Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #101  
Old 13-02-2014, 15:52
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,878
Default

@arnus71
Kijk even op Ebay.DE daar komen ze regelmatig voorbij. Deze gebruiker even kijken; http://www.ebay.nl/usr/wolfsburger-teilekiste

@bobby-digital
Dat is zeker wel beter, mooie mod Kom je goed uit met je 180 graden bocht?

edit: ik lees het al omgedraaid!
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60

Last edited by yuli : 13-02-2014 at 15:57.
Reply With Quote
  #102  
Old 13-02-2014, 16:01
bobby-digital's Avatar
bobby-digital bobby-digital is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 2,336
Send a message via MSN to bobby-digital
Default

Dat moet ik nog gaan passen, maar denk dat die ruimte er wel is.

is maar even een tip, misschien kan je er wat mee
Reply With Quote
  #103  
Old 13-02-2014, 16:02
arnus71's Avatar
arnus71 arnus71 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,938
Default

Thanks yuli!
__________________
'10 Skoda Yeti
'95 Golf GT

Last edited by arnus71 : 18-02-2014 at 16:40.
Reply With Quote
  #104  
Old 13-02-2014, 16:22
Christiaan's Avatar
Christiaan Christiaan is offline
Approaching the redline...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 9,219
Default

Zo, weer even inspiratie opgedaan. Thanks!
__________________
Cabby
Reply With Quote
  #105  
Old 13-02-2014, 16:46
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,878
Default

Ik ga er zeker wat mee doen, bedankt!
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
Reply With Quote
  #106  
Old 13-02-2014, 17:37
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

Ik zou het luchtfilter direct vervangen voor een fatsoenlijk filter. Dit type filter heeft mij een verdringer gekost, het is meer een zandzuiger dan filter.
Het probleem is de rubber afdichting tussen filter en aanzuigbuis.

Daarnaast als je met je oliefilter niet lekker uitkomt kun je ook nog een Lupo 3L TDI oid gebruiken die zijn stukken kleiner. Passen ook.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
  #107  
Old 18-02-2014, 11:09
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,878
Default

Deze week komt als het nu goed gaat een luchtfilterhuis binnen van een volvo 440 die ik pas wil maken. Daar zit wel wat werk in, daar maak ik wat foto's van.

Oliefilter afstand lijkt voldoende teminste daar zie ik vooralsnog geen probleem. Ik weet natuurlijk niet hoever het blok gaat kantelen maar de achterste en voorste motorrubber is shore 80. Ik heb nog PU inserts liggen voor de ronde motorsteunen maar die gebruikt ik liever niet als het niet nodig is.

Quote:
Originally Posted by Rallye-VR6t
Ik zou het luchtfilter direct vervangen voor een fatsoenlijk filter. Dit type filter heeft mij een verdringer gekost, het is meer een zandzuiger dan filter.
Het probleem is de rubber afdichting tussen filter en aanzuigbuis.

Daarnaast als je met je oliefilter niet lekker uitkomt kun je ook nog een Lupo 3L TDI oid gebruiken die zijn stukken kleiner. Passen ook.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
Reply With Quote
  #108  
Old 18-02-2014, 14:08
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,878
Default

Ik ben gisteren begonnen met de windtunnel.

Je moet even kijken hoe het bij jou uitkomt maar zowel normaal als omgedraaid raakt deze bij mij de 180 graden bocht (Rallye). Omgedraaid iets minder maar dan kom ik met mijn spal niet goed uit bij de 180 graden bocht.

Het is op beide manieren aan te passen maar dan ga ik de plaat op de orginele positie aanpassen en ik haal de vorm van de 180 graden bocht eruit. Vind dat je dan ook netter uitkomt met de spal.




Quote:
Originally Posted by bobby-digital
Dat moet ik nog gaan passen, maar denk dat die ruimte er wel is.

is maar even een tip, misschien kan je er wat mee
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
Reply With Quote
  #109  
Old 18-02-2014, 16:35
bobby-digital's Avatar
bobby-digital bobby-digital is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 2,336
Send a message via MSN to bobby-digital
Default

heb van het weekend ook gepast en nog wat heen en weer met intercooler en radiateur geschoven. En er moet wel wat worden geslepen en gelast in de behuizing, stukje eruit slijpen en er op de kop weer inlassen
Reply With Quote
  #110  
Old 18-02-2014, 16:53
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,878
Default

Ja percies, ik ga vanavond ook weer verder met de dremel. Dit is een leuk projectje

Ik kan zelf weinig schuiven met de intercooler i.v.m. mijn a1 crossmember die er nog tussenzit.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
Reply With Quote
  #111  
Old 18-02-2014, 17:01
bobby-digital's Avatar
bobby-digital bobby-digital is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 2,336
Send a message via MSN to bobby-digital
Default

heb m'n intercooler wat schuiner op de balk gezet waardoor er iets meer ruimte is bij de 90 gr bocht. met wat slijp- en laswerk moet het goedkomen
Reply With Quote
  #112  
Old 18-02-2014, 20:31
Shon's Avatar
Shon Shon is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2009
Posts: 781
Default

mooie vorderingen, alles gaat zo snel vooruit sinds de laatste keer ik keek
__________________
- Golf Mk1 G60 project
Reply With Quote
  #113  
Old 19-02-2014, 10:47
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,878
Default

















__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60

Last edited by yuli : 07-05-2020 at 16:15.
Reply With Quote
  #114  
Old 19-02-2014, 10:59
Christiaan's Avatar
Christiaan Christiaan is offline
Approaching the redline...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 9,219
Default

Mooi! Maar ben je niet "bang" dat bij het bewegen van de motor de 180 graden bocht en de fan behuizing elkaar gaan raden? Zit wel heel dicht op elkaar. Of lijkt dat maar zo?

En is dit de behuizing van de Corrado die je hebt aangepast? Mag ik dan zo vrij zijn om te vragen welke maar Spal fan je hiervoor gebruikt hebt?

Verder, lekker bezig hoor! Was ik maar zover.....
__________________
Cabby
Reply With Quote
  #115  
Old 19-02-2014, 12:32
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,878
Default

Dat zou kunnen ik weet niet hoever het blok kantelt. Dit is natuurlijk moeilijk in te schatten hangt nog al wat factoren af.

Je ziet het slecht op de foto's maar de 180 graden bocht kan nu meer dan een centimer naar voren zonder de kap te raken. Je ziet dit een beetje in de laatste foto van het boven aanzicht. Als dit niet voldoende is kan ik zeker nog een centimeter winnen.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
Reply With Quote
  #116  
Old 19-02-2014, 12:45
bobby-digital's Avatar
bobby-digital bobby-digital is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 2,336
Send a message via MSN to bobby-digital
Default

ziet er goed uit!!! heb het op m'n behuizing al afgetekend, van het weekend eens met de flex er doorheen
Reply With Quote
  #117  
Old 19-02-2014, 13:43
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,878
Default

Jongens, het volgende project komt zojuist binnen:



check deze link die dubster.be al aangaf:
http://www.golfcabriowiki.de/index....Golf_1_anpassen

Ik denk echter dat de aanpassingen aan de onderbak een stuk netter kunnen dan dat daar vertoond wordt. Zou een mal maken en glasvezel matten niet beter en makkelijker werken?
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60

Last edited by yuli : 07-05-2020 at 16:15.
Reply With Quote
  #118  
Old 19-02-2014, 13:51
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,878
Default

heej bobby ga je de behuizing nog dicht maken aan de binnenzijde? Ik twijfel daar nog aan want volgens mij is het verlies daar minimaal. Je zou ook een glasvezelmatje kunnen plakken hoef je niet te lassen.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
Reply With Quote
  #119  
Old 19-02-2014, 14:03
bobby-digital's Avatar
bobby-digital bobby-digital is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 2,336
Send a message via MSN to bobby-digital
Default

Denk dat ik wel ga dichtlassen, laat het namelijk ook poedercoaten, dan is een glasvezel matje niet zo handig
Reply With Quote
  #120  
Old 19-02-2014, 21:24
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

Zelf heb ik altijd zonder windgeleider om de ventilator gereden. Nooit geen problemen gehad.


__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG

Last edited by Rallye-VR6t : 19-02-2014 at 21:27.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum