![]() |
|
||||
|
||||
![]() dat valt nog niet helemaal mee,ik denk niet dat je er aan ontkomt om de kleppen te demonteren.....
|
||||
|
||||
![]() okee prima!
heb je daar speciaal gereedschap voor nodig? mvg Kenny
|
||||
|
||||
![]() eigenlijk wel,maar eruit krijg je ze zelf wel door de kop op iets stevigs te leggen,zodat de klep aan gedrukt word,en dan een lange dop op de veerschotel zetten,opneuker geven met een hamer en voila de spietjes springen eruit.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() ![]()
|
|
|||
|
|||
![]() En? Hoe staat het met de revisie van je blok? Ik vind dit model Passat trouwens prachtig!👍 Zou ik zelf op termijn ook graag in rijden.
Veel succes verder! |
|
||||
|
||||
![]() Het gaat allemaal langzaam aan even, druk met werk en met de golf!
verder al een hoop onderdelen verzameld: 1z krukas plus drijfstangen en zuigers (35 euro op ebay) golfbal pookknop 2 sets achterlichten (1 euro op ebay) kamei rollo in de kofferbak (uiterst zeldzaam en nieuw! voor 40 euro op ebay) blauwe kentekenplaten golf 2 gtd tellers met dieseltoerenteller volgend weekend word blok uit de auto gelift en gaat het balletje rollen!
|
|||
|
|||
![]() Zo, jij hebt even lekker geshopt op Ebay👍
Als je nog foto's hebt van je vorderingen, altijd leuk! |
|
||||
|
||||
![]() Zo na lange tijd van stilte een GROTE UPDATE!!
Even wat rand informatie: Ik heb met 2 vrienden samen een loods nu, waar we auto's in gaan onderhouden en waar ook in gehobbyd gaat worden. De loods is ongeveer 400 vierkante meter en 6 meter hoog, hier komt een 4 koloms brug in en alle toebehoren die nodig zijn in een auto garage (denk hierbij aan een compressor, banden apparaat, uitlijn apparatuur enz enz) Nu terug naar de passat: Heb na lange tijd van ziekte en lang wikken en wegen besloten om toch de hele passat te gaan restaureren, en vanaf de grond weer op te gaan bouwen. Er word ook veel verbeterd en geupgrade denk hierbij aan: *grotere schijfremmen voor en schrijfremmen achter *volledig gerestaureerd 1.9 td blok erin *compleet nieuwe bekabeling *verlagings set eronder met audi 80 veerpoten enz enz. Vorig weekend is de passat naar de loods gegaan en ben vandaag begonnen met het hele interieur te strippen. Kwam hierbij nogal wat roest tegen aan de rechterzijde maar al met al valt het best mee voor zoon oude wagen. Hierbij wat foto's: ![]() ![]() De compleet vergane bitumen matten: ![]() ![]() De verrote dorpel aan de rechter zijde: ![]() ![]() ![]() Dit was ooit de bevestiging van de gordel van de bijrijder: ![]() De slechte plekken onder de achterbank. ![]() ![]() Hier is de rest van de bevestiging van de gordel: ![]() De rest van de mattenset en het mooie duitse matje dat onder de achterbank zat :P ![]() ![]() De matten gaan schoongemaakt worden met de hogedruk reiniger zoals hiet al op het forum in een mooi topic staat omschreven. Hier staan al mijn delen uitgestald achter de auto: ![]() En hier alvast een nieuwe wielbak die roestvrij is en nieuwe verlagings veren die ik via ''dasher'' van het forum heb overgenomen! ![]() ![]() Zo dit was het dan voor vandaag morgen gaat het dashboard eruit en de rest van het interieur en zal ik wel weer een update en foto's posten! gr Kenny
|
||||
|
||||
![]() Weer een update:
Gister avond begonnen met het afspuiten van het tapijt, heb ze eerst afgespoten met de hogedruk reiniger om de zand eruit te krijgen, daarna ingesopt met tapijtreiniger en daarna weer afgespoten met de hoge druk, en toen een nacht laten drogen. Hier de foto's: VOOR ![]() ![]() ![]() TIJDENS ![]() ![]() INGESOPT ![]() ![]() AFGESPOTEN ![]() ![]() DROGEN ![]() ![]() RESULTAAT ![]() Duizend keer beter dan dat het was! Kunnen nu weer voor de dag komen
|
||||
|
||||
![]() Update:
Vandaag verder het interieur gestript en ook het dashboard en kachel verwijderd. Ook heel de kabelboom eruit gehaald en alle isolatie. Roest valt achterin echt mee, alleen de wielbak is door (maar daar heb ik al een ander voor) en boven op het vul gedeelte van de dieseltank zit wat roest. Verder hoofdzakelijk vliegroest achterin. De a stijlen aan beide zijden beginnen wel, dus die gaan ook vervangen worden door vers metaal. Hierbij de foto's Dashboard eruit, heeft helaas wel wat scheuren (kijken hoe ik dat ga repareren) ![]() ![]() Familie bak en braad en familie kroonsteen zijn ook in deze auto geweest. ![]() Kachel, bedrading en ruitenwissers eruit: ![]() ![]() ![]() ![]() Isolatie eruit: ![]() ![]() 1 maal lege passat: ![]() Wielbak en origineel reserve wieltje met krik en alles ![]() ![]() Roest bovenop de vulpijp: ![]() Achterin: ![]() ![]() A-stijlen: ![]() ![]() Morgen weer verder!
|
||||
|
||||
![]() Goed bezig
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Je hebt er vaart in zitten Kenny, goed bezig
![]()
|
||||
|
||||
![]() Bedankt mannen!
![]() Kleine update. Wat leuke zeldzame dingen verzameld de afgelopen weken voor de passat. ![]() Komend weekend gaan de zijschermen eraf en de verlichting eruit, en gaan we kijken wat we tegenkomen!
|
|||
|
|||
![]() Hallo,
Enige idee of de kapjes van het stuur met turbo diesel nog te krijgen zijn? Groetjes! |
|
||||
|
||||
![]() @ GeeX: Ik heb er heel lang naar moeten zoeken en hij was niet goedkoop!
Weer een update: Dit weekend de voordeuren, voorschermen, verlichting, motorkap en alle bedrading verwijderd. Hier de foto's van de roest die ik tegen kwam: Voor en na foto: ![]() ![]() Linker scherm eraf: ![]() ![]() ![]() ![]() Rechter scherm eraf: ![]() ![]() ![]() Verlichting en alle bekabeling onder de motorkap eruit: ![]() ![]() ![]() ![]() De dorpel aan de linkerkant voor is gelukkig niet door, aan de rechterkant helaas wel. Volgende week gaan de achterdeuren en achterklep eruit, en ook de motor met bak wil ik dan eruit hebben. Waar ik wel nu even mij zit is het chassisnummer plaatje. normaal zit deze gepopnageld daar deze met 2 schroefjes zat. ook staat hier op vermeld dat het een type 32 is terwijl een station een type 33 is. Heb hier een beetje een raar onderbuik gevoel van gekregen. Kan iemand mij hier uitsluitsel over geven? ![]()
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby Last edited by KennyH : 24-06-2013 at 18:03. |
|
||||
|
||||
![]() ik heb geen verstand van passats, maar als er 16Axxxx zou staan ipv 17A op het vastgeschroefde type plaatje van mijn golf, zou ik hem snel van de hand doen..
Kloppen de gewichten verder wel, want een passat zal zwaarder zijn dan een "sedan". |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ik denk dat 't wel goed zit met dat chassisnr. plaatje, want 't Fahrgestellnr. (= chassisnr.) begint dus met 33 (dus van station/variant), bij b.v. de Golf 1 (type 17) zit altijd het getal 17 in 't chassisnr. verwerkt, maar anders vraag je het voor alle zekerheid toch ook nog 'ns ff in 't forum van de Passat Kartei Deutschland Maar man man man wat 'n bonk roest, dat ding kun je al haast met blik en veger bij mekaar vegen...
|
||||
|
||||
![]() Al die passats zijn hetzelfde. Roest roest roest. Maar het zijn zo'n leuke auto's.
|
||||
|
||||
![]() Ja klopt!
Meeste passat's roesten helemaal door op de a-stijlen en dorpels (gelukkig zijn mijn a-stijlen nog redelijk, heb ze echt al veel slechter gezien bij type 33 projecten) Als alle auto's roest vrij waren dan was er ook geen reden meer om ze te restaureren. Weet wel dat deze passat mooier uit de resto komt dan dat hij ooit is geweest! Trouwens bedankt allemaal voor de info over het typeplaatje, heb even het een en ander op gevraagd via volkswagen en het klopt dus wel allemaal! ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Gelukkig, kun je weer lekker verder hobbyen! Even doorzetten, want dan is het straks idd weer een super leuke wagen ![]() |