Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 14-05-2013, 18:38
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Dan vervuilen we de boel niet zo duidelijk weten jullie allemaal hoe en wat
Maar goed geintje moet kunnen ik hoop dat er nog andere komen die hier wat mee kunnen net als ik
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #22  
Old 15-05-2013, 11:55
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Is er ook geen manier waar op ik voor me elektrische pomp geen plus naar de accu hoeft te leggen.
Maar gewoon het originele systeem na maak van de GTI die wel een elektrische pomp heeft.
Maar vanavond wel even een foto van dit schema heb nu geen tijd
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #23  
Old 15-05-2013, 15:39
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Ik zie deze thread helaas nu pas, en kom hier dus eigenlijk te laat mee:

Ik ben maar meteen eerlijk, want ik vind dat je niet verstandig bezig bent. Je zit dadelijk met een stuur met claxon dat niet meer werkt maar er nog wel zit. En als je dan een keer een ander stuur wilt steken, is het onhandig en zonde dat je die claxon niet gewoon kan gebruiken. Of als je die hendel per ongelijk verkeert gebruikt en niet wist maar claxonneert, staat niet echt heel subtiel.

Nu weet ik ook wel dat die spucknapf stuurtjes nogal problematisch zijn als het op de claxondop aankomt, maar dat is goed te repareren. Ik heb een zestal van die dingen in stock, waarvan vier met dop en van die vier is er maar één die helemaal goed is. Ik ben dus op zoek gegaan naar de manier om ze te repareren, en dan voornamelijk de pinnetje die altijd afbreken. Ik ben begonnen met de slechtste waarvan een beun ook de contactstrip heeft verongelukt:

(ik hoop dat je het niet erg vind dat ik je thread vervuil met mijn plaatjes/verhaal)

Zo begon ik:



Dan heb ik van een ander stuur de contactstrip verwijderd en "uitgevouwen" zodat ik een uitslag heb die ik kan namaken uit een strip koper die ik nog had liggen: (hij ligt nu op een derde claxondop zodat je kunt zien "waar het vandaan komt")



Die uitslag heb ik overgetekend op de koperen strip en dan uitgeknipt:






Even afgewerkt en rechtgemaakt. Klaar om er drie messing spijkerkopjes in te solderen zoals de originele contactstrip ook de verhogingen heeft:



Hier zitten de spijkertjes erin en is het geheel juist geplooid:



En hier zit de strip er weer terug op:



En dan komt het belangrijkste, de pinnetjes (in dit geval maar één). Hier is hij eruit gehaald met een zo vlak mogelijk oppervlakte achterlatend:



Hier het nieuwe pinnetje perfect op maat gemaakt en klaar voor montage. Ik heb hem dan uiteindelijk vast gezet met secondelijm en in het midden heb ik hem een klein schroefje gegeven zodat ik er tweehonderd procent zeker van kan zijn dat er niks meer mee gebeurd:



Dan zit het pinnetje er weer op:



En de complete dop weer helemaal in orde:



Netjes aan te sluiten:



Niks aan te zien:







Het stuur zit dus weer in elkaar en werkt perfect. Er is niks aan te zien, niks aan te merken. Totdat je de dop eraf neemt allicht, dan zie je dat er een wit pinnetje tussen zit:

Ik heb eerst dit proefje gemaakt, een succes dacht ik zo wel. Daarom zijn er dus nog een twintigtal van diezelfde pinnetjes onderweg naar mijn adres. Als je wilt kan ik jouw stuurtje dus ook weer in orde zetten.

Last edited by Barn171 : 15-05-2013 at 16:35.
Reply With Quote
  #24  
Old 15-05-2013, 16:26
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Hoi Barn,
Geen probleem hoor dat je dit hier plaatst
Ben wel benieuwd naar de eind productie foto.
Bij mij is er eigenlijk geen 1 plastick pinnetje meer heel.
Ik heb er 1 hele veer in zitten en nog een halve ,mis er 2,5 veer
Er is nog niks gedaan maar de oplossing om de originele draden te gebruiken
is een zeer goed idee.
Dit kan ook zeer makkelijk weer ongedaan worden
Ik had de hendel genomen om dat dit ook een verend contact is.
En ik eigenlijk nergens anders een niet origineel knopje wil hebben op het dashboard.
Om alles zo origineel las mogelijk te houden.
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #25  
Old 15-05-2013, 16:37
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Ik heb de plaatjes erbij gezet.
Dat je de hendel van de wissers kiest is heel logisch, en ook wel de beste optie lijkt me, maar alsnog is het niet handig.
Gelukkig dat je er nog niet aan ben begonnen!
Reply With Quote
  #26  
Old 15-05-2013, 16:39
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Nu wat anders zou dit ook niet te realiseren zijn.




Relais regelen is geen probleem lijkt mij misschien heb ik hem zelf wel liggen.
Neem aan dat de pin bezettingen in de achterkant van de zekering kast nu niet gebruikt worden.
Ik kan natuurlijk van een oude boom een zekering kast stekker open zagen dan heb ik de pinnetjes om die evt wel te gebruiken voor de stekker in mijn boom.
Hou wel van een uitdaging maar het moet wel te doen zijn
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #27  
Old 15-05-2013, 16:41
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Quote:
Originally Posted by Barn171
Ik heb de plaatjes erbij gezet.
Dat je de hendel van de wissers kiest is heel logisch, en ook wel de beste optie lijkt me, maar alsnog is het niet handig.
Gelukkig dat je er nog niet aan ben begonnen!


Ziet er goed uit wat voor plastic pinnetjes heb je gebruikt ?
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #28  
Old 15-05-2013, 16:48
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Die brandstofpomp moet absoluut geen probleem zijn. Het is de grote ongebruikte pool in het midden van de stekker achterop de kast die van achteren komt. Je kunt de draad met stekker ook gewoon uit je oude/donor stekker halen zonder hem open te hoeven zagen hoor! Je heb er speciale gereedschappen voor, maar die zijn gemakkelijk na te maken. Heb ik zelf ook gedaan. Gewoon een oude antenne uit elkaar halen, er is altijd wel een maat bij die om de pool-stekker en in de grote verzamel stekker gaat. Als je die eroverheen duwt, duw je een drietal weerhaakjes terug en schuift de kabel zo uit de kunststof stekker. Dan kun je die weer solderen en klaar is kees!

Die pinnetjes heb ik speciaal laten maken. Ik kon niks bestaands vinden en omdat die stuurtjes z'n waarde wel hebben loont het wel om die te laten maken.
Reply With Quote
  #29  
Old 15-05-2013, 16:58
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Dat is een goede tip jammer dat ik de zekering kast niet hier heb om even te kijken naar de positie
En die dikke pool welke is dat op het schema


__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #30  
Old 15-05-2013, 17:14
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Brandstofpomp zit achterop de kast op pool E14. Op jouw schema zal dat het derde gele sterretje zijn, van onderaf te zien. Dus na zekering ZE31. Het punt is wel, dat als je hem zo aansluit, je ook een benzinepomp relais moet steken. Is nog nieuw te krijgen, maar kost je wel ongeveer 20 tot 30 euro.
Hier een plaatje van het originele vw schema, duidelijker wordt het niet


Reply With Quote
  #31  
Old 15-05-2013, 17:51
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Bedankt Barn171 moet lukken makleijker is voor mij om dit bij de zekering kast zelf te houden om er een compleet plaatje van te maken

Enig idee wat dit zou kunnen zijn vond ik ook nog ergens in me interieur boom.

Hela 12V 004 438 00





__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #32  
Old 15-05-2013, 18:56
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Als ik de schema's van de carburatie motor (Links) en injectie motor (Rechts) naast elkaar hou.
Zou het zo maar zo kunnen zijn dat de voor bereidingen er al liggen.
Op de draad 24 na die naar de uiteindelijk elektrische pomp gaat.


__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #33  
Old 15-05-2013, 19:15
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,560
Default

Quote:
Originally Posted by Style
Enig idee wat dit zou kunnen zijn vond ik ook nog ergens in me interieur boom.

Dat is de zoemer die je waarschuwt als je de linkerdeur opent terwijl de koplampen nog aan zijn. Het staat er trouwens ook op: "Summer"! Tsss..
Reply With Quote
  #34  
Old 15-05-2013, 19:23
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Had voor mij net zo goed zomer kunnen zijn ik en Duits
Nu nog even kijken waar die op geklemd zat had hem al weg gehaald om dat het met zo'n blauw k.t klemmetje zat.
Waarschijnlijk op de draad naar het lampje toe gok ik zo
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #35  
Old 15-05-2013, 19:42
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,560
Default

Zomer is inderdaad summer, maar dan in het Engels. In het duits is het sommer. Volg je het nog?
Reply With Quote
  #36  
Old 15-05-2013, 19:51
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Als hij maar zoemt als het licht aan staat
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #37  
Old 15-05-2013, 19:54
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Die relais voor het zoemen is niet origineel. Gewoon achterwegen laten, is alleen maar irritant. Je ziet over het algemeen toch wel als ze nog aan staan.

Of de pomp voorbereid is ligt eigenlijk aan het type zekeringskast. De oudjes hebben zo'n "additionele" houder bovenop de kast waarin de relais steekt, de nieuwe hebben al een relais gewoon op de plaat. Die oudjes moet je dus "bijbekabelen", de nieuwe werkt direct als je de 6mm^2 kabel vanuit de pomp op E14 steekt en de relais plaatst, de gehele voeding voor aansturing zit namelijk al in de zekeringskast verwerkt. dussssssssss...
Reply With Quote
  #38  
Old 15-05-2013, 19:55
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Oh, 'tis trouwens Rik, klinkt beter dan Barn171
Reply With Quote
  #39  
Old 15-05-2013, 20:14
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Quote:
Originally Posted by Barn171
Die relais voor het zoemen is niet origineel. Gewoon achterwegen laten, is alleen maar irritant. Je ziet over het algemeen toch wel als ze nog aan staan.

Of de pomp voorbereid is ligt eigenlijk aan het type zekeringskast. De oudjes hebben zo'n "additionele" houder bovenop de kast waarin de relais steekt, de nieuwe hebben al een relais gewoon op de plaat. Die oudjes moet je dus "bijbekabelen", de nieuwe werkt direct als je de 6mm^2 kabel vanuit de pomp op E14 steekt en de relais plaatst, de gehele voeding voor aansturing zit namelijk al in de zekeringskast verwerkt. dussssssssss...


Dussssss dit is mijn zekering kast origineel "81 waarschijnlijk pech gehad




Dacht dat hij dan op positie L kwam ,had nog even gauw naar het relais gezocht.
Had toevallig vorige week nog een complete zekering kast uit een 1600 seat cordoba gehaald in de hoop dat hij hier op zat , maar niet dus.

Quote:
Originally Posted by Barn171
Oh, 'tis trouwens Rik, klinkt beter dan Barn171


Hoi Rik nice to meet you noem mij maar Peter dan
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #40  
Old 16-05-2013, 15:51
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Oké peter ( ), dan heb je het inderdaad niet getroffen met je zekeringsdoos. Het is dan ook weer wat lastiger om je benzinepomp netjes aan te sluiten. Ik raad je aan om het geheel dan toch maar om te bouwen naar het nieuwe type zekeringsdoos. Die past er direct in als het goed is, alleen moet je de polen uit de stekkers achterop de kast wel allemaal omsteken. Dat is een heel karwei, maar op zich met een goed schema wel te doen. Het makkelijkst zou zijn om even bij een lokale autosloop uit een golf 2 (of scirocco 2, of jetta 2, of passat B2, of...., je hebt het idee wel) zo'n kast te halen en dan de stekers er gewoon af te knippen, die heb je namelijk nodig, en dan heb je ook meteen de kleurcodes voor je neus, is wel handig. Of je knipt er twee uit, dan heb je van een de kleurcodes, en van de ander de kunststof stekers. Hoef je niet met foto's te gaan klooien enzo. Op de sloop kost zoiets toch geen drol.

Je relais zit op een oud type zekeringsdoos dus niet op een positie met een letter, maar op een houder die erbovenop wordt geschoven. Je kunt hem altijd direct herkennen aan de losse zekering die op de relais zit. Bij de nieuwe typen vervalt die zekering omdat het hele elektrische brandstof systeem al is opgenomen in het circuit van de zekeringsdoos.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 01:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum