![]() |
#21
|
|||
|
|||
![]() Ja snap ik vind het ook mooi om advies te krijgen
Maar de motor is bij iemand geweest die meer dan 25 jaar gespecialiseert is in motor revisie. Denk dat die man er wel verstand van heeft wat goed en niet goed is |
#22
|
||||
|
||||
![]() nou schijnbaar niet,want;
als je standaard voeringen gaat honen,ga je al over de maat heen. als je er dan ook nog eens zulke plekken in blijft zien,kun je je wel voorstellen wat de zuiger op dat punt wil gaan doen,als ie daar ook nog eens een dreun op zen hasses krijgt.oftewel,er zijn verschillende standaarden die je kan volgen,1 daarvan is als het weer een plof geeft vind ik het prima,en dat is precies zoals dit is gedaan.ik doe dit werk slechts 10+ jaar,dus misschien zit ik er wel helemaal naast. ![]()
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#23
|
||||
|
||||
![]() +1
![]() Dit is niet bedoeld om jouw of die man z'n werk af te fikken, maar om te zorgen dat je straks langer plezier kan hebben van dat werk ![]()
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#24
|
|||
|
|||
![]() Dat deden we vroeger met bromfietsen ook, honen en daarna overmaatzuiger erin.
Zou er toch nog maar eens goed over nadenken of je de originele zuigers wel wilt gaan monteren. Je bent verder goed bezig, geld kost het toch al! Waarom dan niet ook nog nieuwe zuigers monteren? Weet je zeker dat het goed zit. Verder mooi project. |
#25
|
||||
|
||||
![]() Ben wel benieuwd of je de motor nu zo in elkaar zet of een second opinion vraagt bij een andere revisie specialist
![]()
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#26
|
|||
|
|||
![]() motortje schiet al aardig op
![]() heb indd nog effe rond gevraagt wat je begint toch een beetje te twijfelen. heb nog 2 mensen er naar laten kijken en volgens hen is het zo goed en was het netjes gebeurt. an moet het goed komen volgens mij. |
#27
|
||||
|
||||
![]() Prima, berg je alleen voor de reacties als het toch niet goed is, maar dubbel check is altijd fijn
![]()
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#28
|
|||
|
|||
![]() Dat honen is ook wel goed gedaan de strepen staan mooi op 45 graden van elkaar, maar ook al laat je er 100 man naar kijken je moet meten.
Ik ben het ook helemaal met de pul eens, die zuigerspeling is veel te groot zo, meet de boring maar eens onderin haaks op de pistonpen (daar is hij aan de originele maat) en dan bovenin een cm onder de rand ik weet zeker dat iedere zichzelf respecterende motorenbouwer dan zal beamen dat hij veel te ruim is geworden. Je kunt een stootrand niet weghonen, het enige wat je kunt doen aan een gebruikte cilindervoering die goed aan de maat is en geen stootrand heeft is licht doorhonen om hem te ,deglazen, zodat eventueel nieuwe zuigerverten weer goed af kunnen dichten. Anders wordt het kotteren naar een overmaat. |
#29
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]()
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |