![]() |
|
||||
|
||||
![]() als daar 3V ofzo toekomst, heb je al geen kabelbreuk .
heb je 0V, dan weet je idd nog niks. het kabeltje zelf is nog goed aan de connector? want de mijne was daar ooit kapot en heb ik al moeten solderen
|
|||
|
|||
![]() Kabeltje zelf zit geloof ik geklemd in de connector. En dit meten moet met zo'n voltmeter neem ik aan? Houd ik dan beide Polen op de connector of een erop en de ander ergens anders?
Zelfde vraag voor bij het metertje? ??? |
|
||||
|
||||
![]() voltmeter nemen, 1 draad aan blank metaal van de auto houden, andere op de sensor of één van de pennen van uwe meter
|
|||
|
|||
![]() Top zal ik eens proberen
|
|
|||
|
|||
![]() Quote:
De sensor die je ziet zit als het goed is in de koelwaterslang naar je kachelradiateur (voor je interieurverwarming). Deze sensor is een voeler voor het voorgloeisysteem, nummer 13 helemaal rechtsboven in onderstaand schema: ![]()
Polo Bluemotion 1.0 2016 - daily voor de vrouw Jetta mk2 1.6D 1986 - daily Seat Leon 1.9 TDI 2005 - verkocht Polo 1.9 sdi 1999 - verkocht Golf mk2 1.6 PN 1991 - verkocht Last edited by Chewbacca : 08-02-2016 at 13:15. |
|
|||
|
|||
![]() Ja dat idee had ik eerst ook al. Maar er zit nu geen stekkertje op maar het voorgloei lampje gaat na 15-20sec toch uit en dan start ie prima. Lijkt me een beetje vreemd als er geen stekkertje op zit of mis ik iets?
|
|
|||
|
|||
![]() En hoort de sensor van het voorgloeien niet vlakbij de gloeistiften te zitten??
|
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Net even bij mijn wagen gekeken [1.6d], op deze sensor zit bij mij een kabelschoentje met daaraan een blauwe kabel. Die rood-gele zit bij mij ook op dezelfde sensor voorop het motorblok [in die koelslang].
|
|||
|
|||
![]() Is dit dan de voorgloei sensor? Hoe is het dan mogelijk dat ik er geen stekkertje aan heb. Maar mijn voorgloei lampje toch lijkt te werken? Nu wordt het Hocus pocus voor mij
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Voor zover ik er verstand van heb geeft de sensor een waarde door aan het gloeirelais nabij je zekeringkast, en deze 'bepaalt' hoe lang er gegloeid wordt.
|
|||
|
|||
![]() Maar er zit nu geen stekkertje aan dus kan deze ook niets doorgeven lijkt me. Zou mijn gloeilampje ergens anders op zitten dan ?
|
|
||||
|
||||
![]() die sensor meet volgens mij of de motor warm is of niet.
bv als het 20° is buiten, hoeft die maar een 10tal seconden voor te verwarmen. als het -5° is, zal die meer voorverwarmen. als je een kwartiertje geleden nog hebt gereden, en het water staat 65°C, dan zal die niet voorverwarmen. aangezien die bij u niks meer omdat die niet aangesloten is, zal die volgens mij het maximum voorverwarmen. immers, als je de tempersensor van je dashboard lostrekt, gaat die op minimum gaan (koud). als je dat draadje tegen je motor houd (kortsluiting of 0ohm) dan gaat u temperatuurmeter naar maximum. ik vermoed dat ze wel dezelfde soort sensor gebruiken en dan gaat die dus vriesweer meten als de draad is afgekoppeld
|
|||
|
|||
![]() Dat zou het wel verklaren. Maar dan moet ik zelf dus ee draad leggen tussen de sensor en het gloeirelais? Is dit makkelijk te doen en waar vind ik het relais en waar maak ik dat kabeltje daaropvast?
Alvast bedankt. Ga vandaag ook ff mijn temp.sensor van het dashboard meten of hij spanning geeft |
|
||||
|
||||
![]() al gekeken of je die originele draad nergens vind? die komen samen in de kabelboom met het andere draadje die vooraan op die sensor zit
|
|||
|
|||
![]() ![]() deze kabeltjes heb ik alleen maar bij die kabelboom. Hier zitten bij beide ook een afgeknipt kabeltje bij. Geen idee waar ze voor zijn. Er zit een plastic kapje op en passen zo niet op de sensor. Verder de temp.sensor dashboard geeft 0.01v aan. Waar kan ik het gloeirelais vinden? |
|
|||
|
|||
![]() ![]() Ik lees overal dat het gloeirelais nu 60 is. Alleen ziet mijn zekeringkastje er zo uit. En is het normaal dat er maar zo weinig relais zitten? |
|
|||
|
|||
![]() Zo ik heb mijn dashboard frame losgemaakt. Nu zie ik dat mijn tellerklok idd 2 stekkers heeft. Nu heb ik de witte stekker losgemaakt en daar zit idd ook een rood geel kabeltje op. Hoe kan ik nu het best te werk gaan om erachter te komen of het kabelbreuk is of een kapotte meter?
|
|
||||
|
||||
![]() hang er een draadje aan en zet die aan massa. temp meter moet dan omhoog gaan, zoniet zit probleem in tellerunit.
je kan ook eens meten of er spanning op dat draadje staat als je het contact aanzet
|
|||
|
|||
![]() Oké zal eens proberen. Maar waar vind ik onder het dashboard een goed massapunt. Zit daar ergens nog blank metaal van de carrosserie?
|
|
|||
|
|||
![]() Even het volgende. Ik heb het proberen Door te meten zonder resultaat. Alleen heb ik pas mijn brandplaatjes onder mijn verstuivers vernieuwd. Een dag later is er een retour slangetje losgebroken waardoor er een hoop diesel geknoeid is onder de motorkap. En vanmiddag onder het rijden deed het temp.metertje op het dash het even. Hij ging rond 90 graden staat als de auto voor het stoplicht stond. Als ik weer ging rijden zakte het metertje weer naar links. Ook knipperde het ledje van de kvs de hele tijd. Op de terugweg was dit allemaal niet meer. Zou er een los contactje ergens zitten of zou Door de geknoeide diesel ergens contact gemaakt zijn?
|