Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #141  
Old 18-09-2013, 07:57
vwg60 vwg60 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 127
Default

ruud hoe kan dat?
Reply With Quote
  #142  
Old 18-09-2013, 08:21
richard-polo's Avatar
richard-polo richard-polo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,975
Send a message via MSN to richard-polo
Default

als je de videos bekijkt zie je toch echt 1,2 bar staan!!
Die op de videos zijn Geen laders van Roettele-racing he

Theibach performance leverd zeer goed werk af!

Het gaat je niet goed af he Ruud, G75 die tegen de wanden loopt! G65 die maar 0,6 bar draait!!
Reply With Quote
  #143  
Old 18-09-2013, 08:34
sixpack's Avatar
sixpack sixpack is offline
Volksforum Crew - Polijstpooier
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,024
Default

Het gaat toch ook een groot gedeelte om de flow
Of het ik het mis ?

(Afgezien de "te lage" druk)
Reply With Quote
  #144  
Old 18-09-2013, 12:19
richard-polo's Avatar
richard-polo richard-polo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,975
Send a message via MSN to richard-polo
Default

www.theibach-performance.de


Der G65 G-Lader ist eine Weiterentwicklung auf Basis des G60 Laders. Die Gehäusehälften werden entsprechend umgearbeitet und auf eine Kammertiefe von 63,5 mm gebracht. Der Verdränger ist ein absolutes Neuteil, mit einer Kammerhöhe von 63,5 mm. Durch die grösseren Kammern und die VW-Motorsport Kontur ist ein deutlich höheres Fördervolumen von + 65 ccm Luft pro Umdrehung erreicht worden. Damit steigt der Ladedruck über das ganze Drehzahlband um 0,35 bar an.

Das macht sich hinsichtlich Ansprechverhalten und maximalem Ladedruck deutlich bemerkbar.

Der G65 G-Lader ist bis in das letztes Detail verfeinert. Mit den originalen Sintimid Dichtleisten, FAG Lagern und unseren TP Wellendichtringen sind auch die Verschleissteile von höchster Qualität und garantieren eine lange und problemlose Lebensdauer des neuen G65 G-Laders. Er passt ohne Änderungen an die originalen Befestigungspunkte.

http://theibach-performance.de/referenzen/g65

Last edited by richard-polo : 18-09-2013 at 12:21.
Reply With Quote
  #145  
Old 19-09-2013, 06:11
Ruud 16V-G60's Avatar
Ruud 16V-G60 Ruud 16V-G60 is offline
Adverteerder - Ruud 16v-G60
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 527
Default

de laders van theibach komen van dezelfde maker als die van roetelle roetelle maakt ze ook niet zelf,net als theibach
Reply With Quote
  #146  
Old 19-09-2013, 06:35
vwg60 vwg60 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 127
Default

ruud waar komen de druk problemen nu vandaan ?
Reply With Quote
  #147  
Old 19-09-2013, 06:56
richard-polo's Avatar
richard-polo richard-polo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,975
Send a message via MSN to richard-polo
Default

Quote:
Originally Posted by Ruud 16V-G60
de laders van theibach komen van dezelfde maker als die van roetelle roetelle maakt ze ook niet zelf,net als theibach


De G75 indd wel maar de G65 worden apart gefabriceerd volgens Tobias..

zo heeft Tobias van theibach eigen magnesium verdringers laten maken!
roettele heeft alu verdringers net zoals rpm of rmp tuning!

theibach is ook pas sinds kort een echt bedrijf geworden.
Reply With Quote
  #148  
Old 19-09-2013, 16:22
Ruud 16V-G60's Avatar
Ruud 16V-G60 Ruud 16V-G60 is offline
Adverteerder - Ruud 16v-G60
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 527
Default

ik heb net een G65 binnengekregen van theibach.Alles is gewoon hetzelfde als van roetelle.Hier zit ook gewoon een alu. verdringer in,en ze hebben dezelfde freesfout als in de voorgaande
Reply With Quote
  #149  
Old 19-09-2013, 16:47
richard-polo's Avatar
richard-polo richard-polo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,975
Send a message via MSN to richard-polo
Default

Verdringer van magnesium kun je kiezen, die zit er niet zomaar bij voor die prijs van een G65 lader....
En er zijn alleen g60 verdringers van magnesium op voorraad..
G65 magnesium verdringer word met groupbuy hoorde ik ergens, want er zijn weer andere die liever een alu-verdringer willen!

Ik neem aan dat je tobias hier ook over informeerd?

ze hebben dezelfde freesfout als in de voorgaande........

Last edited by richard-polo : 20-09-2013 at 11:32.
Reply With Quote
  #150  
Old 19-09-2013, 20:19
vwg60 vwg60 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 127
Default

jammer dat ze nog niet zo goed zijn anders zat ik toch wel tedenken aan zon g65 lader
Reply With Quote
  #151  
Old 19-09-2013, 20:35
Ruud 16V-G60's Avatar
Ruud 16V-G60 Ruud 16V-G60 is offline
Adverteerder - Ruud 16v-G60
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 527
Default

ik heb al contact met ze.Ze blijven beweren dat er niets fout is.De lamelhoogte van de verdringer hoort even hoog te zijn als die van de helften (meet maar bij een orginele) bij de G65 is de verdringer weerskanten 0,34mm te laag.Dit heeft als gevolg dat de dichtlijsten die in de verdringer zitten de vlakken van de helften niet raken
Reply With Quote
  #152  
Old 20-09-2013, 08:15
richard-polo's Avatar
richard-polo richard-polo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,975
Send a message via MSN to richard-polo
Default

Ja wel vreemd indd dat jouw verdringer niet de exacte maten heeft en die van de andere klanten wel!

G75 lader is nog niet zo vertrouwd/goed maar de G65 lader heeft toch al een flink aantal goede referenties..
Reply With Quote
  #153  
Old 20-09-2013, 10:06
giuliettaevo giuliettaevo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 287
Default

Net dit topic eens doorgelezen en het valt mij wel op dat Richard-polo erg fel is in het verdedigen van de leveranciers van dit speelgoed...

Hij zegt nog net niet dat iedereen met slechte ervaringen of andere meningen leugenaars en aanstellers zijn maar het scheelt niet veel.

Het is een mooi iets dat een leverancier er tijd en geld in wil steken om zoiets te ontwikkelen maar dat maakt die leevrancier niet heilig... Ook zij kunnen tenslotte dingen fout doen. VW heeft er vele miljoenen in gestoken gehad om de g-lader te ontwikkelen en we weten allemaal hoe de kwaliteit van de originele g-lader is.
Reply With Quote
  #154  
Old 20-09-2013, 11:16
richard-polo's Avatar
richard-polo richard-polo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,975
Send a message via MSN to richard-polo
Default

hoho ik heb Niks te maken met leveranciers of verkopers van laders!! dat ik fel overkom is een ander verhaal

ik post alleen maar de vorderingen van de G75 lader en G65 lader van beide verkopers + mijn duitse collega/ondernemer !!


Ook ik wil zo,n lader aanschaffen maar een G75 word het zeker Niet

Ruud heeft me ook foto,s gestuurd van zijn bevindingen/ervaring van de G75 lader..

en natuurlijk iedereen kan fouten maken ook theibach/Tobias, maar dat kan meestal gewoon opgelost worden!

dit topic volgt ik ook al een tijdje,
http://www.golf1.info/forum/index.p...threadID=102700

Last edited by richard-polo : 20-09-2013 at 11:23.
Reply With Quote
  #155  
Old 20-09-2013, 11:19
richard-polo's Avatar
richard-polo richard-polo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,975
Send a message via MSN to richard-polo
Default

Quote:
Originally Posted by giuliettaevo
VW heeft er vele miljoenen in gestoken gehad om de g-lader te ontwikkelen en we weten allemaal hoe de kwaliteit van de originele g-lader is.


Ook daar zijn de menigen verdeeld over! de 1 vond het Kut/rommel de andere heeft er in 20jaar tijd nog geen 1 laten beschadigen of ontploffen.

Gr
Reply With Quote
  #156  
Old 20-09-2013, 12:14
MelG60 MelG60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,449
Default

Het is een geniale uitvinding alleen had vw er een onderhoudsprogramma voor moeten opzetten. Ik rij al met G60's sinds 1995 en heb er nog nooit zelf 1 stuk gehad.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk
1989 Golf 20v turbo 4motion
1990 Golf GTI G60
1990 Golf GTI 16vG60
1991 Golf GTI G60
1991 Golf GTI Edition one G60
1983 Golf GTI 16vG60
1983 Golf GTI G60
2000 Audi S3
Reply With Quote
  #157  
Old 20-09-2013, 14:44
Mtdi's Avatar
Mtdi Mtdi is offline
Volksforum draaideur donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,346
Default

Bij VWM gebruiken ze nog steeds G laders om turbo motoren te ontwikkelen.
Reply With Quote
  #158  
Old 21-09-2013, 15:10
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

Quote:
Originally Posted by Mtdi
Bij VWM gebruiken ze nog steeds G laders om turbo motoren te ontwikkelen.


Waarom doen ze dat?
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
  #159  
Old 21-09-2013, 19:17
giuliettaevo giuliettaevo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 287
Default

Crisis...
Reply With Quote
  #160  
Old 10-10-2013, 14:40
richard-polo's Avatar
richard-polo richard-polo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,975
Send a message via MSN to richard-polo
Default

Russellader gelast en nieuwe dichtlijstgroef gefreest, made bij theibach

Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum