Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1261  
Old 05-06-2012, 07:02
polopower polopower is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,284
Default

Quote:
Originally Posted by Ron mk1
En gebruik je wel de originele pully van de cuore? Ik weet namelijk ook van iemand die hem in de cross gebruikt dat als hij teveel toeren maakt dat hij heel snel stuk is.


U zei?

Quote:
Originally Posted by knarfmk1

__________________
Advice is a form of nostalgia, dispensing it is a way of fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the ugly parts and recycling it for more than its worth.
Reply With Quote
  #1262  
Old 05-06-2012, 07:35
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,053
Default

Quote:
Originally Posted by jones
mooi spul, cuore dynamo lekker licht. staat bij mij ook op de bestelllijst. wat voor accu zet je erin en waar komt die te staan?


Komt iets van een varley red top of vergelijkbaars in, accu komt achterin te zitten:






Quote:
Originally Posted by polopower
Heb je ook foto's van de pulley-zijde van de dynamo in gemonteerde toestand? Ga je met een v-snaar rijden of met een multieriem? Indien V-snaar kun je dan de originele pulley laten zitten? En is de off-set goed?


Quote:
Originally Posted by Ron mk1
Zo te zien is het gewoon een multi-riem die hij gebruikt.

@ Frank : je bent weer goed bezig , elke keer verbaasd het mij hoe je met precisie bezig bent .

PS : let je wel even op de schakeling van de dynamo van de cuore?
Wij hebben deze dynamo toen ook gebruikt voor de hotrod , maar ik kan me herrineren dat er iets was met de schakeling/aansturing om hem werkend te krijgen.

En gebruik je wel de originele pully van de cuore? Ik weet namelijk ook van iemand die hem in de cross gebruikt dat als hij teveel toeren maakt dat hij heel snel stuk is.


Ik zal vanavond even een fototje van de pullyzijde maken, maar ik ga met een multiriem rijden.
Momenteel zit de originele pully van deze motor er even op, wel afgedraaid om m uberhaupt te kunnen monteren, en deze pully heeft een gat van 17mm ipv 15 wat de as van de dynamo is.
Maar ik wil er inderdaad een iets grotere pully opzetten ivm de toeren, maar die is nog niet zo makkelijk te vinden, ook omdat het gat 15mm moet zijn, (Kun je natuurlijk wel een spacer voor maken maar liever in 1x goed ) maar ook genoeg aantal ribben, goeie diameter enz.. zie door de bomen het bos niet meer

Wat betreft aansluiting komt het goed Ron, heb hier ergens liggen hoe die geschakeld wordt

thanks voor de complimenten!

Last edited by knarfmk1 : 05-06-2012 at 22:28.
Reply With Quote
  #1263  
Old 05-06-2012, 08:29
jones jones is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 1,153
Default

das echt een mooie oplossing, heel netjes gedaan zeg
Reply With Quote
  #1264  
Old 05-06-2012, 14:57
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,569
Default

Damn Frank, ik begin het steeds mooier te vinden.
Ben er al gewoon een beetje trots op dat ik je aan dat stuk dashboard heb kunnen helpen
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)
Reply With Quote
  #1265  
Old 05-06-2012, 20:15
SpeedieD SpeedieD is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2012
Posts: 586
Default

Echt een heel mooi project. Goede inspiratie voor mijn mk1.
Reply With Quote
  #1266  
Old 05-06-2012, 22:04
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,053
Default

Quote:
Originally Posted by polopower
Heb je ook foto's van de pulley-zijde van de dynamo in gemonteerde toestand? Ga je met een v-snaar rijden of met een multieriem? Indien V-snaar kun je dan de originele pulley laten zitten? En is de off-set goed?


Zo zit ie verder gemonteerd (komt nog een andere bout in):




offset is perfect zo, pully's staan precies gelijk, multiriem is iets korter dan standaard.

Last edited by knarfmk1 : 05-06-2012 at 22:07.
Reply With Quote
  #1267  
Old 05-06-2012, 22:06
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,053
Default

Quote:
Originally Posted by LRR
Damn Frank, ik begin het steeds mooier te vinden.
Ben er al gewoon een beetje trots op dat ik je aan dat stuk dashboard heb kunnen helpen


haha thanks
Reply With Quote
  #1268  
Old 05-06-2012, 22:09
Bluepower Bluepower is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 935
Default

Hoeveel ampere kan deze dynamo leveren, en hoe zit het met de schakeling hiervan? En welke poelie heb je nu gevonden die hierop past zodat ie op een VW gemonteerd kan worden?
Ziet er verder echt HEEL goed uit, je opbouw!!
Reply With Quote
  #1269  
Old 06-06-2012, 06:57
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,178
Default

Wij hebben een hele grote bak met allemaal dynamo`s liggen die defect zijn frank, je kan altijd even op een zaterdag langskomen om te kijken of daar de juiste pully bij zit.

Je weet me te vinden...
Reply With Quote
  #1270  
Old 06-06-2012, 07:37
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,053
Default

kom ik zaterdag effe langs!
Reply With Quote
  #1271  
Old 06-06-2012, 08:12
polopower polopower is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,284
Default

Ah tuurlijk... door het smalle bevestigingspunt kun je zelf de offset bepalen met die busjes. Alleen een multiriem gaat volgens mij qua ruimte niet werken in een polo (zeker weten doe ik dit trouwens niet) V-snaar zou ook moeten gaan toch met de originele pulley's (dus vw aan blokzijde en daihatsjoe aan dynamozijde).

Ziet er goed uit! Vindingrijk, zoals zoveel dingen op je wagen. Gaat zo verder!
__________________
Advice is a form of nostalgia, dispensing it is a way of fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the ugly parts and recycling it for more than its worth.
Reply With Quote
  #1272  
Old 06-06-2012, 08:19
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,053
Default

Als je origineel een v-snaar pully op je blok hebt is dat idd het makkelijkste!
Reply With Quote
  #1273  
Old 08-06-2012, 11:16
VAGKonzept VAGKonzept is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 331
Default

Geweldige updates weer !!! Topkwaliteit werk ! Welke technische specs heeft zo'n Cuore alternator ?
__________________
***Proud member of VAG_Konzept***

***Bags Are For Groceries !!!***

***People hate mk3's, that's why we love them ***

...als Kind mal in die Ölwanne gefallen...
Reply With Quote
  #1274  
Old 08-06-2012, 11:30
Bluepower Bluepower is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 935
Default

Volgens mij 12V 55ampere, dus niet voor de stevige stroomverbruikers onder ons(dus geen dikke audio-installs, maar puur voor start-systemen ed)
Reply With Quote
  #1275  
Old 08-06-2012, 11:38
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,053
Default

45-50A kan ie leveren, idd niet geschikt voor grote stroomverbruikers.

Qua aansluiting:
Normaal heb je een voeding naar je accu en 1 naar je lampje.
Degene naar je lampje schakeld ook de dynamo in.
Contact aan lampje brand ( krijgt massa van de dynamo )
Starten , de massa naar het lampje valt weg , waardoor hij uit gaat.

Bij een cuore dynamo word de dynamo pas ingeschakeld als hij een voeding krijgt. Je hebt dus ook 3 aansluitingen op de dynamo , inplaats van 2.

Last edited by knarfmk1 : 08-06-2012 at 11:45.
Reply With Quote
  #1276  
Old 12-06-2012, 08:21
erwinsims erwinsims is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 153
Default

Mijn god zeg wat een aanpassingen!
Ik ben echt ZWAAR onder de indruk van de manier waarop jij je uitlaat hebt weg gewerkt
dat randje eromheen op de carrosserie laat m origineel geplaatst lijken.. Briljant!

Als je toch op de hardware gaat beknibbelen,
Ik zag je Die-HATSJOE (gezondheid) dynamo..

Waarom geen motorfiets accu? gebruiken ze in de motorsport ook en aangezien jij er toch geen luchtdruk-aandrijving set (zware audio) in gaat gooien heb je daar denk ik wel genoeg aan en die krengen wegen toch een gram of drie vier lichter

Voor de rest.. ga zo door!!!
Reply With Quote
  #1277  
Old 02-07-2012, 09:36
jones jones is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 1,153
Default

ik zat gister het regelement voor time attack door te lezen en moest bij het lezen van de regels voor de brandstoftank gelijk aan dit project denken.
er stond namelijk dat het niet is toegestaan om de tank in het rijderscompartiment te hebben.
er moet een volledig afgesloten gedeelte zijn voor de tank als deze zich in de auto bevindt tenzij je een atl tank heb omdat deze zich in zn eigen compartiment bevind.
weet niet of time attack op de planning staat of dat ze bij andere evenementen ook deze regel hanteren maar als je dat soort dingen wilt gaan rijden is het misschien verstandig daar eens naar te kijken
Reply With Quote
  #1278  
Old 02-07-2012, 17:30
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,053
Default

Ja zat er zelf ook al aan te denken om er nog een aluminium soort van kap over heen te doen, geeft toch een iets veiliger gevoel. Alleen even kijken hoe, vooral bij de slangaansluiting. Thanks vor de tip!
Reply With Quote
  #1279  
Old 06-07-2012, 15:12
Mtdi's Avatar
Mtdi Mtdi is offline
Volksforum draaideur donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,346
Default

&Frank:hoe staat het met je motor?
Reply With Quote
  #1280  
Old 09-07-2012, 20:21
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,053
Default

Nog geen vorderingen helaas Jan..
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum