#1
|
|||
|
|||
Schade golf 2
Hallo.. Ik heb helaas een kutweekend achter de rug.. Onderweg naar de uitvaart van een goede vriend is in de rouwstoet een kettingbotsing ontstaan.. Ik had het geluk dat ik niemand geraakt heb voor me.. Maar helaas is mn beste vriend bij mij achterin gereden.. Ik heb er geen verzekering bij gehaald en wil het liever zo regelen met hem zodat hij zn premie behoud.. Want die zal anders wel verdubbeld worden en issie 4 jaar aant betalen voor dit..
De schade zal wel erger zijn als dat ik nu zou denken.. Ik denk dat een nieuw achterpaneel al veel dekt ik heb bij het reserve wiel de deuk teruggeslagen. Hier heb ik helaas geen foto's van.. Verder al de schade wat terug geslagen zo als het nu is ziet het er ietsje beter uit!! Als jullie iemand weten die dit voor een mooi prijsje kan fixen in de buurt van Limburg noord dan hou ik me aanbevolen.. Tips en tricks ook zeer welkom!! Een aantal foto's Heb hem anderhalve maand.. Het was de bedoeling dat ik in de zomer een dikke strakke golf zou hebben.. |
#2
|
||||
|
||||
Jakkes... Dit redt je niet met een likje plamuur.
Ik zou m eerst es aan laten trekken en dan kijken. Wss moet het paneel of een deel ervan eruit gezaagd worden en opnieuw erin gezet worden. |
#3
|
|||
|
|||
Iemand die me kan aanraden welk paneel aan te schaffen??
|
#4
|
||||
|
||||
Een beetje beun krijgt dat toch wel weer netjes?
Vergeet vooral niet om de binnenzijde tegen roest te laten behandelen!
__________________
KCN regio Fryslân |
#5
|
||||
|
||||
Beste is een paneel uit een sloper slijpen en dat erin laten zetten.
Is bij de mijne toen ook gebeurd,die zat nog een stuk verder in elkaar. |
#6
|
||||
|
||||
Haal je achterbank er eerst maar eens uit. En kijk hoe het er daar uit ziet.
Dit soort schade zorgt er vaak voor dat het midden van de kofferbakvloer (dwz ook de gehele reservewielbak) een stukje naar voren is gekomen. Dit zie je dan ook zodra je een nieuw achterpaneel er op wilt zetten: sluit niet meer aan. Kijk er dus eerst even naar. Soms is het zo dat de plaat van de achterbank ook verbogen is. Zie je pas bij demontage ervan. Bij schademelding zie je hier al gouw met een totall loss voor een standaard golf2.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#7
|
|||
|
|||
Zit te denken om het bovenste stuk stak te plamuren en dan dikke bumpers te nemen.. Dan zie je het onderste stuk niet meer.. Een nieuw paneel lijkt me te veel werk en te hoog in de kosten..
Groetjes, Robin |
#8
|
||||
|
||||
Nee man, niet met plamuur gaan lopen klooien, gaat niet netjes uitzien, beter gewoon een stuk uit een sloper slijpen en dat erin lassen.
__________________
2003 Bmw e39 530D Golf MK3 Cabrio -> Zomercruiser Golf MK3 GTI -> Ringtool Follow me on facebook MW Photography Instagram VamossDetailing |
#9
|
||||
|
||||
En als je er (zelf) een nieuw stuk in las word dit wel netjes? En heb je geen plamuur nodig? Heb je dit ooit wel eens gedaan?
Het is het helemaal niet waard om er een nieuw stuk in te zetten, een goede plaatwerker kan dit in de avonduren voor niet teveel geld weer gewoon voor je strak krijgen. (wel goed tegen roest laten behandelen na het spuiten)
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
en dan ? spuiten? Avondje kloppen met een hamer en tas, laagje plamuur er over en zo goed als klaar.Je kunt over al mooi bij van binnen uit. Zo van de foto te zien, valt het wel mee met de balken/ vloer.Maar als je een foto kunt posten geeft het al meer duidelijkheid. Waar kom je vandaan ? mischien kan ik iets voor je betekenen
__________________
All Cabriolets were shipped from the factory with the Karmann badges. They give credit to Karmann in Osnabrück Germany for building the convertible version of the popular Rabbit/Golf cabrio. it is incorrect to say "Karmann Edition". |
#11
|
||||
|
||||
Ik zou waarschijnlijk zoiets als dit hebben gekocht , slechte stuk kun je er uit slijpen en uit dit plaatwerk een bepaald deel terug lassen.
Alleen vraag ik me af of dit nou meer werk zal zijn dan het gaan proberen uit te deuken en plamuren etc. Wat ik wel weet is dat je waarschijnlijk minder plamuur gebruikt als je een groot deel wisselt met lassen zoals ik zei. Ik persoonlijk zou er liever nieuw plaatwerk in zetten want ben niet zo van het dik plamuren...als er weer een tik tegen komt breekt het hele geplamuurde deel incl lak. Of je kan zoals boven gezegd plaatwerk uit een sloper halen, werkt ook prima natuurlijk. Last edited by Kevert : 15-06-2015 at 23:11. |