Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 23-12-2013, 20:54
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

TTRS blokkie
Reply With Quote
  #22  
Old 23-12-2013, 20:56
vento tdi vento tdi is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,510
Default

v5 zuipt ook in een 100 geloof me, i know
Reply With Quote
  #23  
Old 24-12-2013, 14:52
fishman fishman is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 76
Default

Er staan op MP al twee V5's te koop voor dik onder de €1000,- maar koop liever een complete donor auto.
Reply With Quote
  #24  
Old 24-12-2013, 14:53
fishman fishman is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 76
Default

Quote:
Originally Posted by vento tdi
v5 zuipt ook in een 100 geloof me, i know

Vertel....
Reply With Quote
  #25  
Old 24-12-2013, 19:00
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

niet om het een of ander,maar je bent je ervan bewust dat de v5 dezelfde bakaansluiting heeft als een vr6?


[nog een hint,audi 100>motor in lengterichting ]
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #26  
Old 24-12-2013, 19:02
fishman fishman is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 76
Default

Quote:
Originally Posted by De Pul
niet om het een of ander,maar je bent je ervan bewust dat de v5 dezelfde bakaansluiting heeft als een vr6?


[nog een hint,audi 100>motor in lengterichting ]

Uhhh is die aansluiting anders dan normaal? Wou mijn Audi bak er achter hangen?
Blok is ook in de Passat geleverd en daar zit hij ook in de lengte
Reply With Quote
  #27  
Old 24-12-2013, 19:06
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by fishman
Uhhh is die aansluiting anders dan normaal? Wou mijn Audi bak er achter hangen?
Blok is ook in de Passat geleverd en daar zit hij ook in de lengte

mooi,dan weet je iig dat je die bak moet hebben.die rug word nog krap
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #28  
Old 24-12-2013, 19:07
fishman fishman is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 76
Default

Quote:
Originally Posted by De Pul
mooi,dan weet je iig dat je die bak moet hebben.die rug word nog krap
Waarom zou de originele bak van mijn Audi niet passen?
Reply With Quote
  #29  
Old 24-12-2013, 19:08
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by fishman
Waarom zou de originele bak van mijn Audi niet passen?

omdat een v5 dezelfde bakaansluiting heeft als een vr6.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #30  
Old 24-12-2013, 19:13
fishman fishman is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 76
Default

Quote:
Originally Posted by De Pul
omdat een v5 dezelfde bakaansluiting heeft als een vr6.

En is die anders dan mijn Audi? Als je de afbeeldingen van de Passat bak naast die van de Audi legt, zijn ze exact gelijk. Overbrengingen zullen wel anders zijn, maar volgens mij gaat het gewoon passen...
Reply With Quote
  #31  
Old 24-12-2013, 19:32
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by fishman
En is die anders dan mijn Audi? Als je de afbeeldingen van de Passat bak naast die van de Audi legt, zijn ze exact gelijk. Overbrengingen zullen wel anders zijn, maar volgens mij gaat het gewoon passen...

ik weet zeker dat het niet past.maja mij is het ook nog nooit gelukt om voor onder de 1000e een motorombouw te doen dus wie weet.......
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #32  
Old 24-12-2013, 19:34
fishman fishman is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 76
Default

Haha ik geloof je wel hoor, maar wil graag weten wat er anders is.
Heb voor €1500,- een BMW 4.0l V8 twin turbo diesel in een Ford F100 gezet en voor €65,- een 1600 uit een Ibiza in een Polo 2C :-)
__________________
Hesitation is not an option!
Reply With Quote
  #33  
Old 24-12-2013, 19:37
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

De VR5 is kwa aansluiting en steunen gelijk aan de VR6, R32 en de R36 en past alleen in de Audi over lang, met een adaptor, custom steunen, andere startmotor met tussenplaat, ander carter enz enz. Alleen de ombouwdelen kosten je al het dubbele van wat je zou willen besteden.

Het mooiste pakketje is de 1.8T uit de A4 omdat deze er wel goed in past, goed loopt en relatief zuinig is. Als dit vaker of juist als er iets nooit word ingebouwd zou dit ook een reden kunnen hebben

Benzine 5-cil. lijnmotor past alleen van een oude Audi of je zou misschien de 5-inline van de T4 bus kunnen gebruiken omdat deze ook in 5-cil lijn motor is geleverd en vooral vindbaar is in Duitsland. carter en steunen passen misschien van de audi Audi motoren, maar zal je eerst uit moeten zoeken.
De nieuw 2.5 5-inline motoren zoals die in de USA Jetta en Golf zit of als de TTRS gaat er al helemaal niet zo makkelijk inpassen. Zijn wij al druk mee bezig geweest, is mogelijk, maar kost minimaal 5x het budget aan aanpassingen van wat jij zou willen besteden.
Reply With Quote
  #34  
Old 24-12-2013, 19:37
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

Quote:
Originally Posted by fishman
FF op gegoogled, maar verbruik ligt eerder op 1:8.
Andres wel erg intressant

2 jaar mee gereden... In een 100 doet ie echt met gemak 1.11
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #35  
Old 24-12-2013, 19:39
fishman fishman is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 76
Default

Quote:
Originally Posted by Richard
2 jaar mee gereden... In een 100 doet ie echt met gemak 1.11

Nice
__________________
Hesitation is not an option!
Reply With Quote
  #36  
Old 24-12-2013, 19:41
fishman fishman is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 76
Default

Motorsteunen kan ik zelf maken. Lijkt me dat als ik een bak van een Passat gebruik, dat het gewoon past. Blok wordt immers in de lengte in de Passat geleverd.

Quote:
Originally Posted by DutchBuild
De VR5 is kwa aansluiting en steunen gelijk aan de VR6, R32 en de R36 en past alleen in de Audi over lang, met een adaptor, custom steunen, andere startmotor met tussenplaat, ander carter enz enz. Alleen de ombouwdelen kosten je al het dubbele van wat je zou willen besteden.

Het mooiste pakketje is de 1.8T uit de A4 omdat deze er wel goed in past, goed loopt en relatief zuinig is. Als dit vaker of juist als er iets nooit word ingebouwd zou dit ook een reden kunnen hebben

Benzine 5-cil. lijnmotor past alleen van een oude Audi of je zou misschien de 5-inline van de T4 bus kunnen gebruiken omdat deze ook in 5-cil lijn motor is geleverd en vooral vindbaar is in Duitsland. carter en steunen passen misschien van de audi Audi motoren, maar zal je eerst uit moeten zoeken.
De nieuw 2.5 5-inline motoren zoals die in de USA Jetta en Golf zit of als de TTRS gaat er al helemaal niet zo makkelijk inpassen. Zijn wij al druk mee bezig geweest, is mogelijk, maar kost minimaal 5x het budget aan aanpassingen van wat jij zou willen besteden.
__________________
Hesitation is not an option!
Reply With Quote
  #37  
Old 24-12-2013, 19:41
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

Alleen als je hem goed gebruikt wil de 1 op 6 wel halen, maar dan is de fun factor er ook naar.. Met gewoon normaal snelweg rijden is 1 op 11 in een 1750 kilo zware 4 wiel aangedreven s6 geen punt..
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #38  
Old 24-12-2013, 19:42
fishman fishman is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 76
Default

Quote:
Originally Posted by Richard
Alleen als je hem goed gebruikt wil de 1 op 6 wel halen, maar dan is de fun factor er ook naar.. Met gewoon normaal snelweg rijden is 1 op 11 in een 1750 kilo zware 4 wiel aangedreven s6 geen punt..

Mijn 100 is tweewiel aangedreven en weegt net 1200 kg....
__________________
Hesitation is not an option!
Reply With Quote
  #39  
Old 24-12-2013, 19:47
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by fishman
En is die anders dan mijn Audi? Als je de afbeeldingen van de Passat bak naast die van de Audi legt, zijn ze exact gelijk. Overbrengingen zullen wel anders zijn, maar volgens mij gaat het gewoon passen...


Je kan de V5 motor aan de 4-cilinder Audi bak schroeven, maar dan ligt het blok zo'n 60gr de verkeerde kant op.

Als ik dit allemaal lees vraag ik mij af of het ooit goed gaat komen. Voor 1000 kan je wel een 1.8T kopen uit een A4, maar dan is er nog niks gebeurd en gaande weg moet er nog van alles worden vervangen, maar zal je dan vanzelf achter moeten komen.

Je vraagt hier advies, maar komt steeds terug met dat het wel moet passen terwijl dat niet het geval is.
Het komt er op naar dat je en geen advies na wilt komen, en het zelf ook niet weet. Dit is niet de juiste instelling als je een project als deze wilt gaan doen.

Je zou nog bij de V6-en kunnen gaan kijken, maar zuipen meer dan dat je lief is
Reply With Quote
  #40  
Old 24-12-2013, 19:52
fishman fishman is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 76
Default

Quote:
Originally Posted by DutchBuild
Je kan de V5 motor aan de 4-cilinder Audi bak schroeven, maar dan ligt het blok zo'n 60gr de verkeerde kant op.

Als ik dit allemaal lees vraag ik mij af of het ooit goed gaat komen. Voor 1000 kan je wel een 1.8T kopen uit een A4, maar dan is er nog niks gebeurd en gaande weg moet er nog van alles worden vervangen, maar zal je dan vanzelf achter moeten komen.

Je vraagt hier advies, maar komt steeds terug met dat het wel moet passen terwijl dat niet het geval is.
Het komt er op naar dat je en geen advies na wilt komen, en het zelf ook niet weet. Dit is niet de juiste instelling als je een project als deze wilt gaan doen.

Ik wil graag leren, maar ben zelf ook niet gek. Als die in de Passat in de lengte ligt, kan hij in de Audi ook in de lengte, evt. met Passat bak. Mijn Audi is ook een 5 cilinder BTW. Dat de motor en baksteunen niet overeenkomen, lijkt me logisch, maar dat is het probleem niet. Grootste probleem is denk ik de elektro, maar dat gaat wel goedkomen. Mijn vorige project was met can bussen en 3 ecu's
__________________
Hesitation is not an option!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum