![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hoi Joris nee ik ga niet met de computer rijden,ik ga alleen met een module rijden.
En dat dan izm werking met de ontsteking die ik nu heb. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Yes de dynamo loopt nu op 1 lijn met de rest
![]() Ik kan hem op zeker niet in de stand zetten zo als hij bij een diesel staat. Ik denk dat een diesel geen hulpas bout heeft want deze loopt dan aan tegen me v-snaar ![]() ![]() ![]() Dus dan maar omhoog moet wel een aardig stuk om weer boven de zelfde bout uit te komen maar dat gaat. Heb ik alleen een V-snaar nodig van 1060mm ![]() ![]() ![]() Iemand hier die misschien de lengte van een MK2 16V stel strip weet. Ik heb nu de juiste lengte bepaald met een houtje dus ik moet of zelf iets maken. Of die van een 16V moet gaan passen ![]()
|
||||
|
||||
![]() Dat wordt nog een heel gezeur met die dynamo!
![]() Je weet dat als je met de huidige verdeler gaat rijden, je een vast ontstekingstijdstip hebt? Dat is niet echt optimaal als je er het beste uit wilt halen... Ik zou er toch eentje met centrifugaalvervroeging regelen, dat rijdt zoveel beter! |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Quote:
Quote:
Ik dacht dat het dus wel kon ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Het kán ook wel, maar je hebt een vast ontstekingstijdstip.
Het idee van voorontsteking is dat je voor BDP ontsteekt, de klap komt altijd even later pas. Naarmate het toerental dus stijgt, moet de onsteking steeds vroeger plaatsvinden. Als hij vast is, zit je altijd met een compromis tussen stationair een beetje aardig draaien en in hogere toeren ook nog, maar dat is dus nooit zoals het zou moeten zijn ![]() Naarmate je toeren stijgen wil je dat je ontsteking netjes meeloopt, en niet vast staat... Nou is het zo dat de 2 liter motoren een andere ontsteking hebben, dus het past niet 1 op 1. Het tandwiel onderaan de ontsteking is groter dan die van bv een 1.8. Die is opzich prima over te zetten, maar dan is het gat in het onderblok ook nog eens groter. Ik weet niet of de ring die bij mijn ontsteking zit zo door vw is geleverd, of dat hij zelfgemaakt is, maar die zou je wel moeten hebben... Vrijdag vraag ik ff hoe het zit ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hoor het graag duidelijk heb jij er meer kaas van gegeten dan ik.
Originele 1800DX ontsteking heb ik nog wel liggen tandwiel over zetten is een ander verhaal als ik me niet vergis heb ik dit wel eens geprobeerd maar niet gelukt. Laat maar weten hoe en wat en graag helemaal uit gekauwd voor dommies ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ik zou die dynamo laag houden en een loopwieltje monteren, die lange spanstrip is geen porum
![]()
|
|
||||
|
||||
![]() Toevallig een vb van zo'n loopwieltje ,ben het volledig met je eens! nog eens los van de zoektocht naar een 1060mm v-snaar passend voor de vw poelies
![]()
|
||||
|
||||
![]() Loopwiel van een TDI
![]()
|
|
||||
|
||||
![]() Ik ga die gelijk een opzoeken noch een specifiek bouwjaar ?
|
||||
|
||||
![]() Golf 4, ik bedoel die kleintjes die tussen de pomp en nokkenas zitten
![]()
|
|
||||
|
||||
![]() Bedoel je deze misschien ?
ribbed v-belt / diesel eng. AAZ,1Y,1Z, AHU,AFN,AEY, ALE ( 1 ) is alleen voor de brede v-snaar uitvoering ![]() ![]()
|
|||
|
|||
![]() Over de ontsteking
In Polo wereld rijd men veel met motorfiets carbs deze mensen rijden voor zo ver ik weet allemaal met een vast ontsteking tijdstip ver voor bdp (14 graden ipv 6) Andere blokken maar mischien kan je hier wat informatie vinden over de ontsteking http://www.g40.nl/smf/index.php?topic=963.0 |
|
||||
|
||||
![]() Thanx ! Ik ga is kijken misschien is het wel zo makkelijk als ik het ook eens beter ga begrijpen
![]()
|
|||
|
|||
![]() misschien tip koop 2 unibolts 1 met links draad en 1 met rechtse draad stukje buis ff draad in tappen aan bijde zeiden, deze kun je dan mooi als steller gebruiken, ipv een platte strip rond is sterker!! en denk dat dit er mooier uit ziet. voor de rest echt top bezig.
|
|||
|
|||
![]() en zit nog ff te kijke misschien ff een stalen plaatje maken aan je dynamo, zodat je de stelstang onder je dynamo kan bevestigen ipv er boven. is die ook mooi uit het zicht.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Is idd ook nog een idee ![]() Zat zelf ook te denken om de twee onderste poelies uit te vullen zo dat de v-snaar toch langs de ontsteking as bout loopt. Dan kan hij weer verder zakken makkelijker vast te zetten en de v-snaar die ik heb past dan ook ![]() Wordt wel een beetje moe van de situatie krijg je als de auto niet aan of voor de deur staat ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ik bedoel van de d-riem tussen de pomp en nokkenas
![]()
|
|
|||
|
|||
![]() Ferm project! En leuke motor keuze. Is ééns iets anders
![]() Wss een gelijkaardige motor als bij deze hier?; http://www.golf1.info/forum/index.p...highlight=Larsi
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Thanx dat lijkt idd ook een ABA ![]() Quote:
Die is toch anders dan de dunne v-snaar of mag dit niet baten ![]() Golf, year - 1998 toothed belt / 1.6-2.0ltr. / AAM,AEP,ADZ, ![]() Nr 12 of 12A ? ![]() Ik heb ook even gekeken hoe de beugel moet worden als ik hem achter langs maak. Dit moet ik dus dan nog even in staal uitwerken de radius is nog niet helemaal correct deze is nu 60mm maar moet zijn aan de binnenzijde 70mm. Andere dynamo gepakt voor proef konijn ![]() VB is niet helemaal goed de zelf maak beugel komt op 2 plaatsen vast op de dynamo. vb dynamo heeft dit niet maar waar het op moet komen wel. En dan de aansluiting groen is voor de verstelbare beugel die aan de steun zit van de dynamo. ![]() ![]() Of toch maar ![]() Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs Last edited by Style : 15-04-2013 at 16:43. |