog de massa en volgens mij ook nog een draadje van het lampje die ook naar het stekkerblokje gaan...

Ik weet niet precies hoe het bij jouw cabrio zit, maar ik denk dat het principe wel hetzelfde moet zijn

En nog ff over die sensoren... je kunt in principe bij elke Brezan wel zo'n sensor bestellen/kopen!


Alles is goed aangesloten, dat is nu juist het gekke...

Dit is het topic er over..

Maar iig bedankt voor het meedenkenen mocht je nog een idee hebben hoor ik het uiteraard graag!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum