![]() |
#61
|
|||
|
|||
![]() Vet Project dit diep respect voor je werk !!
|
#62
|
|||
|
|||
![]() Mag ik vragen waarom je eigenlijk voor de KMS hebt gekozen?
Aangezien het originele kabelboom niks voor stelt kwa ombouw. En het Bosch systeem ook een stuk beter werkt dan het KMS systeem. Enige reden wat ik me kan bedenken is dat je goed vermogen wil gaan zoeken in de toekomst |
#63
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Uiteraard mag je dat vragen. Er waren voor mij een aantal redenen om voor KMS te kiezen. Zo ben ik ben totaal geen fan van het wegschrijven van functies in een originele ECU en had ik geen zin om met e-gas te gaan rijden. Is de kabelboom van de KMS ook niet spannend. En heb ik met KMS meer mogelijkheden + ik vond het wel eens leuk om te proberen. Daarnaast was mijn vorige motor gebouwd door van kronenburg en liep op originele ecu met een KMS als piggyback voor de rotrex. Toen die motor stuk liep heb ik de auto naar Geldrop gebracht. Daar bleken 2 zuigers gescheurd te zijn door detonatie. Het was een 2900cc atmo vr6 welke later is voorzien van een rotrex compressor goed voor 300pk. Dus ik wilde nieuwe smeedzuigers voor een lagere CR en goede h-profiel drijfstangen en nog wat andere aanpassingen om alles weer goed en met meer vermogen op de rails te krijgen. Dit kost natuurlijk aardig wat centen en je blijft met verouderde techniek zitten. Doet de motor bij mij gek tijdens het rijden, dan merk ik dat en kan ik beoordelen wat er mis zou kunnen zijn en of het kwaad kan ja of nee. Gebeurd hetzelfde bij m'n vriendin dan staat er een rokende golf 3 op de vluchtstrook of nog erger en heeft ze niks door gehad. Dus heb ik bij van kronenburg voor nieuwere techniek gekozen in de vorm van een kratnieuwe 3.2 v6 met KMS. Door van kronenburg is de Vanos aangepast waardoor er atmosferisch goed vermogen gemaakt kan worden. 300pk is mijn streven als de motor goed los gereden is (met of zonder andere nokkenassen) En heb ik alle mogelijkheden om deze combi naar smaak aan te passen. Daarnaast heb ik als onderneming voor diverse tuning bedrijven gewerkt en daar heb ik dingen gezien en meegemaakt waarvan ik vind dat die echt niet kunnen. In van kronenburg heb ik een betrouwbaar bedrijf gevonden maarmee ik goed door een deur kan. Mijn volgende project zou ik weer op KMS laten draaien. |
#64
|
|||
|
|||
![]() Problem solved, het was idd een massa probleem.
Was ook zo verholpen, vaak helpt het om met frisse moet het weer op te pakken. Als je er dan 's avonds te lang naar aan het turen bent geweest, zie je het gewoon over het hoofd. Gr, Pim |
#65
|
|||
|
|||
![]() Dus toch massa zoals ik al zei. Omdat als je hem op je handrem trok deed ie het wel oke, en je handrem lampje massa geschakeld is. Maar tis weer opgelost
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#66
|
|||
|
|||
![]() Zo ook op eerste kerstdag nog snel even weze klussen.
Inlaat buis gemonteerd van 80mm naar 100mm. Met daarin een opname voor m'n inlaat temp sensor. Deze had ik kant en klaar gekocht, maar het zat niet naar m'n zin. Dus in de draaibank het een en ander aangepast en nu zit hij als een vorst. Daarna begonnen met een degelijke downpipe te fabriceren. Flenzen had ik van de week gesneden uit 12mm RVS. En vandaag begonnen met lassen, helaas gasfles al snel leeg. En die is niet om te ruilen op 1ste kerstdag. Daarna weer begonnen met het terugbouwen van het dashboard. Dus weer een productieve halve dag gehad. |
#67
|
|||
|
|||
![]() Na gister weer een nieuwe fles argon te hebben gehaald.
Vandaag een flinke berg TIG-werk kunnen verzetten aan de downpipe. En al zeg ik het zelf, ik ben er dik tevreden mee. Morgen nog twee laatste lasjes leggen aan de gaasmof en dan nog de opname voor de lambdasensor erin. Op de TO-DO list resteerd dan alleen: het luchtfilter, steuntje voor gaskabel en laatste stukje bedrading netjes inpakken. Tot zo ver vandaag. |
#68
|
||||
|
||||
![]() Zou ik ook tevreden mee zijn Pim
![]()
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#69
|
||||
|
||||
![]() Mooi stukkie ijzer.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#70
|
||||
|
||||
![]() ziet er inderdaad erg netjes uit!
![]()
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
#71
|
|||
|
|||
![]() Mooi werk hoor stukkie vakwerk!!
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#72
|
|||
|
|||
![]() Het was even passen en meten maar de downpipe zit ondertussen geïsoleerd en wel onder de auto.
![]() Nu kreeg ik ook een brief binnen dat de auto voor 30 januari gekeurd moet worden. Dat moet haalbaar zijn. Nu zit ik alleen met het feit dat de voor remmen bijna op zijn. En dan met name de schijven. De voor remmen bestaan uit 280mm schijven met wilwood 4zuiger remklauwen en ds3000 blokken. Dit remt echt woest hard. Nu ben ik bekend met de 312mm upgrade. -De Wilwoods passen zonder probleem op deze diameter. -Brembo schijven van een Octavia RS. -Adapterplaatjes kan ik zo snijden met de waterstraalmachine. Maar wat ik me nu afvroeg. Wat is nu precies het verschil tussen de 280mm en de 288mm schijven die fabrieks af gemonteerd zijn op de golf 3? Want voor de 312mm up-grade kun je wel de klauwen van de 288 versie pakken maar van de 280 niet. Is van de schijven alleen de diameter anders? of ook de off-set? |
#73
|
|||
|
|||
![]() Merk: VW
Type: GOLF III Motor: 2.0i GTI 16V Bouwjaar: 08/92-04/96 Diameter Remschijf MM: 280 Dikte MM :22 Hoogte MM :28,2 Aantal Gaats: 5 Bevestiging : Front Specficatie Positie: Voorzijde Diameter: 288mm Dikte: 25mm Hoogte: 55,3mm Hub diameter: 68mm Gaten: 5 Type: Geventileerd ABS ring:
__________________
VW Golf mk3 G60 ringtool ![]() VW Golf mk3 VR6 ![]() |
#74
|
|||
|
|||
![]() Nice, die mag je best ook even voor mij in elkaar braden hoor
![]() |
#75
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ik ben ondertussen zelf ook nog op onderzoek uit gegaan. En daar kom ik andere waardes tegen. ![]() ![]() ![]() Last edited by Dub-Detail : 02-01-2014 at 23:48. |
#76
|
|||
|
|||
![]() Ik kan het niet echt geweldig goed lezen :$
__________________
VW Golf mk3 G60 ringtool ![]() VW Golf mk3 VR6 ![]() |
#77
|
|||
|
|||
![]() Ik kwam erachter dat ik nog geen filmpje had gepost.
https://www.facebook.com/photo.php?...&type=2&theater |
#78
|
|||
|
|||
![]() Vandaag weer het een en ander kunnen doen.
-Test luchtfilter gemonteerd. -Andere koplampen erin. -Per toeval de snelheidsmeter en tempmeter tot leven gebracht. (twee signaal draden omgedraait) En een testrit gedaan. Er moet nog het een en ander gebeuren om de puntjes op de i te krijgen. -Map moet worden aangepast om hem schappelijk te laten rijden. (er is geen deellast, dus met een tikje gas trekt die gelijk als een beer weg). -De V-bak moet nog worden afgesteld omdat de 6 er niet lekker in gaat. -Leiding van de stuurbekrachtiging moet strakker vast worden gezet, deze lekt iets. -Termostaathuis verbinding met de koelwaterpijp moet ik nog nazien, daar zweet iets koelvloeistof. Maar voor de rest viel het me niks tegen. |
#79
|
||||
|
||||
![]() Ziet er weer mooi uit Pim
![]()
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#80
|
|||
|
|||
![]() Tijdje stil geweest, maar niet gezeten.
Ondertussen is de auto ingereden, oliewissel naar castrol 10W60 uitgevoerd en de afstelsessie staat gepland. Toevallig vrij vandaag, dus even een foto geschoten in hartje winter. ![]() ![]() |