Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #221  
Old 06-07-2012, 18:17
hansiebaba hansiebaba is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 29
Default

dus de co schroef nog verder open draaien of andere sproeiers
Reply With Quote
  #222  
Old 07-07-2012, 09:18
fearless's Avatar
fearless fearless is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2012
Posts: 355
Default







Heb er tuitjes op gelast voor mn CARBTUNE PRO Synchroom meter.
Spulletje moet even gecoat worden en dan monteer ik de boel eerst op de std mechanisce pomp. Ik wil uiteindelijk een quinton hazel pomp (die stopt als de vlotters vol zitten) maar die zijn nergens in voorraad.

Heb al eerder R1 carbs gezet op een 2l16v in een Corsa B (fearless)
Dit op een bogg brothers spruitstuk. Liep zeer leuk. en ook mee gereden op DAF

Bovenstaand spul komt op een golf 1 1.1 met 1.3gk nokkenas.
Reply With Quote
  #223  
Old 09-07-2012, 09:36
Sjon Sjon is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,527
Default

.
__________________
Caddyke......

Last edited by Sjon : 27-10-2015 at 21:49.
Reply With Quote
  #224  
Old 09-07-2012, 11:36
hansiebaba hansiebaba is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 29
Default

Quote:
Originally Posted by Sjon
Nee.
Grotere hoofdsproeiers, maar slimmer/handiger is de remluchtsproeiers
van de hoofdsproeiers dichtzetten: goeie kans dat je hoofdsproeiers
dan al veel meer in de buurt zitten van 't juiste mengsel.


oke mag ik vragen waar die sproeier zit en wat die doet
Reply With Quote
  #225  
Old 09-07-2012, 12:01
Sjon Sjon is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,527
Default

.
__________________
Caddyke......

Last edited by Sjon : 27-10-2015 at 21:49.
Reply With Quote
  #226  
Old 09-07-2012, 19:41
hansiebaba hansiebaba is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 29
Default

Quote:
Originally Posted by Sjon
Deze topic nog niet doorgelezen dus?
Zoekfunctie doet 't niet meer?
Google is uit de lucht?


topic zeker door gelezen.
alleen vraag ik mij af of wel alle carbs dat hebben ik rij namelijk met dit soort carbs rond

afkomstig van een gtr1000 34mm

en stel dat ze er op zitten hoe dicht je zoiets een beetje makkelijk af?

Last edited by hansiebaba : 09-07-2012 at 20:08.
Reply With Quote
  #227  
Old 09-07-2012, 21:06
Sjon Sjon is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,527
Default

.
__________________
Caddyke......

Last edited by Sjon : 27-10-2015 at 21:50.
Reply With Quote
  #228  
Old 10-07-2012, 09:46
hansiebaba hansiebaba is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 29
Default

Quote:
Originally Posted by Sjon
Zucht.....'t antwoord mot weer es helemaal letter voor letter voorgekauwd worden.
Troost je: je bent niet de enige hier....naar mijn idee lijkt 't wel of men
soms met glazige oogjes naar die carb's zit te staren....
Verdiep je eigen es in de materie / zoek info / schroef es zo'n carb uit mekaar.

Zo te zien heeft deze versie slechts 2 remluchtsproeiers per carb:
aan voorzijde/inlaatzijde zitten ze verdiept onderin.
Vermoedelijk zit die van de hoofdsproeier precies in 't midden onderin:
te controleren door erop te blazen of op de hoofdsproeier blazen
en elders dichthouden met een vinger.
Officiele correctiepluggen: http://www.tovami.com/producten-buizen-sproeiers.php
(lopen taps toe)
Minder fraaie, maar wel doeltreffende manier: kopspijkertje erin tikken


bedank voor de info ik ga het proberen en hopen dat ik dan van het probleem af ben
Reply With Quote
  #229  
Old 10-07-2012, 16:25
fearless's Avatar
fearless fearless is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2012
Posts: 355
Default

Dat van die sproeiers dichtzetten heb ik nog nooit gehoord, is wel een goeie tip. Zal het zeker proberen als ik mn carbjes er op heb zitten.

Op mn oude corsa c20xe heb ik ze uitgeboord tot 1.85 mm (boortje lastig te vinden, via internet maar 2 euro :P)
Dat was redelijk goed maar de perfecte afstelling kregen we nooit.
Reply With Quote
  #230  
Old 10-07-2012, 18:47
hansiebaba hansiebaba is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 29
Default

Quote:
Originally Posted by Sjon
Zucht.....'t antwoord mot weer es helemaal letter voor letter voorgekauwd worden.
Troost je: je bent niet de enige hier....naar mijn idee lijkt 't wel of men
soms met glazige oogjes naar die carb's zit te staren....
Verdiep je eigen es in de materie / zoek info / schroef es zo'n carb uit mekaar.

Zo te zien heeft deze versie slechts 2 remluchtsproeiers per carb:
aan voorzijde/inlaatzijde zitten ze verdiept onderin.
Vermoedelijk zit die van de hoofdsproeier precies in 't midden onderin:
te controleren door erop te blazen of op de hoofdsproeier blazen
en elders dichthouden met een vinger.
Officiele correctiepluggen: http://www.tovami.com/producten-buizen-sproeiers.php
(lopen taps toe)
Minder fraaie, maar wel doeltreffende manier: kopspijkertje erin tikken


ik heb het uit geprobeert alleen heeft het geen werking op de carbs. zodra die koud is loopt ie als een zonnetje. maar als ie warm word begint ie testotteren met rijden en bij statioar loop ie verschillend in toeren en wil die niet in toeren oplopen. zodra je aan het gas komt is het net of ie smoort en dat doet ie alleen als ie warm is. lijkt mij niet echt de bedoeling.
wat zou dat kunnen zijn?
Reply With Quote
  #231  
Old 10-07-2012, 19:20
sander_beer's Avatar
sander_beer sander_beer is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 681
Default

als hij koud beter loopt als warm dan staan de carbs te rijk afgesteld
Reply With Quote
  #232  
Old 10-07-2012, 19:36
hansiebaba hansiebaba is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 29
Default

Quote:
Originally Posted by sander_beer
als hij koud beter loopt als warm dan staan de carbs te rijk afgesteld

terijk aan lucht of brandstof. dat si nu net de vraag. de bougies worden wit en als ik de remlucht sproeiers dicht maak worden ze zwart. verkeerde sproeier of co schroef terug daaien
Reply With Quote
  #233  
Old 11-07-2012, 22:43
fearless's Avatar
fearless fearless is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2012
Posts: 355
Default

Kerel, als je te veel lucht hebt.....heb je dus een ARM mengsel. Te rijk is te veel benzine.....
Te arm is te weinig benzine.
Co schroeven indraaien? niet zonder co test.
Reply With Quote
  #234  
Old 13-07-2012, 23:49
fearless's Avatar
fearless fearless is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2012
Posts: 355
Default

Iemand hier met een alternatief voor de QH (quinton hazel) pomp?

Ik heb deze op mn oude auto gehad en stopte netjes met pompen als de vlotterbakjes volzaten.

Wou deze pomp weer kopen maar nergens op vooraad en minstens een maand levertijd.

Is er een zelfde soort pompje wat ook werkt?
De qh pomp zou me 70 euro gaan kosten.
Reply With Quote
  #235  
Old 14-07-2012, 07:52
jones jones is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 1,153
Default

ik gebruik een facet pomp maar de qsp pompen voor carbs werken ook wel denk ik.

http://www.qspraceware.nl/qsp-produ...e-pompen-2.html

Last edited by jones : 14-07-2012 at 07:59.
Reply With Quote
  #236  
Old 14-07-2012, 07:54
jones jones is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 1,153
Default

weet ook niet of je uit de buurt van hellevoetsluis komt maar heb ook nog een nieuwe qh pomp liggen.
opsturen word em niet want heb geen tijd om naar het postkantoor te gaan de komende dagen maar als je uit de buurt komt
Reply With Quote
  #237  
Old 14-07-2012, 09:03
fearless's Avatar
fearless fearless is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2012
Posts: 355
Default

Hellevoetsluis is voor mij wel een eindje rijden helaas.
Welk nummer pomp heb je dan liggen?

http://www.qspraceware.nl/qsp-produ...nzine-pomp.html

Zal dit wat zijn? Zal die ook stoppen met pompen als de vlotters vol zitten? Als dat goed werkt heb ik een zeer goedkoop pompje aan mn schutbord hangen.
Reply With Quote
  #238  
Old 14-07-2012, 09:14
Steilheck Steilheck is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 535
Default

Deze QSP slaat niet auto af.

Onderstaande wel:
QUINTON HAZELL
Brandstofpomp
QFP173E
Eigenschappen
electrisch, Druk 0,15 bar, Aantal 110 l/h, Inlaat ø 8 mm, Uitgang ø 8 mm
__________________
Reply With Quote
  #239  
Old 14-07-2012, 09:24
jones jones is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 1,153
Default

bovenstaande pomp heb ik liggen.
ik rij zelf met een pomp van facet, net zoiets als deze.
http://www.qspraceware.nl/qsp-produ...-pomp-1069.html

vroeger altijd gebruikt toen ik nog webers had maar met de cbr carbs werkt hij ook prima
Reply With Quote
  #240  
Old 14-07-2012, 09:26
fearless's Avatar
fearless fearless is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2012
Posts: 355
Default

Jah zie die qh pomp had ik op mn circuit corsa met r1 carbs. Die werkte perfect.

Tis alleen wat jammer dat je hem niet verzenden wil. Ik woon namelijk bij Zwolle in de buurt.

Die qh pomp lijkt mij ook wel wat. Die stopt ook met doorpompen?

Ik zou niet weten wat dat kleine dingetje doet.
Voor de liters per uur hoef je het niet te doen, 90 of 120. Zoveel is niemand nodig op carbjes.

Last edited by fearless : 14-07-2012 at 09:29.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum