![]() |
#201
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Harmen, Dit potje zorgt ervoor dat alle damp en condens en evt. Olie welke door overdruk in de motor ontstaat, opgevangen wordt. Ook komt de warme smerige damp niet opnieuw door het inlaat traject wat normaal wel het geval is. Ik heb voor deze optie gekozen omdat mijn motor op digifant 1 loopt en ik niet een mooie/nette oplossing heb om de carterontluchting aan te sluiten op het inlaattraject. En op deze manier lijkt het netter vind ik en dus geen warme smerige lucht meer de inlaat in. Ik maak er meerdere dus mocht je ooit 1 willen hebben ![]() |
#202
|
||||
|
||||
![]() Het is dus eigenlijk alleen maar beter om het wel te nemen of zie ik dit verkeerd? Ik heb nu gewoon nog een originele Abf.
Heb op zich wel belang.. |
#203
|
||||
|
||||
![]() In principe wel, alleen als je een complete abf inbouwt zit de carterventilatie heel netjes verwerkt op het inlaatspruitstuk. En dat is bij mij niet het geval omdat ik een KR inlastspruitstuk heb en een handgemaakte inlaatbuis.
|
#204
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ok, dit wist ik niet. Wat zou jij zelf doen als je een complete Abf had? |
#205
|
||||
|
||||
![]() Zou ik het waarschijnlijk eerst zo laten.
Het is een goede oplossing op de manier hoe ik de motor heb opgebouwd en met een geblazen 16v, maar ook een heel mooie oplossing als je bijv. Met (weber) carburateurs gaat rijden. |
#206
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Er staan wel carburateurs op de planning! Dan maar weer eens zien hoe en wat, eerst de motor maar in bouwen haha. Bedankt voor de info! |
#207
|
||||
|
||||
![]() Carbs heb ik ook wel aan zitten denken
![]() toch maar voor de digifant gegaan. ![]() |
#208
|
||||
|
||||
![]() ![]() zo, kleine update weer. Opvangpotje klaar. Afgelast en ff geborsteld. Binnenkort ff monteren. Maar eerst de koppakking vernieuwen en 2 andete nokkenassen er nog in. Foto's daarvan volgen ![]() ben eerst nog ff druk. Namelijk nog een nieuwe daily gekocht. Een 1985 type2 diesel met 105.000km maar daarover snel meer.. ![]() |
#209
|
|||
|
|||
![]() Potje ziet er goed uit, maar waarom heb je ervoor gekozen de ingang zo laag te maken? Heb je er ook een aftap opzitten?
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross Hustler GT Buggy project `73 Scirocco GT2 project `91 VW vrije-standaard cross project Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km Golf GTI `81 Sold! |
#210
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Die zit zo laag omdat ik anders ivm de v snaar/kokerbalk niet mooi uitkom met de slang vanuit t blok. De ingang zit idd laag maar ik verwscht niet dat er heel veel olie uit gaat komen want dat doet ie nu ook niet en nu hangt ie nog gewoon los. Ik hoop alleen wel dat de overige damp goed weg kan komen. Mocht het potje wel snel vol raken dan kan ik zo achteraf nog het aftap plugje erin lassen. Ik heb materiaal op mn werk gelaserd voor 6potjes dus kan nog wat wijzigen als het moet. ![]() |
#211
|
|||
|
|||
![]() Mijn ervaring is dat vocht/damp zich toch wel ophoopt in het potje, (en je kijkt er vaak niet geregeld naar is mijn ervaring) daarom mijn opmerking over evt. aftap plug. Als ie met olie vult heb je waarschijnlijk wel een groter probleem. Goed bezig verder!
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross Hustler GT Buggy project `73 Scirocco GT2 project `91 VW vrije-standaard cross project Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km Golf GTI `81 Sold! |
#212
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Bedankt voor de tip ![]() Het mooie is ik heb nl. Helemaal nog geen ervaring met deze catch tankjes. Die universele zat t ook niet op dacht ik. Al zat de aansluiring idd wel hoger. Ook moest ik die tank dan helemaal aanpassen of allemaal losse slangen gebruiken. Dus zelf maar wat inelkaar gezet. Ik denk dat je wel gelijk hebt qua condens afzetting in t tankje. Ik zal eens kijken of ik iets van eenaftap mogelijkheid kan vinden die er in gemaakt kan worden. |
#213
|
||||
|
||||
![]() Zo. Het potje xit er inmiddels op
![]() nog geen proef mee gereden dat komt in het voorjaar wel. Ik heb 2 trillingsdempers ertussen om het potje mooi op zn plek te laten passen ipv star te monteren en nu dus ook bestand tegen trillingen e.d in het vooronder. ![]() en zo ziet t er nu uit: ![]() |
#214
|
|||
|
|||
![]() Ziet er goed uit. Je kan het ook nog mooier maken door er 2 aansluitingen op te maken dit kan mooi bij een 16V. Op de bovenste aansluiting die van de kop, op een onderste aansluiting retour naar de carter (ontluchting) en bovenop zoals nu het filter. Heb je ook geen aftap nodig. Zo heb ik ze ook vaak gemaakt voor 16V in de cross.
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross Hustler GT Buggy project `73 Scirocco GT2 project `91 VW vrije-standaard cross project Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km Golf GTI `81 Sold! |
#215
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Je hebt gelijk. Ik ga aankomend seizoen kijken wat er gebeurt op de manier hoe het nu zit en mocht dit niet goed werken dan kan ik idd er nog een aansluiting maken zodat het zeg maar "rond kan pompen" Ik ben nu al blij dat de dampen nu opgevangen worden en dat ik deze troep niet in het inlaattraject krijg. ![]() |
#216
|
|||
|
|||
![]() Quote:
ziet er goed uit ![]() |
#217
|
|||
|
|||
![]() heb je toevallig ook foto's van de motor steunen hoe je die gemaakt heb?
__________________
TOUADDY Maxi 1.4TSI Golf 2 1.3 Madison |
#218
|
||||
|
||||
![]() Mooi catch tankje
![]() ![]()
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#219
|
||||
|
||||
![]() Mooi werk, ben benieuwd wat ie levert op de bank
![]()
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#220
|
|||
|
|||
![]() Ff vraagje
Hoe heb jij de vacuüm gemaakt?
__________________
greettzz jp |