Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #81  
Old 25-11-2012, 23:19
Pascalvd Pascalvd is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 172
Default

Voor zover ik kan herinneren wel, heeft nog een heel topic over gestaan ergens op internet. kwam feitelijk op hetzelfde neer namelijk:

Een voorruit mag niet/in bepaalde mate beschadigd. Maar als hij er niet inzit kan hij er niet op afgekeurd worden.
Reply With Quote
  #82  
Old 13-12-2012, 00:21
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,560
Default

Zo zien onderdelen er uit als ik er mee klaar ben:




Gewoon een kwestie van alles wat ik loshaal schoonmaken voor het weer gemonteerd wordt. In dit geval: staalborsteltje in de boormachine, 5 minuten werk. Daarna ingesmeerd met vet, zodat het (voorlopig?) niet meer roest.

Het is de de steun van de dynamo die iets "verlengd" moest worden, omdat ik de V-snaar nét niet op spanning kreeg. Bij het monteren ontdekte ik dat er twee bevestigingsgaten zijn, op verschillende hoogte, en dat mijn vijlwerk dus overbodig was geweest. Oh, well....

PS.: De olie op mijn bumper was geen succes, na een ruime week werd die alweer zichtbaar grijzer.
Reply With Quote
  #83  
Old 08-02-2013, 23:19
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,560
Default

Heeft het eigenlijk enig nut om op deze auto (*) een veerpootbrug te monteren? Wordt 'ie dan wat stabieler in snelle bochten?

*: Golf II CL 1.6 Diesel, op 155/80-13 bandjes.
Reply With Quote
  #84  
Old 09-02-2013, 00:28
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,994
Default

Quote:
Originally Posted by Erik Baas
Heeft het eigenlijk enig nut om op deze auto (*) een veerpootbrug te monteren? Wordt 'ie dan wat stabieler in snelle bochten?

*: Golf II CL 1.6 Diesel, op 155/80-13 bandjes.

Ik ben geen pro in dit soort dingen maar ik denk gezien de smalle, hoge band dat het niet echt nuttig zal zijn.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #85  
Old 10-02-2013, 00:51
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,560
Default

Zoiets dacht ik ook al, maar ik wilde het toch even aan de heren experts voorleggen.
Vanaf maandag hoop ik op 185/60-14 te rijden, ik ben benieuwd hoe dát aanvoelt...
Reply With Quote
  #86  
Old 15-02-2013, 23:13
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,560
Default

Het is (voorlopig) uitgedraaid op 165/70-14, omdat ik daar snel en voordelig aan kon komen. O ja, en de voiture kwam bijna perfect door de APK, hij had alleen een rotte veerschotel, rechtsachter. Verder zelfs geen aandachtspunten, en dat voor een 28-jarige die door de vorige eigenaar afgeragd en verwaarloosd werd!

Last edited by Erik Baas : 23-02-2013 at 00:05.
Reply With Quote
  #87  
Old 15-02-2013, 23:25
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Beste autos
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #88  
Old 17-02-2013, 15:49
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,560
Default

Dit is 'm, sinds kort op echt gouden 14" velgen (ahum). Rolt en stuurt beter dan op 155-13. Moet er wel even rekening mee houden dat de snelheidsmeter en kilometerteller meteen zo'n 2,5% minder aanwijzen dan voorheen.


Reply With Quote
  #89  
Old 22-03-2013, 21:22
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,560
Default

Van binnen wordt 'ie stiller, ik heb een zacht dashboard op de kop getikt. Aan de buitenkant juist het tegenovergestelde: de claxon is een stuk harder (en spreekt veel vlotter aan), doordat ik een relais 53 geplaatst heb (ipv. de doorverbinding op pos. 6). Daar blijkt wel uit dat de normale bedrading echt te dun is...
Reply With Quote
  #90  
Old 23-03-2013, 22:34
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,560
Default

Hoe krijg ik de claxonknop eigenlijk los? Ik zie geen schroefjes, en opwippen met een schroevendraaier lijkt ook niet te lukken... En ik moet er echt bij, het ding maakt nogal slecht contact!


Reply With Quote
  #91  
Old 24-03-2013, 07:29
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Links en rechts zitten er 1 drukker in het stuur. Brede schroevendraaier eronder en ffe voelen waar de drukker zit, daar klik je 'm zo los.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #92  
Old 04-04-2013, 22:18
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,560
Default

Dank je, 't is gelukt. Zat wel onwijs vast!

En zelfs daar binnenin was de vorige eigenaar al een het knoeien geweest: ik vond ingebrande plekken en een stuk isolatieband... Enfin, de claxonknop werkt nu weer perfect.
Reply With Quote
  #93  
Old 03-07-2013, 00:22
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,560
Default

Problemen hebben soms een onverwachte oorzaak! Ik had van de achterruitenwissermotor een wikkeling gerepareerd en toen deed 'ie het weer, maar wel erg traaaaaag... Hij maakte ook maar één slag op de intervalschakeling, terwijl dat er twee horen te zijn. Het ding werd bovendien nogal erg warm, en de zekering van 10A knalde er al snel uit. Een van 15A bleef wel heel, dus ik dacht "laat maar, dat pak ik later nog wel eens aan".
Totdat ik al mijn ruiten eens grondig schoonmaakte: het ding werkt weer als een speer, en maakt gewoon weer vlot twee slagen! Weer wat geleerd. Sufkut...
Reply With Quote
  #94  
Old 05-07-2013, 23:32
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,560
Default

Hint:


Reply With Quote
  #95  
Old 05-07-2013, 23:44
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

Zag de verkoop thread al. Gefeliciteerd. Leuk ding
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #96  
Old 19-02-2014, 22:58
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,560
Default

Jammer genoeg: de diesel staat nu te koop, zie http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=124211
Reply With Quote
  #97  
Old 26-02-2014, 23:24
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,560
Default

En is verkocht. [SNIF]
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum