Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 17-01-2014, 10:15
Honest Honest is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 39
Default Hulp aansluiten 16v KR digi.1 in golf 1 cabrio

Beste forumleden,

Een paar maanden terug ben ik begonnen met de inbouw van een KR motor op digifant 1 in mijn Golf 1 cabrio.
Het erin bouwen van de motor ging prima, maar het aansluiten van de heleboel is toch niet zo makkelijk als ik had verwacht helaas... Helemaal als dit de eerste keer is dat je een motor inbouwt.

Weet iemand precies hoe de aansluiting van de brandstof toevoer precies zit?

Op mijn rail zit de aanvoer en mijn retour waarop ik de vacuum aansluit, deze slangen moet ik op een of andere manier verlengen? En hoe zit het met de verdeler?


Mvg,
__________________
MK1 Topless
Reply With Quote
  #2  
Old 17-01-2014, 10:46
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

bij die van mij zit op de rail een aanvoer en een retour. pijpje wat op de zijkant van de rail zit heb ik de retour op met een brandstofdruk regelaar ertussen.
Watvoor fuelrail heb je?
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #3  
Old 17-01-2014, 11:55
Honest Honest is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 39
Default




Ik denk dat een foto meer duidelijkheid schept.
Waarmee kan ik de boel trouwens het beste verlengen? Aangezien mijn retour aan de rechterkant van de motorruimte zit?
__________________
MK1 Topless
Reply With Quote
  #4  
Old 17-01-2014, 12:01
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

als ik de foto open krijg ik m niet te zien maar je geeft al aan dat de retour op het einde zit. dan zal je hem bijv. met een slang weer terug moeten laten lopen bij de rail langs of ergens anders een retour aansluiting maken.

Dit is mijn Fuelrail.


__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân

Last edited by Johan1982MK1 : 17-01-2014 at 12:04.
Reply With Quote
  #5  
Old 17-01-2014, 12:33
Honest Honest is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 39
Default

Mijn fuelrail is vrijwel precies hetzelfde. Heb jij de retour en toevoer verlengd naar de andere kant van de motorruimte dmv je brandstofslang te verlengen?
__________________
MK1 Topless
Reply With Quote
  #6  
Old 17-01-2014, 12:54
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Nee.
De retour is het buisje wat op de zijkant zit.
De brandstofslangen van de 1.5JB komen onder het schutbord naar boven. De oude slangen heb ik eraf gehaald en gewoon een nieuw stuk slang gekocht en alles op maat afgesneden.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #7  
Old 17-01-2014, 15:00
Honest Honest is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 39
Default

Oké, ja bij mijn cabrio zitten die aan de rechterkant van de motorruimte, aangezien daar mijn spinnenkop zat (JH motor). deze slangen moet ik dus simpelweg gewoon verlengen naar mijn rail toe?
__________________
MK1 Topless
Reply With Quote
  #8  
Old 17-01-2014, 15:08
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

ah natuurlijk die van een JH zit aan de andere kant
dan moet je ze verlengen of onder de auto omleggen of je moet je brandstofrail een slag draaien? weet niet of dat kan bij die van jou.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #9  
Old 17-01-2014, 20:00
Honest Honest is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 39
Default

Ik zal is kijken of dat kan. Dus even simpel gezegd hoef ik enkel beide slangen te verlengen en op de retour een brandstofdrukregelaar te monteren?
__________________
MK1 Topless
Reply With Quote
  #10  
Old 17-01-2014, 20:09
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

Als je graag net zo als johan wil. De brandstofleiding kun je zo terug buig daarna wel ff stukje inkorten.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb.

Immo off voor de digi 3.8 en me7
Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1


KABELBOOM OP MAAT vag only.
Reply With Quote
  #11  
Old 18-01-2014, 00:33
Honest Honest is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 39
Default

Het moet gewoon netjes opgelost worden.
Morgen ben ik bij de auto en ga ik even kijken of ik de rail andersom kan monteren.
Ik heb de kr motor namelijk zo gekocht. Het is de eerste keer dat ik een motor inbouw, en het is allemaal niet simpel die bekabeling/injectie
__________________
MK1 Topless
Reply With Quote
  #12  
Old 18-01-2014, 07:31
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Hoe langer je er mee bezig bent en er naar kijkt hoe makkelijker het wordt.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #13  
Old 20-01-2014, 11:19
Honest Honest is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 39
Default

Ben gister bij de auto geweest, echter is mijn rail niet om te draaien. Dus dan moeten de kabels maar naar de andere kant van de motor geleid worden. @Johan, ik zie het verschil tussen de aanvoer en retour kabel niet eens , dus makkelijk is het helaas niet
__________________
MK1 Topless
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum