#1
|
||||
|
||||
gasklephuis
Hallo allemaal,
Ik heb toch eens een vraag aan jullie ik heb vorige week mijn gasklephuis schoon gemaakt ik had het gelezen in how too en op zich is het prima gelukt. Mijn Polo sloeg voor het schoonmaken af en toe af en elke keer als ik stopte viel hij helemaal terug in toeren. Nu na het schoonmaken loopt hij prima en slaat hij niet meer af alleen blijft hij hangen op 1250 toeren en even later zakt hij terug naar 1000. Ik heb de Polo vandaag bij een garage gebracht om hem weer terug te zetten in de basisafstelling maar ze belden vanmiddag dat het niet kan omdat het gasklephuis kapot is volgens hun?? Nu is mijn vraag aan jullie zou dat kunnen hij loopt alleen te hard stationair en volgens hun gaat de reparatie wel tussen de 500 a 600 euro kosten terwijl ik op Marktplaats al tweedehandse zie staan vanaf 20 euro??? Ik weet ook wel dat je dan moet afwachten of die ook niet kapot is maar ik vind het wel een hoop geld??? Zouden jullie eens advies willen geven de meesten van jullie hebben dit vast al wel eens bij de hand gehad. O ja mijn Polo is een 1.4 van 1997 en bedankt voor jullie hulp
__________________
Mensen met verstand rijden een VW. |
#2
|
||||
|
||||
Van een sloper pakken en met vagcom opnieuw in de basisstand zetten. Vlgs mij zijn die gaskleppen van de 1.4 & 1.6 zelfs gelijk.
|
#3
|
||||
|
||||
500 a 600 heb je een nieuw OEM gasklephuis inc veel te dure montage bij de dealer.
20 euro voor een 2e handsje is het proberen waard. Anders kun je nog altijd voor een nieuwe van ebay, zijn ook niet goedkoop, maar wel goedkoper dan 500 euro
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#4
|
||||
|
||||
Bedankt voor jullie snelle reactie maar zou het wel kunnen dat hij kapot is misschien ben ik wat achterdochtig maar hij loopt alleen te hard stationair ik ga toch wel proberen om er 1 te pakken van een sloper ik vind 500 euro wel een klap geld
__________________
Mensen met verstand rijden een VW. |
#5
|
||||
|
||||
Als een gasklep niet meer in te leren is, is de kans groot dat ie inderdaad stuk is.
Let wel op als je er een van een sloper koopt. Als die sloper ook slecht liep, moet je dat gasklephuis maar lekker laten liggen
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#6
|
||||
|
||||
Bedankt ik ga er nu toch maar van uit dat hij stuk is ik heb al een pb gehad van iemand van hier op het forum die er nog 1 voor me heeft
__________________
Mensen met verstand rijden een VW. |
#7
|
||||
|
||||
Hallo allemaal,
Ik heb toch nog eens een vraag aan jullie ik heb vanochtend het luchtfilter er af gehad en ik zag bij de voet van het gasklephuis dat het erg nat is. Ik neem aan dat de pakking kapot is maar zou het daarom ook niet kunnen dat de computer dan een foutmelding geeft?? Hij loopt verder hartstikke mooi alleen te hard stationair. Hopelijk weet iemand van jullie het antwoord dan zou ik alleen een nieuwe pakking kunnen halen en hem opnieuw uit kunnen laten lezen??? Bedankt weer voor jullie advies
__________________
Mensen met verstand rijden een VW. |
#8
|
||||
|
||||
een foutmelding zal hij daar denk ik niet op geven, dat doet hij wss alleen als de electronica in de klep echt stuk is.
Wat wel kan is dat het rubber wat onderop je gasklephuis lekt en dat hij daarlucht langs trekt. die zou je evt. kunnen vervangen. |
#9
|
||||
|
||||
Oke bedankt dus er zit een rubber onder ik dacht een soort van pakking ik zal die toch ook moeten vervangen want volgens mij is hij zo lek als een zeef
__________________
Mensen met verstand rijden een VW. |
#10
|
||||
|
||||
soort O-ring zit erin.
vast wel nieuw te krijgen bij de dealer. |
#11
|
||||
|
||||
Natte rondom het gasklephuis (en meestal ook in de luchtfilterbak) komt van de carterontluchting af. Ondanks het rubber wat er omheen zit, lekt er nog wel eens wat langs en komt het naast het gasklephuis terecht. Op zich niet zo heel bijzonder. Wel als het extreem veel is natuurlijk.
Gasklephuis heb je toch al eens schoongemaakt? Als je hem gedemonteerd hebt (zonder de stekker los te maken) zie je de pakking zo zitten. Idd kan deze lek zijn. Bij mij bleek er flink wat vloeibare pakking omheen gedaan te zijn, dus ik heb de pakking bij de dealer besteld. Duur is die niet. Schoonmaken met de klep open gedraaid en ook het pakkingsvlak en de plaats waar de pakking zit, net zoals het pakkingsvlak van de inlaat is erg verstandig. Maar dat heeft niks te maken met dat ie niet terug te stellen is. Kan idd zijn dat het vervangen van de pakking wel een betere stationairloop gaat geven. Maar of daarmee niet weer andere problemen te kop opsteken?
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#12
|
||||
|
||||
Bedankt voor je uitleg ik zal toch eens een nieuwe pakking gaan halen bij de dealer
__________________
Mensen met verstand rijden een VW. |
#13
|
||||
|
||||
Hallo allemaal,
Ik heb gister een ander gasklephuis op mijn Polo gezet die is van een goed rijdende Polo af gekomen en hij doet precies hetzelfde. Hij loopt stationair 1750 toeren en zakt even later weer terug naar zo n 1200. Ik bel morgen de garage om hem weer uit te lezen hopelijk kan het nu wel hem terug zetten in de basisafstelling en zo niet dan is het toch wat anders misschien weten jullie het???
__________________
Mensen met verstand rijden een VW. |
#14
|
||||
|
||||
Hallo allemaal,
Ik heb vandaag de polo weggebracht naar de garage en nu blijkt dat het toch waarschijnlijk in de computer zit. Die man waar ik het gasklephuis heb gehaald heeft nog een Polo staan en zegt als ik bij hem de computer er uit pak en het contactslot dan zou het weer goed moeten zijn?? Heeft hij gelijk want ik moet hem dan weer opnieuw uit laten lezen en als het dan nog niet goed is kost het een hoop geld en dan ben ik nog niks verder?? Hopelijk willen jullie mij advies geven??
__________________
Mensen met verstand rijden een VW. |
#15
|
||||
|
||||
meen dat bij deze blokken de startblokkering niet via de ecu loopt. Met een beetje geluk zou het uitwisselen van de ecu voldoende moeten zijn als het daar aan ligt.
Voor paar tientjes moet dat wel lukken.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#16
|
||||
|
||||
Ja dat zou mooi zijn ik zal eens verder informeren of dat zo is??
__________________
Mensen met verstand rijden een VW. |
#17
|
||||
|
||||
Hi Nico,
mijn vrouw heeft een Cordoba 1.4 16v gehad, weliswaar ander blok (?) en jonger (2002). Maar daar begonnen de problemen ook; eerst foutmelding in het gasklephuis. Deze een kaar keer opnieuw laten inleren, maar dat mocht niet baten. Daarna allemaal nieuwe foutmeldingen: EGR, toerentalsensor etc. Alles vervangen, met een sloopgasklephuis via de specialist voor klein prijsje, en daarna voor een groter prijsje weer een andere via de onderdelenlijn. De probelemen hielden aan, totdat ik via internet erachter kwam dat het wel eens de ECU onder de paravaan kon zijn. Gelukkig had onze VAG specialist nog een ECU liggen met exact dezelfde code (er zijn meerdere versies voor de dezelfde blokken, net als het gasklephuis). Deze erin gezet alles opnieuw ingeleerd, en tadaaa!! Alle meldingen als sneeuw voor de zon verdwenen. ECU's zijn zelfs tweedehands erg prijzig, maar ik heb met de VAG specialist een deal gesloten om deze met gesloten beurs over te nemen in ruil voor de nieuwe EGR en het goede gasklephuis van de onderdelenlijn die ik er inmiddels al uitgehaald had. Alles was dus goed, maar door vocht in de ECU kwamen alle storingsmeldingen.... Dus kijk eens of je ECU in de nattigheid ligt? Succes!!
__________________
VW Golf 3 Cabrio 2.0i VW Passat 1.6i Trendline VW Golf 2 1.6i CL -> Exit VW Passat 35i 1.8i CL -> Exit Cordoba 1.4i 16v Vario ->Exit Cordoba TDI Vario Signo ->Exit VW Golf 3 TDI CL Variant-> Exit VW Vento TDI GL Highline -> Exit |
#18
|
||||
|
||||
Bedankt voor je uitleg ik heb vanochtend het gasklephuis terug gebracht en kreeg netje mijn geld terug.
Die man heeft hem ook voor mij uit gelezen en bij hem geeft hij aan: 00537-Lambdasensor. 00525- heb ik opgezocht en is ook lamda (oxygensensor G39) 00533-stationair toerental regeling (wat het ook mag zijn) Waarom kunnen ze dit bij de dealer dan niet ik weet het ook niet?? Ik zal ook eens naar die Ecu kijken wat jij zegt bedankt Volgens de dealer is de computer kapot ik weet het op het moment ff niet meer
__________________
Mensen met verstand rijden een VW. |
#19
|
|||
|
|||
Cumputer=ecu hè..
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! |
#20
|
||||
|
||||
Oke bedankt daar was ik ook achter via google
Maar heeft de dealer dan toch gelijk de computer of toch de andere dingen?? Even een vraagje ik heb op google ook als gezocht maar waar zit de computer bij een 6 N???
__________________
Mensen met verstand rijden een VW. Last edited by Nico45 : 21-06-2014 at 20:55. |