Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 02-08-2012, 20:34
Sjon Sjon is offline
Volksforum Aandeelhouder

.

Last edited by Sjon : 27-10-2015 at 21:31.
Reply With Quote
Old 02-08-2012, 20:37
fearless's Avatar
fearless fearless is offline
VW Fanatic

Een wideband lambda met kastje is me te duur. Heb toen ook op mn circuit auto zitten loeren naar zoiets.
Die liep ook nooit helemaal top, maar goed genoeg. Nu ik dit zo lees had ik bij die auto ook de remluchtsproeiers eens moeten proberen dicht te maken.

Denk dat ik het zo doe.....Remluchtsproeier dichten (dan wordt het mengsel dus te rijk) en kleine sproeiers kopen. Met een sproeierruimer setje.
Dan hoef ik niet telkens sproeiers te halen maar maak ik ze zelf telkens iets groter. (aan de hand van de kleur van de bougies, en gevoel)

Weet je ook wat ik bedoelde met dat afgedopte sproeiertje in de vlotterkamer? Naast de hoofdsproeier. Elke carb heeft een plastic plugje die er vast ingedrukt wordt als het vlotterbakje vast gezet wordt.
Reply With Quote
Old 02-08-2012, 22:48
Sjon Sjon is offline
Volksforum Aandeelhouder

.

Reply With Quote
Old 03-08-2012, 11:36
hansiebaba hansiebaba is offline
Forum Newbee

vraagje. heb nu een setje luchtfilters er achter gedaan want dat kon de oorzaak zijn dat hij met veel toeren niet wou lopen (ff bij de motor zaak langs geweest). alleen rook ie nou zwart. het maakt niet uit waar ik de co schroef heen zet, remluchtsproeier weer open gemaakt maakt ook niet uit. hooftsproeier verkleinen van 150 naar 145?
Reply With Quote
Old 04-08-2012, 16:42
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore

Zwarte rook is een te rijk mengel, dus de hoofdsproeiers verkleinen
Old 05-08-2012, 20:05
fearless's Avatar
VW Fanatic

Ik heb de remluchtsproeiers (ja toch?) er uit gedraait, nog geluk gehad ook, want 1 viel net voor de gasklep.
Heb er 6 imbusboutjes ingedraait....

De 2 bovenste kanalen zijn blinde kanalen en de onderste is voor de vlotterkamer, aangezien er uit de onderste een keer benzine kwam zeiken toen de vlotter vast zat.

Nu moeten de sproeiers dus kleiner. (kan beter zo rijden dan te arm)

Volgende week langs de motorzaak met een sproeiertje.
Reply With Quote
Old 06-08-2012, 09:37
Sjon Sjon is offline
Volksforum Aandeelhouder

.

Reply With Quote
Old 06-08-2012, 22:11
fearless's Avatar
VW Fanatic

Ik haal morgen de boel er achter uit, ik krijg originele rubbers met flensjes dus ik pas het spruitstukje iets aan.

Ik had vandaag niets anders als drama, met de remluchtsproeiers dicht staat ie dus te rijk maar kon er prima mee rijden.
Vanmiddag wou ik even een uurtje naar huis vanaf het werk...Slecht aanslaan (pas met volgas een keer aanslaan) slecht lopen enz enz. Verzuipen enz.

Ik wil de carbs in een ultrasoonbak laten reinigen. en dan ga ik weer van voor af aan beginnen met afstellen.
Dit is dikke drama. Ik maak eerst de basis in orde, te beginnen met de inlaatrubbers.
Reply With Quote
Old 07-08-2012, 17:49
fearless's Avatar
VW Fanatic

De boel uitelkaar gehaald,

als ik het goed aflees heb ik 177,5 sproeiers aan de buitenkant en 174.5 aan de 2 binnenste.

hier ook een foto, onder de hoofdsproeier zit een afgedopte sproeier.

Afgedopt laten of??? Het is niet voor de choke trouwens.
Als ik aan de choke trek opent ie een kanaal in de vacuumkamers bovenin

Ik heb me er nog nooit zo in verdiept als nu met de golf. Heb mn oude Corsa C20xe laten afstellen op een testbank nadat ik de sproeiers met 1.85mm doorgeboord had. Die liep altijd fijn, al stond ie iets aan de te rijke kant.

Last edited by fearless : 07-08-2012 at 17:52.
Reply With Quote
Old 08-08-2012, 18:17
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore

Dat gaat dus helemaal goed komen Je sproeiers zijn waarschijnlijk dus nogal aan de grote kant. Daar de meesten rond de 140 150 uitkomen Succes, blijf deze volgen
Old 08-08-2012, 18:29
fearless's Avatar
VW Fanatic

Vreemde is...met de remluchtsproeiers open had ik grijs/witte bougies, dus te arm zou je denken.

Van de week liep de motor ruk, en heb ik alles er af gehaald. Bougies gitzwart.
Ik vermoed een slechte ontsteking. Ik kijk straks alles een keer na.

Heb de originele rubbers binnen dus ik kan weer knutselen aan het spruitstuk.
De rubbers hebben aan 1 kant een flens, die passen NET NIET op de cilinderkop. De boutgaten zijn net iets anders. Dus gewoon mn zelfgemaakte inlaatje verder aanpassen. Jammer, was wel grappig geweest als het zo op de motorfietsrubbers kon aan de kop
Reply With Quote
Old 08-08-2012, 19:04
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur

Quote:
Originally Posted by fearless
Vreemde is...met de remluchtsproeiers open had ik grijs/witte bougies, dus te arm zou je denken.

De rubbers hebben aan 1 kant een flens, die passen NET NIET op de cilinderkop. De boutgaten zijn net iets anders. Dus gewoon mn zelfgemaakte inlaatje verder aanpassen. Jammer, was wel grappig geweest als het zo op de motorfietsrubbers kon aan de kop

Het probleem met de orginele rubbers had ik ook.
Heb zelfs nog getwijfeld om de kop aan te passen maar heb uit eindelijk toch maar alles zelf gemaakt.

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
Old 11-08-2012, 18:38
Forum Newbee

Quote:
Originally Posted by fearless

leuk setje ik vind terijk ook geen kwaad kunnen. als ie er lekker op blijft lopen waarom dan ook niet. maar ik heb een vraag. wat voor stationair sproeiers maat word er het meest gebruikt ik heb er namelijk een 38 in maar wil er niet op blijven lopen en trek ik er een bougie uit is ie helemaal schoon gebrand. teken van te wijnig brandstof lijkt mij.
Reply With Quote
Old 12-08-2012, 07:39
Sjon Sjon is offline
Volksforum Aandeelhouder

.

Last edited by Sjon : 27-10-2015 at 21:32.
Reply With Quote
Old 12-08-2012, 08:31
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder

Als ik naar je foto kijk van je motor zitten je carbs niet in lijn, dus niet alle runners zijn even lang. Heb je de carb ook synchroon gezet?

Remluchtsproeiers gewoon open laten en stationeer sproeiers gewoon laten zitten. De juiste sproeier voor je motor weet ik zo niet maar als je een 1100 heb hoef je niet veel groter dan een standaard 1000cc motorfiets 150 a 155.

Vermoedelijk heb jij een vacuum lek, of een membraan bovenop je carb is beschadigd.

Als je een ontsteking met vacuum gebruikt moet je op elke runner een vacuumaansluiting hebben. Carbs die gaan vacuum aansluiting hebben hebben namelijk geen vacuum achter de carb als die stationeer loopt. Starten gaat dan ook moeilijk.

Tevens moet je je CO meten bij stationeer, half en volgas. De stand van de gasnaald moet je ook goed hebben. Het makkelijkste is gewoon een Innovate MTX-L meter te plaatsen.

klik voor info

Met bovenstaand kun je altijd je verbranding in de gaten houden.

Zelf rij ik met een msd 6al programmable op mijn KR en kan op elk gewenst tijdstip mijn voorontsteking programmeren, probleem met vacuum had ik namelijk ook.

Last edited by Sjeesbeest : 12-08-2012 at 08:34.
Reply With Quote
Old 12-08-2012, 12:20
Forum Newbee

Quote:
Originally Posted by Sjon
Stationairsproeiers gewoon lekker met rust laten.

oke dan denk ik dat ik eens een andere brandstof pomp ga proberen want rij met de orgiaale rond maar trok gister een vlotter bak er onder weg en die zat niet eens vol met brandstof missschien levert de pomp wel niet genoeg druk.suggesties wat het beste pompje tot nu toe is ?

Last edited by hansiebaba : 12-08-2012 at 12:25.
Reply With Quote
Old 12-08-2012, 14:12
fearless's Avatar
VW Fanatic

Quote:
Originally Posted by Sjeesbeest
Als ik naar je foto kijk van je motor zitten je carbs niet in lijn, dus niet alle runners zijn even lang. Heb je de carb ook synchroon gezet?

Remluchtsproeiers gewoon open laten en stationeer sproeiers gewoon laten zitten. De juiste sproeier voor je motor weet ik zo niet maar als je een 1100 heb hoef je niet veel groter dan een standaard 1000cc motorfiets 150 a 155.

Vermoedelijk heb jij een vacuum lek, of een membraan bovenop je carb is beschadigd.

Als je een ontsteking met vacuum gebruikt moet je op elke runner een vacuumaansluiting hebben. Carbs die gaan vacuum aansluiting hebben hebben namelijk geen vacuum achter de carb als die stationeer loopt. Starten gaat dan ook moeilijk.

Tevens moet je je CO meten bij stationeer, half en volgas. De stand van de gasnaald moet je ook goed hebben. Het makkelijkste is gewoon een Innovate MTX-L meter te plaatsen.

[url=http://www.performance-parts.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=722&category_id=14&option=com_virtuemart&Itemid=1&lang=nl]klik voor info[url]

Met bovenstaand kun je altijd je verbranding in de gaten houden.

Zelf rij ik met een msd 6al programmable op mijn KR en kan op elk gewenst tijdstip mijn voorontsteking programmeren, probleem met vacuum had ik namelijk ook.

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-Z8AAYHGF.jpg[img]

Heb de inlaat er al af gehaald en ben bezig met flenzen te maken om zo originele rubbers op de inlaat kwijt te kunnen. De runners zijn zo goed als even lang (tis maar een 1100, dat steekt niet zo nauw)

Ik kwam 2 kleine gaatjes tegen in een afgeslepen las. Als straks de flensen opgelast zijn zijn die ook weer dicht. en is mn spruitstukje weer vrij van valse lucht.

Dit heeft niet meegeholpen dus

Je hebt het over sproeiermaten 150...das leuk., maar niet elk merk heeft de zelfde maatvoering in sproeiers.

Ik heb nu solex sproeiers liggen maatje 100. Deze zijn iets kleiner als de huidige sproeiers (en daarop staat 177!!) Ga ik dus gewoon proberen met de remluchtsproeiers DICHT.
Daarop ga ik verder afstellen, mocht die te arm zijn boor ik hem iets op. Met boortjes van 1mm 1.1mm 1.2mm enz enz.

Motorfietszaken ga ik niet meer langs, ben er bij 3 geweest. Ze zaten allemaal te zeuren over ouderwets en er was er zelfs 1 die beweerde dat ze tegenwoordig geen motorfietsen meer afstellen.......Stelletje sukkels.
Wordt je echt niet goed van.

Ik gebruik een contactpunt onsteking, maar heb de vacuumvervroeger niet aangesloten.
Hij zou eventueel wel aangesloten kunnen worden op 1 van mn nippeltjes of op de 3e carb achter de gasklep (is nu afgedopt)
ik heb namelijk op mijn spruitstuk 4 nippeltjes gelast voor mijn synchroommeter. (carb tune pro)

zon lambdasensor setje is wel mooi, maar voor mijn auto ga ik hem niet aanschaffen.Zoveel geld wil ik niet in mn oude golfje pompen
Ik ga voor de ouderwetse manier van afstellen, met de co kast op het werk en aande hand van de kleur van de bougies.

Mn auto heeft een tijdje mooi gelopen op de carbs, ook vaak niet zo mooi, en soms ook slecht starten/aanpakken. Nu ik zie dat er in het spruitstuk wat kleine gaatjes zitten kan ik het me wel voorstellen dat ie niet fatsoenlijk af te stellen was.

Aankomende week bouw ik hem weer op. en beginnen we weer opnieuw
Reply With Quote
Old 12-08-2012, 14:21
fearless's Avatar
VW Fanatic

Ik had trouwens op mn oude wagen een goedkope air fuel ratio meter. Deze had ik op een enkel draads lambda aangesloten. Dat werkte op zich ook wel, maar lang niet zo fijn als een duurdere wideband lambda zal doen.
Reply With Quote
Old 15-08-2012, 17:59
Forum Newbee

een vraag ik zit te zoeken naar een goed werkende brandstof pomp voor men carbs. nou had ik er een paar gevonden. alleen wat is tot nu toe de beste pomp om te nemen ik dacht zelf aan een. Hardi. iemand nog een goeie optie voor een pompje
Reply With Quote
Old 15-08-2012, 18:02
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder

Ik gebruik gewoon een immitatie/vervangende Yamaha R1 "dotter"pomp die afslaat als de vlotterkamers vol zitten.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules