Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #361  
Old 11-07-2013, 16:19
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Klinkt goed allemaal vandaag van Pim te horen gekregen dat het spruitstuk van mij ook klaar is.
Worden nu afgewerkt en dan komt het mij kant op
En dan ga ik denk ik ook gebruik maken van dit topic
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #362  
Old 29-07-2013, 18:12
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

Ik ben vandasg bezig geweest met de runners op de voetplaat lassen. Echter moeten de runners iets scheef komen staan om tot de goede hart op hart afstand te komen. Maar gast het zaakje straks niet lekken Omdat de runners scheef in de carburateurs komen staan?

Ik maak gebruik van cbr 600 carburateurs met de originele inlaat rubbers.

Wat me ook opviel is dat de voetplaat krom trekt door het lassen, hoe gaan jullie dat tegen?

__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #363  
Old 29-07-2013, 18:28
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Hoe las je?
Mig, tig of mma?
Wat wij doen is stukje voor stukje lassen met pauzes tussendoor.
Runners lassen wij buitenlangs af.
Runners op voetplaat lassen we van binnen.

Daarna uitgloeien en richten.


Onze bouwpakketten zijn zo vorm gegeven dat ze precies voorgaats uitkomen en dan met gripringen recht in de carbrubbers schuiven.
Reply With Quote
  #364  
Old 29-07-2013, 19:15
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

Ik las autogeen, omdat mijn tig skills niet zo denderend zijn. Ik heb ze inderdaad in 1 keer afgelas van buitenuit, en ook van buiten gehecht. Dat ga ik dus anders aanpakken.


En ik zie in je beginpost dat je de runners er ook ietwat schuin op last?
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #365  
Old 29-07-2013, 19:23
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Klopt, dat was het allereerste spruistuk wat ik heb gemaakt.
Sinds die tijd hebben we de spruitstukken doorontwikkeld.

Alles wordt nu CNC geproduceerd alleen het lassen niet.
Dat maakt dat het beter past.
Reply With Quote
  #366  
Old 29-07-2013, 19:29
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

Oke. Dan moet ik dus overnieuw beginnen. Ik wil het in één keer goed doen zodat ik er ook plezier van kan hebben.

Kun jij mij een prijs pb'en voor een spruitstuk Dub-detail?
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #367  
Old 29-07-2013, 19:37
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Alleen het bouwpakket verkopen wij nog.
€250,- voor smallblock

Complete spruitstukken gaat te veel tijd in zitten. en dan kom ik niet meer aan de rest van het maatwerk toe.
Reply With Quote
  #368  
Old 29-07-2013, 19:53
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

Oké, dankjewel voor de hulp Ik zo toch zelf nog eens proberen om het zo te krijgen als ik voor ogen heb, zo niet bestel ik een setje bij jouw.
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #369  
Old 31-07-2013, 10:30
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

Raden jullie trouwens aan om de remluchtsproeiers van mijn cbr carburateurs voor op mijn 1300 al bij voorbaat af te doppen? Of eerst de sproeiers opboren naar 135-140 en dan kijken wat hij doet?
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #370  
Old 31-07-2013, 16:33
Sjon Sjon is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,527
Default

.
__________________
Caddyke......

Last edited by Sjon : 27-10-2015 at 21:35.
Reply With Quote
  #371  
Old 31-07-2013, 17:39
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Wat sjon zegt.
Reply With Quote
  #372  
Old 31-07-2013, 22:39
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

Oké, dan ga ik ze sowieso afdoppen. Maar in de beginpost staat dat voor 36mm op een 1300 je rond de 140 moet zitten. Het MH blokje is voorzien van een 3f nokkenas ( 214.5 gr, 9.6mm lift ) en verder een katvervanger. De rest is gewoon origineel.
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #373  
Old 13-08-2013, 19:49
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

Ben vast even bezig geweest met de carbs. Remluchtsproeiers alvast afgedopt met een stukje lasdraad ( 2mm ) werkt echt super. Verder de carburateurs even goed bestudeerd en de hoeksensor verwijderd. Er zitten nu 115 sproeiers in, deze ga ik als basis afstelling opboren naar 130 en van daaruit verder.

Er zitten nu 3 slangen aan de carbs, degene onder bij de vlotterbakken lijken mij de brandstoftoevoer aansluiting. Degene boven uit de carbs lijken mij de overloop? En dan heb ik nog een dikkere die op de luchtfilterbak aangesloten lijkt te hebben gezeten. Wie kan mij dit bevestigen ? En wat moet ik met die dikkere slang?

Het zijn cbr 600f carbs van 1998.

Alvast bedankt
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #374  
Old 22-08-2013, 09:22
Sjon Sjon is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,527
Default

.
__________________
Caddyke......

Last edited by Sjon : 27-10-2015 at 21:35.
Reply With Quote
  #375  
Old 24-08-2013, 11:07
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

De aansluitingen ben ik al uit intussen. Die dikke is inderdaad luchttoevoer van de membranen. Moet hier een filtertje op? IkHeb de carburateurs helemaal uit elkaar gehad en gereinigd. Heb de sproeiers al uitgeboord naar 135. Als ze nu te groot zijn soldeer ik ze wel weer dicht en boor ik ze weer opnieuw op. Hopelijk is over 2 weken het spruitstuk klaar.
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #376  
Old 24-08-2013, 21:32
Sjon Sjon is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,527
Default

.
__________________
Caddyke......

Last edited by Sjon : 27-10-2015 at 21:36.
Reply With Quote
  #377  
Old 24-08-2013, 21:58
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

Quote:
Originally Posted by Sjon
Heb ik gewoon los hangen.
Origineel bij een motorfiets iets met een los filtertje ofzo of aansluiting op luchtfilterbox?


Zit normaal aangesloten aan de voorkant van je airbox, als je +200 rijd met de moto dan worden door de luchtdruk je membramen extra omhoog gedrukt om snelheden boven de 250km te kunnen halen, heeft in een auto 0,0% nut.

Bij mij zijn ze ook gewoon open. slangetjes zijn er gewoon af.
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #378  
Old 31-08-2013, 07:15
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

Klein probleempje hier. Ik heb 4 losse luchfilters gekocht, maar deze passen alleen als ik de kelken inkort of eraf laat. Is dit een probleem?
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #379  
Old 16-09-2013, 18:09
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

Luchtfilters inmiddels ook passend gemaakt Spruitstuk is in de maak, hoop ik deze week binnen te krijgen. Als dat zo is wil ik zaterdag het zaakje erop gaan bouwen.

Moet nog wel even een messing bochtje scoren voor de gaskabel, en een inlaatpakking + vloeibare pakking.

Ik ben benieuwd
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #380  
Old 21-09-2013, 18:03
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

Vandaag de carburateurs gemonteerd, en uiteraard ging dit niet zonder problemen.

De carburateurs zitten er inmiddels op, en hij heeft voor het eerst gedraaid Ben nu al verliefd op het geluid, fantastisch

Echter heb ik dus een brandstofpomp van een motor ( weet niet welk type, maar heb deze bij een sloper gehaald en deze moest goed zijn voor mijn cbr carbs ). De pomp werkt prima, en gaat ook langzamer draaien zodra de vlotters vol zijn, alleen komt er toch benzine uit de overlopen gedrupt???

Ik heb dit nu opgelost door een t stuk in de persleiding te zetten, dit t stuk heeft een 6mm aftakking naar de retour. De pers leiding zelf is 10mm, evenals de aansluiting op de carburateurs. Nu lekken de vlotters niet meer, maar ik vraag me af of hij bij vollast dan wel de vlotters vol houdt, en er niet teveel benzine naar de retour gaat. Maar we zullen zien.....
De ontsteking heb ik afgesteld op 14gr bij ongeveer 1000 toeren. Ik kwam tot de conclusie dit dit overeen komt met de originele merktekens. Zou dit kunnen kloppen?

Het betreft een Mh motor.
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 01:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum