#401
|
||||
|
||||
Weet niet wat ze gedaan hebben met de dta en het is geen digifant natuurlijk
Geen idee of de co pot nog invloed heeft ofniet... Zit de klopsensor er nog wel op? |
#402
|
||||
|
||||
Quote:
Zonder deze evap werkt het systeem ook, maaaar... Deze zorgt ervoor dat de dampgassen uit de tank worden opgezogen en gebruikt, dus indien deze gassen 'nergens heen kunnen' zullen deze wel opbouwen in de tank. Heb je daarbij 3 leidingen onder je auto of 2? |
#403
|
||||
|
||||
Quote:
Als de "evap" leiding aanwezig is kan je deze verleggen en op het einde een klein filtertje steken, dan kan de damp ook weg. Niet naast je interieurfilter leggen |
#404
|
|||
|
|||
@Johan1982MK1
Klopsensor, heb dat eens opgezocht en zou het kunnen dat die er bij mij niet opsteekt? Eigenlijk zou ik er niet van verschieten er ontbreekt al zoveel. Of zou het DTA hier mee aan kunnen werken? @RobertVoorst Denk dat ik maar 2 leidingen onder de auto heb, zal eind van de week als ik thuis ben eens bekijken, maar ben er al vrijwel zeker van. @EnVeeZee Bedankt alvast voor de hint.
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily Bmw 335i coupe=>>sold Golf gti 1600 82' =>>sold Audi RS Q3 2021 Golf gti 1800 82´ |
#405
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is uiteraard een optie, denk alleen dat de belgische keurmeesters bij het zien van dat tafereel spontaan een hartaanval krijgen |
#406
|
|||
|
|||
Quote:
Als dat het enige is waar ze over struikelen, dan ga je mij ni horen klagen
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily Bmw 335i coupe=>>sold Golf gti 1600 82' =>>sold Audi RS Q3 2021 Golf gti 1800 82´ |
#407
|
||||
|
||||
Quote:
Begrijpelijk Weet je al hoeveel leidingen er onder zitten? |
#408
|
|||
|
|||
Quote:
Er zijn maar 2 leidingen. Nu hebben we gisteravond het even bekeken en waarschijnlijk dat het niet aan de kleppenstand zou liggen. We eerder denken in de richting van dat hij gewoon te weinig benzine krijgt. Roy16VG60 geeft ook wel aan de de huidige gti en accumulator voldoende zouden moeten zijn, maar ook niet vergeten dat er wel grotere injectoren inzitten waardoor het misschien toch onvoldoende zou zijn. Wat denken jullie? Heb de persoon waar de motor van komt even gemaild om te vragen welke benzinepomp hij had. Hopelijk geeft die antwoord hierop. Het volgende wat we gaan doen dan, ontstekingstiming nakijken en kijken of er voldoende benzinedruk is. Het pikt wel nu dat hij hier staat en je ziet iedereen leuk met hun oldtimer rijden
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily Bmw 335i coupe=>>sold Golf gti 1600 82' =>>sold Audi RS Q3 2021 Golf gti 1800 82´ |
#409
|
||||
|
||||
Ik denk dat al je problemen in DTA op te lossen zijn met je laptop, koop een licentie tunerstudio. Zorgen dat je een wide band lambda plaatst Bosch LSU 4.9 mogelijk heb je een spartan 2 controller ook nog nodig, waarom deze er al niet op zit is een raadsel.
Verbind met je ECU. Maak een back-up van je huidige tune. Ga naar je fuel map en verhoog de waardes tot je een mooie AFR hebt (die je kan uitlezen dankzij je lamda). Je kan ook een multiplier instellen over de hele linie dan verhoogt die de benzine inspuiting over de hele map. Desnoods zet je paar keer autotune aan en ga je wat stukjes rijden en dan doet tunerstudio het voor je.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#410
|
||||
|
||||
Wat Yuri zegt.
Je k-jet pomp draait 7 bar op piek als hij nog goed is met voldoende opbrengst. Met jouw setup zijn de Bosch redtop injectoren eigenlijk overkill. Voor 190 pk voldoen de originele groene of grijze ook nog al zitten de groene al wat snel aan hun max vanuit dat punt. Aan de slag met je software icm een wideband lambda inderdaad
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#411
|
|||
|
|||
@Yuli
Bedankt voor uw info, hier gaan we zeker wat mee doen. Lambda zal besteld worden. Morgen kijken of ik een opening heb in het spruitstuk voor een lambda, en deze zal dan waarschijnlijk ook aan het DTA moeten aangesloten worden? @Roy16VG60 Heb de persoon waar de motor van komt gemaild. En hij had een andere benzinepomp laten steken , maar weet niet welke. En die injectoren zijn 360cc. Als het morgen niet regent gaan we testen dat de pomp nog voldoende genoeg druk/debiet geeft. En ook even bekijken dat de ontsteking goed staat. Nu lees ik ook dat er normaal een CO pot steekt in de IC buis bij een g60. Maar bij mij steekt dat er ook niet in. Is dat ook weer iets dat het DTA voor zich neemt?
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily Bmw 335i coupe=>>sold Golf gti 1600 82' =>>sold Audi RS Q3 2021 Golf gti 1800 82´ |
#412
|
|||
|
|||
Steek dus nooit uw vinger tussen een draaiend wiel.
Daar zit blijkbaar nog een remklauw ook, resultaat vinger vooraan half afgescheurd, 6 hechtingen en een nagel die er wel zal afvallen Al 20 jaar schrijnwerker en ik zou bijna een vinger verliezen door een autowiel! Dit weekend dan terug verder aan de auto gewerkt. Eerst en vooral voor die temperatuurmeter in het dashboard, heeft mijn mechanieker van dienst het gevonden, welke aangesloten zou moeten worden. Heeft het uiteinde even tegen het blok gehouden en de meter ging recht omhoog. Dus waar kan ik die mee aansluiten, kan ik die mee aansluiten aan de draden van die fiche naast de blauwe fiche, want die zal dan aangesloten zijn aan mijn vdo temperatuurmeter. Aan welke draad mag ik deze mee aansluiten? Dan graag jullie mening...! Het betreft de afstelling van de motor. Koud draait/rijdt de auto zoals het moet, enkel vanaf dat die ongeveer de 80° bereikt begint hij stilaan slechter te draaien en hoe warmer hoe slechter. En zoals hier al aangegeven door Yuli zal het puur in de afstelling liggen, en mijn mechanieker deelt die mening. Van het dta blijft hij liever ook af. 1) We monteren al de zaken zoals lambda en ontstekingssregelaar, en proberen dan alles af te stellen via tunerstudio. 2) Ben bereid nu de wagen naar iemand te brengen die kennis heeft van die motor en afstellingen voor het dta om die zaken allemaal in orde te laten brengen. Zo ook de lambda en dergelijke. En naar wie dan? Wie zouden jullie dan aanraden? Ben van België. Zou leuk zijn om nu van de zomer nog wat kms te kunnen rijden.
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily Bmw 335i coupe=>>sold Golf gti 1600 82' =>>sold Audi RS Q3 2021 Golf gti 1800 82´ |
#413
|
|||
|
|||
DUXE Engine Works
Molenzijde 55 2330 Merksplas Tel.: +32-(0)485-68 49 11 website:*www.Duxe.be Misschien is dit wel een optie, ik weet dat er vanuit Nederland ook sommige daar naar toe gaan voor afsfelling van hun (cross)auto. |
#414
|
||||
|
||||
Ai dat van die vinger is niet zo mooi, beterschap daarmee!
Het enige wat nu rest is de afstelling van de motor? |
#415
|
|||
|
|||
@duudt
Daar heb ik overlaatst mijn kabel besteld voor het dta aan de laptop te kunnen verbinden. Dat zou misschien een optie kunnen zijn. maar ze hebben dan wel kennis met het dta, maar verder van de motor zullen ze niet zoveel afweten. Kan ze misschien wel eens mailen hierover, is maar een 30 min rijden van bij mij uit. @RobertVoorst Dank u! In princiepe wel. Ontsteking nagekeken en staat goed. Eens geprobeerd om te verstellen maar dat gaat niet via de stroomverdeler, blijkbaar neemt het dta dit ook voor zich.
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily Bmw 335i coupe=>>sold Golf gti 1600 82' =>>sold Audi RS Q3 2021 Golf gti 1800 82´ |
#416
|
|||
|
|||
Als je bereid bent om een stukje te rijden zou ik hem naar HW VW service in alphen brengen
__________________
http://vwprojects.nl/projects/volks...0cabriolet.html |
#417
|
|||
|
|||
@Ottie1976
Bedankt voor de info, die houd ik in gedachte. Heb contact opgenomen met duxe in merksplas en ik kan hem ook naar daar brengen om hem te laten afstellen, is ook niet zo ver voor mij. Moet hem ook nog wel daar krijgen ook. Nog wel eerst met hen overleggen over de prijs enz... natuurlijk, maar ik ga niet anders kunnen en hopelijk krijgen zij hem afgesteld. Wel ga ik eerst dan zorgen dat er lamdasonde insteekt en die stationair regelaar. Maar dan zullen zij wel nog de bedrading moeten voorzien voor de lambda aan het dta aan te sluiten. En hopelijk komt dan alles in orde. Maar ik heb geen aansluiting in het spruitstuk voor een lambda. Nu heb ik gemerkt dat je die moeren los kan krijgen en laten inlassen. Ik kan iemand zoeken om dat te laten doen, maar moet ik op iets letten? Plaats, bepaalde hoek? Heeft iemand hier dan ook een foto van?
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily Bmw 335i coupe=>>sold Golf gti 1600 82' =>>sold Audi RS Q3 2021 Golf gti 1800 82´ |
#418
|
|||
|
|||
[QUOTE=Mk1_ er]
Dit weekend dan terug verder aan de auto gewerkt. Eerst en vooral voor die temperatuurmeter in het dashboard, heeft mijn mechanieker van dienst het gevonden, welke aangesloten zou moeten worden. Heeft het uiteinde even tegen het blok gehouden en de meter ging recht omhoog. Dus waar kan ik die mee aansluiten, kan ik die mee aansluiten aan de draden van die fiche naast de blauwe fiche, want die zal dan aangesloten zijn aan mijn vdo temperatuurmeter. Aan welke draad mag ik deze mee aansluiten? Iemand?
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily Bmw 335i coupe=>>sold Golf gti 1600 82' =>>sold Audi RS Q3 2021 Golf gti 1800 82´ |
#419
|
||||
|
||||
Quote:
Daar zijn binnen de 'tuning' wereld de meningen wel enigzins over verdeeld. Wat ik vanuit de motorproefstanden bij ons in het testlab als advies kan geven is om zoveel mogelijk de OEM locaties te pakken voor de afstand tot de cilinders. Bij de G60 hoort de Lambda voor de Katalysator, naar ik schat 90 tot 100 cm vanaf de uitlaatkanalen. 1 meter van de uitlaatkleppen is een goede baseline. Zolang je zeker weet dat de sensor alle 4 de cilinders kan lezen en de uitlaatgassen van deze cilinders enigzins met elkaar gemengd worden, zit je wel goed! Vroeger was de insteek bij het plaatsen ook dat de lambda snel opgewarmd kon worden door de uitlaatgassen, maar de verwarmde sensoren van nu hebben hier iets minder baat bij (nog wel enigzins van belang). Monteer een lambda NOOIT rechtop in de uitlaatpijp. Door de hitte die deze sensor uitstraalt zal er anders condens de sensor in kunnen lopen. Probeer hem tussen 15 graden vanaf verticaal tot 10 graden voor horizontaal te monteren. Kijk anders eens hier |
#420
|
||||
|
||||
Quote:
Die kun je inderdaad gewoon aansluiten op de zwarte connector. Kijk even op welke van de twee draden de +12V staat (of +5V) als je de connector los hebt en de auto op contact. Dan kun je deze draad verbinden met die van de temperatuursensor. Het liefst kun je daar de pin uit de connector drukken, en in een nieuwe pin deze twee draden samen krimpen. (Met zo'n contact als deze ) |