Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1961  
Old 21-05-2014, 07:06
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

De korte versie nu:
Vet ,cool ,kicken meer dan verwacht ,drama 22.00 thuis.
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #1962  
Old 21-05-2014, 07:17
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,862
Default

Diep ademhalen.... en door
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #1963  
Old 21-05-2014, 07:45
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

Ja.. we've all been there
__________________
MK1 EX-TDI > VR6 12V Build!
Reply With Quote
  #1964  
Old 21-05-2014, 08:11
superbeast's Avatar
superbeast superbeast is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2007
Posts: 868
Default

Hoop niet teveel drama.
__________________
I like boost , doesn't matter if it's supercharged or turbocharged.
Reply With Quote
  #1965  
Old 21-05-2014, 10:26
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

heb je al een uitdraai dan?
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #1966  
Old 21-05-2014, 10:41
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Quote:
Originally Posted by superbeast
Hoop niet teveel drama.


Hoop ik ook kan er nog niks over zeggen eerst vanavond zelf kijken.

En ja Evert 3 runs gehad op de bank laatste was het best.
Staat alleen niet genoteerd En ik moest er eigenlijk nog 1 doen

edite:

Eelco en vriend en natuurlijk Joram jullie zijn jullie gewicht in goud waard
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs

Last edited by Style : 21-05-2014 at 10:44.
Reply With Quote
  #1967  
Old 21-05-2014, 10:42
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Nou ik ben wel benieuwd wat levert ie?
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #1968  
Old 21-05-2014, 10:46
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Hij leverde ABF waardes
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #1969  
Old 21-05-2014, 10:52
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Leverde? dat klinkt iets minder positief
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #1970  
Old 21-05-2014, 10:58
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,862
Default

Quote:
Originally Posted by Style
Hij leverde ABF waardes



Iets met schade en schande blah blah blah
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #1971  
Old 21-05-2014, 11:44
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

Jelle en eelco hebben zich vermaakt op de heen en terugreis naar goes! Dus geen dank

Hoop dat t snel weer in goes staat! En dat t meevalt
__________________
MK1 EX-TDI > VR6 12V Build!
Reply With Quote
  #1972  
Old 21-05-2014, 12:58
guusvandevenne guusvandevenne is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 679
Default

Oei, moeten we ons zorgen maken? Even los van het 'leverde' klinkt het wel qua vermogen als een succes!

Hoop dat het meevalt !
__________________
Golf MkI, 1.4 aex, 268 nokkenstok en spaghetti uitlaat!
Reply With Quote
  #1973  
Old 21-05-2014, 13:00
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,862
Default

Quote:
Originally Posted by Style
Hoop ik ook kan er nog niks over zeggen eerst vanavond zelf kijken.


__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #1974  
Old 21-05-2014, 13:13
Kevert's Avatar
Kevert Kevert is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 397
Default

Hey peter ik ben nu toch wel benieuwd wat je hebt gehaald !
Ben nog altijd je topic aan het bijhouden bij mij ligt het voorlopig nog steeds stil. Wel binnenkort de kever uit de stalling halen dus ik kan wel beginnen dan om de motor uit me golf te lepelen .
Welke koelwater flens zit er trouwens op de kop aan de rechter zijde?
Deze is bij bolku te koop voor de crossflow maar ik vraag me af of er niet te veel aansluitingen op zitten


En jij hebt de beschikking tot etka toch ? kan jij misschien een schema/tekening van de koelwater slangen/systeem vinden voor een 1.8rp voor mij? Dan kan ik in ieder geval ook even inschatten wat ik nodig heb om de slangen te maken. Ik heb ooit eens alles los gehaald en waar ik me oude slangen heb gelaten mag joost weten.
Is je golf trouwens nog te zien bij een meet dit jaar?
Alvast bedankt!

groeten jeffrey
Reply With Quote
  #1975  
Old 21-05-2014, 15:24
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

Quote:
Originally Posted by Style

Eelco en vriend en natuurlijk Joram jullie zijn jullie gewicht in goud waard

even een warme douche voor deze heren
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #1976  
Old 21-05-2014, 16:37
Joris_MK1's Avatar
Joris_MK1 Joris_MK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 774
Default

Flens moet je bij boelm.nl kopen, 3,50 dat ik hem bestelde... Even zoeken onder mk3 of mk4 geloof ik en je ziet hem vanzelf. Maar als je het nummer hebt kun je dat ook intypen lijkt me
__________________
Golf MK1
Reply With Quote
  #1977  
Old 21-05-2014, 16:42
Joris_MK1's Avatar
Joris_MK1 Joris_MK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 774
Default

http://boelm.nl/flens-koelvloeistof-037121144h.html

Kijk deze!

Peter, wat is er gebeurd!? Vertel het ons!
__________________
Golf MK1
Reply With Quote
  #1978  
Old 21-05-2014, 19:28
VwGolfMK2VW VwGolfMK2VW is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 981
Default

Oh oh.. Toch niks ernstigs met deze top auto?!
__________________
Daily koekblik: Volkswagen jetta 1.6 8v '90
Fun: Aprillia Dorsoduro 1200 ‘14
Reply With Quote
  #1979  
Old 21-05-2014, 20:45
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default




Nou daar gaan we dan nu ik zelf ook wat meer weet ,prachtige dag gisteren zonnetje scheen vroeg het bedje uit 07.30 bij de garage om om 09.00 in Goes te zijn

Bij aankomst was er een dubbele afspraak gemaakt maak je niet druk Ruud ging maar om een uurtje dus ik wat rond gekeken.
Circuit motor van ze zoon bekeken met ruim 200PK




Bakkie koffie gedaan en toen was het mijn beurt
MK1 gelijk de bank op praatje gemaakt wat er allemaal aan de motor gedaan was.
Kap open Ruud zei gelijk zie je niet vaak een mooie koets is vaak met een slordige motor maar dit keer dus niet

Vol van gezonde spanning de eerst run ik nog zo van nou hij rijd al prima hoor
Zo zie je maar hoe snel je denkt dat iets snel is om dat de uitlaat stukken meer geluid produceert dan eerst.

Run1 77.8PK op de wielen met 158.3Nm



Mhhhh stiekem niet zo snel




Maar goed dan is Ruud aan de beurt
Filters die je heb zijn slecht waardeloos er uit er mee.
Toen de kappen open waar de naalden zitten en knoop me er niet aan vast maar ik denk hij heeft het ringetje allemaal hoog gezet.
Toen de remlucht sproeiers die moeten dicht netjes 4 busjes er in geduwd.
En nu nog maar eens kijken met deze kleinen aanpassingen

Run 2 116.9 op de wielen 175.7Nm




Dat was een flink stuk om hoog in 1x jammer genoeg is dit filmpje niet helemaal goed gegaan

Nou verder maar zegt Ruud andere filters er op ,iets met de co schroeven gedaan hij stond te arm ,sproeiers veranderd syncroom gezet volgende run.

Run 3 128.2 op de wielen Nm geen idee deze run is niet op papier gekomen.



Sproeiers waren iets te groot volgens hem maatje kleiner er in.
Zo gezegd zo gedaan even proef starten voor de 4e run en geeft voorde auto handmatig gas en er komt een zeer vervelend geluid uit me onderblok.
Gelijk gas los stationair was het weer niet te horen ? maar toch maar gelijk alles afgeblazen ,ik was er zo ziek van heb eerst een half uur buiten gezeten zielig wezen zijn.
Daarna ik moet weg hier de auto moet naar huis kijken wat er nu aan de hand is.
Eelco gebelde heeft toevallig twee maatje die misschien kunnen helpen
Ondertussen wat heen en weer geklets tussen mij en Joram en die zij ook al gelijk als je wil kan ik je ook na me werk een sleepje geven
Toch nog even Eelco af gewacht eerste maatje kon zo wie zo niet.
Op naar de volgend ondertussen ook al een berging maatschappij in Goes gebeld.
Kosten nou meneer zeker 350€ maar als het langer duurt dan geplant loopt dit nog op mhhhh en het kon pas om 16.00 gaat hem niet worden wist ook nog niet van Ruud wat ik moest betalen.
Die liet me wijselijk even zelf tot rust komen op dit moment was het pas 11.00
Toen belde Eelco dat hij wel kon komen met een bergings wagen maar pas als zijn maatje klaar was met werken.
Nou doen we dat wel geld groeit me niet op me rug zeker niet om dat ik niet wist wat er nu met me onderblok aan de hand was.

Ondertussen weer de garage in gelopen nog even met een camera in de cilinders gekeken maar was niks spannends te zien dus Ruud ze gedachte was een drijfstang lager.
En met een beetje geluk niet meer achter af dacht ik ook aan het einde van run 3 met het uit lopen op het laatst een geluid te horen wat ik niet kon plaatsten had ook de bank kunnen zijn.

Nou MK1 naar buiten geduwd nog maar wat sigaretten weg geduwd.
Terug naar binnen om de rekening te betalen.
Viel alles mee 140€ voor het afstellen en dan de nieuwe filters nog
En natuurlijk de uitdraai in ontvangst genomen waar de laatste run niet op stond.
Maar ik heb hem aan gepakt en was er eigenlijk wel klaar mee.
Hij zou nu voor 95% goed moeten staan en anders was ik altijd nog welkom voor een laatste run.







Daarna maar wachten en alle projecten daar binnen bekeken en van de gastvrijheid genoten van Ruud en ze vrouw en later ook nog ze zoon.
Maar wat een vak man heb hem bezig gezien met een ecu...petje af hoor ook het stukje elektronische beheerd hij echt goed

19.00 winkel sluit MK1 buiten het Hek gelijk een vrachtauto bestuurder stoppen praatje maken Golf bekijken.
En om 19.30 kwam daar de pech hulp aan rijden
Ook nie makkelijk hoor om de MK1 op de wagen te krijgen met plankje en mee tillen ging het voor net goed.
In het midden kamen we al weer gauw met de bodemplaat op de grond.
Gelukkig is de MK1 niet zwaar dus hebben Eelco en ik de achterkant op getild en op de wagen gezet
Onderweg nog wat duimpjes ontvangen




En nu net maar de schade bekeken samen met Eelco
Drijfstang lager van cilinder 4 kapot was zelfs over elkaar heen geschoven
Krukas ook ingesleten kan ook de prullenbak in dus ik zij nog tegen Eelco als de kop wat mankeert.
Duw ik de MK1 de garage in en dan mag me zoon heb over 10 Jaar afmaken.
Kop was er zo af is gelukkig nog helemaal goed kleppen alles ......pffffff

En nu even kijken wat nu het beste te doen ? en wat ik nog kan doen financieel mentaal houd het ook een keer op.
Ik heb 14 maanden na dit punt toegewerkt met vallen en op staan dus ik baal echt verschrikkelijk.

Bak vol met goud



Drijfstang kap en lager van cilinder 1
[img]http://s5.postimg.org

Drijfstang kap van cilinder 4 dit is vervelend want dan ziet de andere helft waar de drijfstang aan vast zit er natuurlijk ook zo uit

[url=http://postimg.org/image/mbwku4lab/full/]


Krukas kan ook in de prullenbak



Me pride and joy



ook geen schade aan de zuiger

__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #1980  
Old 21-05-2014, 20:58
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,862
Default

Auw! (had ik al over de app gestuurd)
Krukas eruit en ondermaat slijpen, drijfstangen vervangen en weer gaan?
Als me laminaat ligt in de babykamer en ik moet komen sleutelen...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum