Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #241  
Old 14-07-2012, 13:02
fearless's Avatar
fearless fearless is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2012
Posts: 355
Default

Heb the autosportcompany gebeld, over de pompjes.
Ook die kleine stopt met pompen, heb die dus besteld.
Ik stond nog in het bestand dus hij kon gelijk een vactuurtje mailen.

Ben benieuwd, volgende week ergens bouw ik alles om, en zal ik even melden hoe dit pompje zn werk doet. Als dit werkt heb je voor weinig geld een leuk pompje. Goedkoper als een Quinton Hazel.
Reply With Quote
  #242  
Old 14-07-2012, 13:21
jones jones is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 1,153
Default

prima toko, word ook altijd goed geholpen daar
Reply With Quote
  #243  
Old 14-07-2012, 15:24
gti 86 gti 86 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 47
Default

Hoi,
heb de topic eens doorgelezen en lijkt me wel goed zelf te doen.
Heb gelezen dat je voor een 1600 blok carbs van 38mm geschikt zijn,maar nu is mijn vraag welke carbs zijn 38mm?
Vermoed dat het dan carbs van een r6 zijn??
Advertenties genoeg maar staat er nooit bij,stel je dan de vraag dan krijg je als antwoord; het zijn originele hoor!
Ma goed, de vraag is eigenlijk of die van de r6 geschikt zijn,en zijn er dan ook nog verschillende types?
Bij de advertentie staat dan bvb r6 rj03,weet iemand of deze 38mm zijn?
Reply With Quote
  #244  
Old 14-07-2012, 15:38
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

degene van een R6 van 99 zijn 36mm. Deze heb ik op mijn 1100 staan.

Voor een 1600cc zou ik 42mm carbs nemen van bv een CBR900.

Beetje rondzoeken en vragen of ze de binnendiameter van de inlaat willen meten. Dan weet je inneens hoeveel mm ze zijn.

Grtz Jel
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #245  
Old 14-07-2012, 15:51
gti 86 gti 86 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 47
Default

Oké,dus geen carbs van R6 dus.
R1 zou dan ook gaan hé zijn 40mm dacht ik.

Bedankt!!!
Reply With Quote
  #246  
Old 14-07-2012, 16:37
Sjon Sjon is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,527
Default

.
__________________
Caddyke......

Last edited by Sjon : 27-10-2015 at 21:50.
Reply With Quote
  #247  
Old 14-07-2012, 16:44
fearless's Avatar
fearless fearless is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2012
Posts: 355
Default

Gewoon op marktplaats zoeken naar een goedkope set, als ie maar compleet is.
Je hoeft niet persee r1 of r6 carbs te zoeken.
Reply With Quote
  #248  
Old 18-07-2012, 12:04
fearless's Avatar
fearless fearless is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2012
Posts: 355
Default

Het goedkope pompje gaat retour.
DEZE STOPT NIET MET POMPEN........jammer twas te proberen.
Reply With Quote
  #249  
Old 18-07-2012, 18:28
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

Quote:
Originally Posted by fearless
Het goedkope pompje gaat retour.
DEZE STOPT NIET MET POMPEN........jammer twas te proberen.



Ik gebruik een klikker pomp. (+/-50€)

Gekocht bij R-power

1 tje tot 0.6 Bar



Grtz Jel
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #250  
Old 18-07-2012, 19:00
fearless's Avatar
fearless fearless is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2012
Posts: 355
Default

Zo een had ik ook van QSP...levert te veel druk en stopt niet
Reply With Quote
  #251  
Old 18-07-2012, 21:07
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

Quote:
Originally Posted by fearless
Zo een had ik ook van QSP...levert te veel druk en stopt niet


Zeker dat er geen probleem is met je carbs??
Ik gebruik deze nu een maand of 6 zonder problemen.
Ik weet wel dat de orginele pomp van een yamaha R6 die bij mij carbs horen normaal op een nog iets hogere druk werken.

Mijn pomp zelf slaat ook niet af, blijft heel de tijd tikken maar als hij op druk is pompt hij nx extra erdoor. Ik heb de pomp getest door een drukmeter in de pompleiding te stoppen en dan gezien op welke druk hij stopte. (+/- 0.6 - 0.7bar)
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #252  
Old 18-07-2012, 21:31
fearless's Avatar
fearless fearless is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2012
Posts: 355
Default

Nou mn oude circuitauto heb ik voorzien van r1 carbs met een Qh lagedruk pomp.
Zodra ik mn slang dicht kneep stopte ie met pompen. Ideaal.

De brandstof stroomt uit de toevoer.....heb nog geen rubbers gechecked maar ben er vrijwel zeker van dat de pomp die ik heb niet werkt met mijn setup.

Ik zal eerst even de mechanise pomp proberen, en dan bestel ik zoiezo weer een qh pomp.
Reply With Quote
  #253  
Old 18-07-2012, 21:35
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

ik heb eerst ook getest met de mechanische pomp, probleem daarmee was dat je retour nogal moeilijk valt af te regelen. Of je moet er een drukregelventiel tussen plaatsen zodat de druk voor je carbs steeds dezelfde is.

Voor stationair draaien was het geen probleem maar als ik wou rijden dan moest ik men retour slang een beetje knijpen. Met als gevolg dat wanneer ik stationair draaide hij eigenlijk iets teveel benzine kreeg.

Maar het is wel te doen. Ik heb mijn pomp vervangen om een beetje van de slangenzooi af te zijn en omdat een drukreductieventiel duurder was dan een electrische pomp.
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #254  
Old 18-07-2012, 22:00
fearless's Avatar
fearless fearless is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2012
Posts: 355
Default

De retour regelen? Dat vind ik appart.
Ben ik in iedergeval niet gewend van mn oude wagen. Daarbij had ik zelfs geen retourslang aangesloten. En met de pomp stroomde ie ook nooit over, kon ook niet want hij stopte netjes.

Morgen krijg ik mn spruitstuk van de poedercoater weer, ik zal eens kijken wat die doet met mijn zxr carbjes. Mischien wil het, mischien wil het niet. Die elecktro pomp komt er zoiezo, alleen de levertijd is drama.
Reply With Quote
  #255  
Old 22-07-2012, 12:53
fearless's Avatar
fearless fearless is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2012
Posts: 355
Default

Wat voor inlaatslangen gebruikt iedereen?

Op mn vorige wagen heb ik heel wat slangen geprobeerd. zelfs een benzinebestendige slang van 100 euro meter!
Op een gegeven moment gebruikte ik silicone koppelslangen (voor turbo's) Dat ging perfect.

Heb dat dus nu weer maar telkens wat valse lucht, en deze slangen vinden de slangenklemmen niet fijn en beginnen iets te scheuren.

Het loopt, maar nog lang niet optimaal, mede door iets valse lucht.
het randje van de carbs is ook maar een cm, dus dat werkt voor geen streep.
Ik moet wel iets betrouwbaarders hebben want ik wil niet komen te staan omdat er een slang loopt te lekken.




Heb nu eindelijk een Qh pomp, alleen het rare is...hij tikt soms nog iets door als de boel volzit.
Carbs al los gehad en op de kop gelegd, dan kan ik niet door de slang blazen dus de vlotters sluiten wel zoals het hoort.
Zolang de boel niet overstroomt vind ik het dikke prima, maar had dit bij mn vorige auto ook niet dus wel appart.
Reply With Quote
  #256  
Old 22-07-2012, 15:00
jones jones is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 1,153
Default

ik gebruik de originele rubbers die bij de carbs horen
Reply With Quote
  #257  
Old 22-07-2012, 17:01
fearless's Avatar
fearless fearless is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2012
Posts: 355
Default

Ja die hebben altijd zon mooi randje er in die er goed invalt.
Dat zal ik ook eens proberen. Als het goed is zijn het gsx-r carbs, maar zeker weten doe ik het niet.

Ik moet er wel wat aan doen, want zo afstellen is ook niet wat. Ik maak er ook gelijk een beugel aan zodat ie niet alleen op de rubbers hangt.
Reply With Quote
  #258  
Old 22-07-2012, 17:05
jones jones is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 1,153
Default

dat heb ik ook gedaan idd, alleen aan de rubbers is niet goed voor die rubbers, helemaal als je auto lekker stug is stuiterd het alle kanten op
Reply With Quote
  #259  
Old 22-07-2012, 18:02
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

mijn pomp blijft ook doorlopen terwijl ze vol zijn, maar geeft geen extra druk dus is geen probleem.

Ik gebruik slangen die worden gebruikt voor warm water van kachels door te laten gaan.

Kosten iets van een 8€/meter en zijn gemaakt van een soort siliconen.
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #260  
Old 22-07-2012, 19:16
fearless's Avatar
fearless fearless is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2012
Posts: 355
Default

En dat blijft goed? Ik heb ze er nu een paar dagen op, en nog weinig gereden en de scheuren staan al in het silicone.....
Waar haal je die slangen?

Ik ga ook de slangenkemmen weer vervangen voor t-bolt klemmen. Die zijn veel fijner.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum