Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 12-08-2005, 08:16
HotWheels's Avatar
HotWheels HotWheels is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 733
Default

wat voor bak is een 02a bak dan? 4S is toch gewoon standaard diesel bak? waarom dan niet weer een 4S?

hoor ZOVEEL verschillende dingen over al de bakken! wordt er gek van, denk dat ik 't maar gewoon bij m'n 2y hou (kreeg tip over een 4S omdat deze 'korte versnellingen' zou hebben, dus goed voor sprinten).
Reply With Quote
  #22  
Old 12-08-2005, 13:40
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 708
Send a message via MSN to Maarten
Default

De 4S kan geen bergen koppel aan.. welke 02A moet ik nog even gaan kijken, ik heb er al 1 liggen maar die is van een 1.9D dus zoveel sterker dan mijn 4S zal die niet zijn denk ik.

De 4S heeft precies dezelfde overbreningen 1-4 als een type 1 GTI bak.. tov een 16v bak zou het wel schelen.
Reply With Quote
  #23  
Old 24-08-2005, 18:40
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 708
Send a message via MSN to Maarten
Default




Na wat lekkages in de dieselpomp, montage van de GTD LDA en andere leuke onderdelen en wat afstellen loopt het torretje nu best aardig en trekt lekker in elke versnellingen

Na mijn vakantie gaat de intercooler erop en hoop ik een Garrett T3 (of andere turbo) te hebben zodat de downpipe erop kan en ik kan beginnen aan de 60mm demperloze uitlaat.
Reply With Quote
  #24  
Old 24-08-2005, 19:27
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

ziet er netjes uit...zet je er ook nog een plastic kap op zoals die op een golf 3 tdi zit?
Reply With Quote
  #25  
Old 24-08-2005, 19:30
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 708
Send a message via MSN to Maarten
Default

Netjes? ik heb nog heel wat poets, verzink/polijst en spuitwerk onder de kap te gaan

Ik ben wel opzoek naar zo'n kap maar die gaan meestal met de motoren mee op de sloop.. en wie de motoren kopen gooien ze waarschijnlijk weer weg omdat ze er 2 hebben :frown: Dus als je er 1 hebt of weet te liggen, graag
Reply With Quote
  #26  
Old 24-08-2005, 20:41
airy's Avatar
airy airy is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 504
Send a message via AIM to airy
Default

Ziet er wel strak uit, nog gedacht om je laadbakje te bekleden met hout. Heb ik toen bij retromania in antwerpen bij een belg gezien stond superstoer. Succes verder met je projekten
__________________
Het kan nooit laag genoeg zijn
Reply With Quote
  #27  
Old 25-08-2005, 17:31
HotWheels's Avatar
HotWheels HotWheels is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 733
Default

Quote:
Originally Posted by airy
Ziet er wel strak uit, nog gedacht om je laadbakje te bekleden met hout. Heb ik toen bij retromania in antwerpen bij een belg gezien stond superstoer. Succes verder met je projekten


ik ben meubelmaker, zal ik 'm betimmeren??
Reply With Quote
  #28  
Old 07-09-2005, 12:58
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 708
Send a message via MSN to Maarten
Default

Hout staat wel tof bij een echte retrobak (in de kleur groen ofzo) maar waarschijnlijk word de caddy mat grijs met hier en daar wat blinkende delen dus daar staat hout niet echt bij vind ik en daarnaast wil de auto zo licht mogelijk houden dus bakbekleding staat niet op de verlanglijst

Of het extra gewicht moet gecompenseerd worden met extra vermogen zoals een intercooler :biggrin: Ik had een Renault IC (herkend iemand het model?) liggen die precies voor en om mijn radiateur past dus ik ben een avondje creatief geweest met een stuk 57mm buis en een aantal stukken slang die ik op de sloop gesprokkeld heb:















1.9TD intercooler 8)

De voorlopige slangen en buis (ga er nog bochten aan lassen) ga ik later vervangen door nieuwe kortere slangen en aluminium buis.
Reply With Quote
  #29  
Old 09-09-2005, 11:10
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,817
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Goed bezig Maarten!
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #30  
Old 09-09-2005, 11:20
mark_84's Avatar
mark_84 mark_84 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 413
Default

super man echt lekker bezig succes verder ermee
mzzl mark
Reply With Quote
  #31  
Old 10-09-2005, 08:59
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 708
Send a message via MSN to Maarten
Default

Het begint inderdaad al lekker op te schieten, straks nog even de IC slangen netjes maklen en mooie beugel maken voor de IC en de knipperlichten in de bumpersteungaten monteren

Morgen krijg ik als het goed is een enkel grilletje dus heb mn koplampjes er alvast maar in gehangen:


Reply With Quote
  #32  
Old 14-09-2005, 21:43
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 708
Send a message via MSN to Maarten
Default

Het tellerhuis wat in het toekomstige cabriodash gemonteerd gaat worden:




Dit was een 1e testje met stickers.. iets netter (of vooraf laten) uitsnijden zou wel mooier zijn maar gelukkig valt een stuk van de buitenste rand weg anders was de sticker 1mm te klein.

Nu nog even de watertemp en brandstof.. en 1 zonder porsche in de toerenteller, per ongeluk het verkeerde ontwerp richting de stickerboer gemaild

Last edited by Morninglight : 14-09-2005 at 22:31.
Reply With Quote
  #33  
Old 14-09-2005, 22:37
Sander's Avatar
Sander Sander is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 2,280
Default

Fijne kilometerstand
Reply With Quote
  #34  
Old 15-09-2005, 06:27
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,817
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

En heb je al foto's met het grilletje erin?
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #35  
Old 15-09-2005, 08:02
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 708
Send a message via MSN to Maarten
Default

Junior01>

tja als de teller nu op 0 of 145234 staat als ik die vervang maakt toch weinig uit

BRT>

Ik heb gisteren een ander VW logo erop gezet dus die zet ik er vanavond ff in.. maar zoals je weet heb ik dit weekend eerst nog een turbo te vervangen, Garrett T2's zijn toch niet je van het




KKK K24 komt er voor in de plaat
Reply With Quote
  #36  
Old 15-09-2005, 08:06
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,817
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Ja, ik weet het prioriteiten stellen. Turbo is nu veel belangrijker. Maar een steen door je radiator is ook vervelend.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #37  
Old 15-09-2005, 09:11
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 708
Send a message via MSN to Maarten
Default

Dan zou eerst mijn intercooler eraan gaan want die is stukke groter dan mijn radaiteur (zie foto hierboven)
Reply With Quote
  #38  
Old 15-09-2005, 09:18
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,817
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Das waar.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #39  
Old 18-09-2005, 15:34
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 708
Send a message via MSN to Maarten
Default

Prioriteit 1:






KKK K24 met 70mm DP, op de achtergrond ligt de oude Garrett T2 met standaard DP.. Alleen heb ik nog een klein probleempje met de olieretour, die op de Garrett zit geschroeft in de turbo, op de K24 zit die met een flens gemonteerd dus daar ga ik een adapter voor laten draaien

Toevallig had iemand nog een enkel grilletje liggen:




__________________
Audi A4 Avant TDI werkpaard
VW Passat LS '74 1.8 Weber hobbypaard
Renault Twingo @ LPG-G3 Cheap-o-paard

- Build to go, not to show -
Reply With Quote
  #40  
Old 01-10-2005, 18:52
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 708
Send a message via MSN to Maarten
Default

De turbo zit er inmiddels op en fluit een vrolijk deuntje (en trek door mijn koppeling heen en heb al een homokineet over de helft gereden )










60mm ik heb 2 dagen zonder dempers rond gereden, de turbofluit is vet maar verder leek het geluid meer op een Scania V8.. dus vandaag maar even een cherrybomb gehaald..
__________________
Audi A4 Avant TDI werkpaard
VW Passat LS '74 1.8 Weber hobbypaard
Renault Twingo @ LPG-G3 Cheap-o-paard

- Build to go, not to show -
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum