#21
|
|||
|
|||
als het goed is is het met de can controller nog wel redeliijk te doen van Beek icm een me7 ecu (motoren met egas).
Vliegwiel is niet direct plug en play en er moet een lager in de krukas gezet worden en de voorste motorsteun moet volledig custom worden. Vergeet niet dat die bak over de 90kg weegt dus de auto wilt een stuk minder graag de bocht nemen. Voor de trackday en poldercrossers is het niet een geweldige oplossing. Dsg op circuit schijnt ook niet altijd alles te zijn ivm schakelmomenten. Aandrijfassen moeten custom en flippers is waarschijnlijk ook wel te realiseren maar ik vind het sowieso kut die flippers. |
#22
|
||||
|
||||
90kg weegt die DQ250? Da's wel een zwaargewicht. Zitten dus nog wel flink wat haken en ogen aan zeg maar....jammer! Op circuit is denk ik wel te doen toch? Aangezien JD ook met zijn MK6 TDI DSG dat deed.... weliswaar ook met aangepaste software, maar dat reed behoorlijk fijn (van op de bijrijdersstoel dan)
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#23
|
|||
|
|||
de mk6 is al een hele andere auto qua gewichtsverdeling en handling..
de mk1 en mk2 zijn heel licht in de kont, en zodra er dus meer gewicht voor de vooras ligt, levert dat nog meer nadelige gevolgen op(hard aanremmen zorgt ervoor dat die kont omhoog komt en wil uitbreken, maar door het extra gewicht voor de vooras heb je ook meer onderstuur op) |
#24
|
||||
|
||||
Ik doelde zelf ook meer op de schakelmomenten...maar in de golf 2 is hij idd ook te zwaar. Ik merk zelfs met mijn golfje al dat de kont voorbij wil komen als ik hard in de ankers ga
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#25
|
|||
|
|||
Bij m'n golf 4 hielp betere achterremmen om de kont omlaag te trekken. Remde zeeer stabiel toen
|
#26
|
||||
|
||||
Ziet er goed uit, ga deze zeker volgen Mooi apparaat
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#27
|
||||
|
||||
mooi topic man! lekkere werken vond de mk4 al toff dit word nog beter
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
#28
|
|||
|
|||
Golf mk2 heeft ook minder rolomtrek als een mk5 e.d. Dat komt de overbrenging en schakelmomenten waarschijnlijk ook niet ten goede. Wordt een stuk korter allemaal en dat is bij zo'n lichte auto met turbomotor ook niet echt ideaal.
Maar wel een mooi project. 👍 |
#29
|
|||
|
|||
Zijn we weer.
Gisteren de motorruimte aangepakt, kabelboom en rembekrachtiger er uit, nat geschuurd en toen paar laagjes grijs en blank gegeven. Oogt het weer wat frisser. Dus vandaag de tor er in gegooid. En begonnen aan de voorste motorsteun. volgend weekend ff steuntje afmaken en dan maar is beginnen aan het bedrading. Leuk klusje voor de kerstdagen. Last edited by Brian93 : 09-12-2018 at 21:06. |
#30
|
|||
|
|||
Ziet er goed uit brian. Gaat vast wel goed komen!
Ben wel eens benieuwd met die dsg bak!! Komende vagnacht klaar?😉
__________________
'86 Golf 2 20vt |
#31
|
||||
|
||||
Lekker bezig, Brian!
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#32
|
||||
|
||||
Gaaf project!
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Dailys: Passat W8 Station & T4 California |
#33
|
|||
|
|||
een maand later maar niet stilgezeten.
druk bezig aan de bedrading, schakelpook gemonteerd, begonnen aan de radiateur en intercooler maar nog lang niet klaar. intercoolert binnen Radiateur balk had ook wat motivatie nodig om het te krijgen zoals ik wil beetje slijpen en weer dicht radiateur passen intercooler passen nog meer hakken, beuken slijpen en lassen hopsa langzaam maar zeker komen we er wel. bobines, injectoren, krukassensor, nokkenassensor, inlaattemp, kvs temp en de dsg zijn al aangesloten. Accu er in inclusief een pluskabel naar startmotor en dynamo (moet uiteraard nog wel allemaal vast gezet worden) Gaspedaal zit er ook al in en met beetje geluk eind vd maand een garrett bestellen |
#34
|
||||
|
||||
Schiet lekker op zo. Flink formaat intercooler!
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#35
|
|||
|
|||
hier ook niet stilgezeten
verder gegaan met de bekabeling (allemachtig wat een werk) Radiateur en intercooler goed vastgezet Turbo binnen gehad Spruitstuk omgelast en gemonteerd Begonnen met buizen voor de intercooler Begonnen aan de downpipe en uitlaat olie en waterleidingen voor de turbo deels gemaakt Brandstofsysteem van a-z vervangen. en hij heeft zelf al een paar tellen gedraaid!! nog wel wat problemen maar dat komt wel. Aanstaand weekend verder. foto's! turbo met wastegate surge tank met bosch 044 en kleine lift pomp om het uit de tank te zuigen an8 en 6 brandstofleidingen turbo pasgemaakt op een oude kop en de wastegate aansluiting veranderd en op de golf 3 inch uitlaat intercoolerbuizen en zo staat hij nu hongerig te wachten |
#36
|
||||
|
||||
Oef wat een bommetje!!
__________________
|
#37
|
||||
|
||||
Erg dik project. Ik ga m volgen, veel succes met de afbouw
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#38
|
|||
|
|||
Goed bezig!
|
#39
|
||||
|
||||
Lekker bezig hoor !!
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#40
|
||||
|
||||
Ziet er weer toppie uit!!!
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |