Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Wielen en banden
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 08-05-2013, 21:43
Tjeerd's Avatar
Tjeerd Tjeerd is offline
Triple Action Donor - travel pussy
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,168
Default 3 delige wielen 'Front mount'

Ik wil mijn bbsen graag met het hart buitenop monteren om wat extra ruimte te creeren voor de remmerij, waar moet ik rekening mee houden als ik dit doe?

Hoe centreer je de boel?

Hebben de boutjes voldoende kracht om het wiel recht te houden (zonder dat de rand op het randje op het hart rust)?

Allee ideen zijn welkom..
__________________
Quote:
Originally Posted by Jeremy Clarkson
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you.
Reply With Quote
  #2  
Old 09-05-2013, 10:29
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Zo creëer je toch geen extra ruimte voor je remmen? Het hart komt toch weer tegen de remschijf?

Of snap ik de bedoeling niet
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #3  
Old 09-05-2013, 11:39
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Lijkt mij ook ! als je meer ruimte tussen schijf en hart wilt hebben zal er een dunne spacer tussen moeten.
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #4  
Old 09-05-2013, 13:12
Tjeerd's Avatar
Tjeerd Tjeerd is offline
Triple Action Donor - travel pussy
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,168
Default

Dat klopt, maar door het hart buitenop te plaatsen kan er een dikkere spacer tussen en de boel toch binnen de kasten blijven, dus de zelfde stance en meer ruimte voor de rem.

Maar dat vroeg ik niet iemand antwoord op bovenstaande vragen?
__________________
Quote:
Originally Posted by Jeremy Clarkson
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you.
Reply With Quote
  #5  
Old 09-05-2013, 14:00
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,490
Default

Met camberbouten kun je ook flink stellen. Ik weet niet wat voor auto je hebt bij mijn Golf 3 ging het perfect.

De situatie: 3-delige BBS 8,5x17 ET30 en 18mm spoorverbreders erop voorzijde. Bandenmaat 195-40-17. Met een setje magic camber van monroe zit de boel netjes in de kas ipv 3cm uitsteken.

Mocht je het toch willen het kan wel en is vaker gedaan met meerdelige wielen.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Golf Rallye
Dailys:
Phaeton W12 & T5GP California
Reply With Quote
  #6  
Old 09-05-2013, 14:55
Tjeerd's Avatar
Tjeerd Tjeerd is offline
Triple Action Donor - travel pussy
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,168
Default

Ik heb mijn camber al gesteld in de (g60) fusees en heb verstelbare toplagers..

Het gaat me niet om de camber, ik wil graag weten wat ik tegenkom als ik mijn bbsen front mount wil monteren. Iemand antwoord op die vraag?
__________________
Quote:
Originally Posted by Jeremy Clarkson
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you.
Reply With Quote
  #7  
Old 09-05-2013, 15:08
sixpack's Avatar
sixpack sixpack is offline
Volksforum Crew - Polijstpooier
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,024
Default

Hangt af van de maten en type velg, soms heb je
Een spacer nodig tussen buiten en binnenrand.

Ook al eens gezien zonder spacer, gewoon ruimte tussen
De bouten opgevuld met ruitenkit heerlijk
Reply With Quote
  #8  
Old 09-05-2013, 16:11
Tjeerd's Avatar
Tjeerd Tjeerd is offline
Triple Action Donor - travel pussy
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,168
Default

Kijk, hier kom ik al iets verder mee, het gaat om een setje rs098 dus 16" 7" breed.
Wanneer zou je een spacer nodig hebben? Als de randen niet direct op elkaar kunnen zoals bij een ,5 inch rand?
__________________
Quote:
Originally Posted by Jeremy Clarkson
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you.
Reply With Quote
  #9  
Old 09-05-2013, 16:40
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,862
Default

Quote:
Originally Posted by sixpack
De bouten opgevuld met ruitenkit heerlijk


Als je bedenkt dat iedere verbinding aan een vliegtuig met kit zit en sommige delen van de vleugels zelfs met zwarte ruitenkit geseald worden (naast de boutverbinding natuurlijk) dan kan dat best
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #10  
Old 09-05-2013, 17:07
sixpack's Avatar
sixpack sixpack is offline
Volksforum Crew - Polijstpooier
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,024
Cool

Quote:
Originally Posted by Tjeerd
Kijk, hier kom ik al iets verder mee, het gaat om een setje rs098 dus 16" 7" breed.
Wanneer zou je een spacer nodig hebben? Als de randen niet direct op elkaar kunnen zoals bij een ,5 inch rand?



Klopt, als ze niet direct aansluiten heb je een spacer nodig,
Kom ik meteen op audi1981 terug, heb dus gezien dat de randen niet aansloten,(3mm spacer nodig)
Wel vast gebout (niet 1:1 dus) en de space opgevuld was met ruitenkit

Als verbinding is het prima in combi met bouten, maar niet als pur
Reply With Quote
  #11  
Old 09-05-2013, 17:52
Tjeerd's Avatar
Tjeerd Tjeerd is offline
Triple Action Donor - travel pussy
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,168
Default

Thanks Peter,

En hoe centreer je de boel? Kunnen de boutjes de kracht aan als de rand niet op het hart rust?
__________________
Quote:
Originally Posted by Jeremy Clarkson
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you.
Reply With Quote
  #12  
Old 09-05-2013, 18:20
sixpack's Avatar
sixpack sixpack is offline
Volksforum Crew - Polijstpooier
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,024
Default

Meeste rennsports hebben geen centrering,
Maar je kunt bij de meeste rs de achterste centrering
Gebruiken op de rand, wel weer even goed monteren/uitklokken.
Reply With Quote
  #13  
Old 09-05-2013, 21:59
Tjeerd's Avatar
Tjeerd Tjeerd is offline
Triple Action Donor - travel pussy
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,168
Default

Passen beide randen op de achterrand vh hart?

Is er een 'hobby manier' van uitklokken of kan dit alleen met professioneel materiaal?
__________________
Quote:
Originally Posted by Jeremy Clarkson
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum