![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Ik wil mijn bbsen graag met het hart buitenop monteren om wat extra ruimte te creeren voor de remmerij, waar moet ik rekening mee houden als ik dit doe?
Hoe centreer je de boel? Hebben de boutjes voldoende kracht om het wiel recht te houden (zonder dat de rand op het randje op het hart rust)? Allee ideen zijn welkom..
__________________
Quote:
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Zo creëer je toch geen extra ruimte voor je remmen? Het hart komt toch weer tegen de remschijf?
Of snap ik de bedoeling niet ![]()
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM ![]() KTM EXC 525 Racing SM ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lijkt mij ook ! als je meer ruimte tussen schijf en hart wilt hebben zal er een dunne spacer tussen moeten.
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#4
|
||||
|
||||
![]() Dat klopt, maar door het hart buitenop te plaatsen kan er een dikkere spacer tussen en de boel toch binnen de kasten blijven, dus de zelfde stance en meer ruimte voor de rem.
Maar dat vroeg ik niet ![]()
__________________
Quote:
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Met camberbouten kun je ook flink stellen. Ik weet niet wat voor auto je hebt bij mijn Golf 3 ging het perfect.
De situatie: 3-delige BBS 8,5x17 ET30 en 18mm spoorverbreders erop voorzijde. Bandenmaat 195-40-17. Met een setje magic camber van monroe zit de boel netjes in de kas ipv 3cm uitsteken. Mocht je het toch willen het kan wel en is vaker gedaan met meerdelige wielen.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#6
|
||||
|
||||
![]() Ik heb mijn camber al gesteld in de (g60) fusees en heb verstelbare toplagers..
Het gaat me niet om de camber, ik wil graag weten wat ik tegenkom als ik mijn bbsen front mount wil monteren. Iemand antwoord op die vraag?
__________________
Quote:
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Hangt af van de maten en type velg, soms heb je
Een spacer nodig tussen buiten en binnenrand. Ook al eens gezien zonder spacer, gewoon ruimte tussen De bouten opgevuld met ruitenkit ![]() ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Kijk, hier kom ik al iets verder mee, het gaat om een setje rs098 dus 16" 7" breed.
Wanneer zou je een spacer nodig hebben? Als de randen niet direct op elkaar kunnen zoals bij een ,5 inch rand?
__________________
Quote:
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Als je bedenkt dat iedere verbinding aan een vliegtuig met kit zit en sommige delen van de vleugels zelfs met zwarte ruitenkit geseald worden (naast de boutverbinding natuurlijk) dan kan dat best ![]()
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Klopt, als ze niet direct aansluiten heb je een spacer nodig, Kom ik meteen op audi1981 terug, heb dus gezien dat de randen niet aansloten,(3mm spacer nodig) Wel vast gebout (niet 1:1 dus) en de space opgevuld was met ruitenkit ![]() Als verbinding is het prima in combi met bouten, maar niet als pur ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() Thanks Peter,
En hoe centreer je de boel? Kunnen de boutjes de kracht aan als de rand niet op het hart rust?
__________________
Quote:
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Meeste rennsports hebben geen centrering,
Maar je kunt bij de meeste rs de achterste centrering Gebruiken op de rand, wel weer even goed monteren/uitklokken. |
#13
|
||||
|
||||
![]() Passen beide randen op de achterrand vh hart?
Is er een 'hobby manier' van uitklokken of kan dit alleen met professioneel materiaal?
__________________
Quote:
|